-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: Arek <a...@a...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Kolejny szybki i bezpieczny :( - OT
Date: Tue, 20 Sep 2011 08:54:20 +0200
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 40
Message-ID: <j59das$ei8$1@inews.gazeta.pl>
References: <j4s3gc$26l$1@inews.gazeta.pl>
<a...@y...googlegroups.com>
<j4sgce$8p0$1@inews.gazeta.pl> <9...@p...pl>
NNTP-Posting-Host: fjh83.internetdsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1316501660 14920 83.13.241.83 (20 Sep 2011 06:54:20 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 20 Sep 2011 06:54:20 +0000 (UTC)
X-User: kazik.ucho
In-Reply-To: <9...@p...pl>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:6.0.2) Gecko/20110902
Thunderbird/6.0.2
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2399646
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2011-09-15 16:56, RoMan Mandziejewicz pisze:
>>>> Gdyby się komuś na chciało jechać na południe Puławską (DC), to niech
>>>> się przygotuje na utrudnienia:http://www.tvnwarszawa.pl/ulice,news,bmw
-roztrzaskane-na-slupie-trzy-...
>>> Patrząc na zdjęcia to wygląda jakby to było z dwóch zespawane -
>>> podłoga tak równo się rozleciała ...
>> Idąc tą argumentacją, to z ilu przystanków musiał być spawany polski
>> TU-154, który przy podobnej prędkości uderzył a miękkie bagna pod sporym
>> kątem i rozpadał się w drobny mak.
>
> Prawie 300 km/h to dla ciebie "podobna" predkość? Zdajesz sobie sprawę z
> tego, jak zachowuje się "miękkie bagno" przy uderzeniu z taką
> prędkością? Zdarzyło Ci się skoczyć "na dechę" z dużej wysokości?
> Uderzasz wtedy w wode z prędkością będacą małym ułamkiem prędkości, z
> jaką wbił się w bagno Tu-154.
Tu ok. 200 tam ok. 250. Tu betonowy słup tam miękkie bagno. Zrób test,
wyrzuć np. TV przez okno na beton i na podmokły piasek. Oczywiście test
jest do dupy, tak samo jak Twoje porównanie, bo uderzenie jest pod kątem
prostym. W przypadku TU, kąt był trochę inny.
> Samochody projektuje się, żeby chroniły ludzi w razie zderzenia.
> Samoloty nie projektuje się i nie testuje z uwzględnieniem możliwości
> zderzenia, bo przestałyby latać.
Za to projektuje się tak aby przy dowolnym kontakcie z przeszkodą
rozsypywały się na miliony części. Nie pozostawiając nawet śladu
uderzenia na przeszkodzie. To pewnie jakaś funkcja ochronna dla obiektu
z którym potencjalnie taki samolot musiał by się zderzyć. W samochodach
nazywa się to ochrona pieszych. Kto by pomyślał, że Rosjanie tyle lat
temu coś takiego montowali w samolotach.
Ale to tylko rosyjskie samoloty tak mają, bo amerykański samolot potrafi
walnąć przy pełnej prędkości w prostopadłą przeszkodą, i nie rozsypuje się.
A.
Następne wpisy z tego wątku
- 20.09.11 10:14 Bartek Kacprzak
- 20.09.11 10:24 Grejon
- 20.09.11 10:59 Andrzej Lawa
- 20.09.11 11:57 Maseł
- 20.09.11 12:50 RoMan Mandziejewicz
- 20.09.11 15:27 Michał Baszyński
- 20.09.11 15:49 Arek
- 20.09.11 15:54 Arek
- 20.09.11 17:06 Michał Baszyński
- 20.09.11 17:23 DoQ
- 20.09.11 18:00 Bydlę
- 21.09.11 08:45 Arek
- 21.09.11 09:00 Andrzej Lawa
- 21.09.11 10:28 Michał Baszyński
- 21.09.11 12:39 Andrzej Lawa
Najnowsze wątki z tej grupy
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
- Elektryki
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
- Re: ceny OC
- Re: ceny OC
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
Najnowsze wątki
- 2025-02-10 Spalił się spaliniak
- 2025-02-10 zarowka wifi - z sensowna apka lub lepiej albo lokalnie lub przez web. I zeby harmonogram miala
- 2025-02-10 Chrzanów => Programista NodeJS <=
- 2025-02-10 Kraków => DevOps Engineer (Junior or Regular level) <=
- 2025-02-10 Dlaczego takie preferencje banków?
- 2025-02-10 Białystok => iOS Developer (Swift) <=
- 2025-02-10 Mińsk Mazowiecki => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-02-10 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-10 Współczesne mierniki zniekształceń nieliniowych THD audio, produkują jakieś?
- 2025-02-10 Szczecin => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-02-10 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-02-10 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-02-10 Chrzanów => NodeJS Developer <=
- 2025-02-10 Warszawa => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-10 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=