eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyKolejny szybki i bezpieczny :(Re: Kolejny szybki i bezpieczny :( - OT
  • Data: 2011-09-20 12:50:49
    Temat: Re: Kolejny szybki i bezpieczny :( - OT
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Hello Arek,

    Tuesday, September 20, 2011, 8:54:20 AM, you wrote:

    >>>>> Gdyby się komuś na chciało jechać na południe Puławską (DC), to niech
    >>>>> się przygotuje na utrudnienia:http://www.tvnwarszawa.pl/ulice,news,bmw
    -roztrzaskane-na-slupie-trzy-...
    >>>> Patrząc na zdjęcia to wygląda jakby to było z dwóch zespawane -
    >>>> podłoga tak równo się rozleciała ...
    >>> Idąc tą argumentacją, to z ilu przystanków musiał być spawany polski
    >>> TU-154, który przy podobnej prędkości uderzył a miękkie bagna pod sporym
    >>> kątem i rozpadał się w drobny mak.
    >> Prawie 300 km/h to dla ciebie "podobna" predkość? Zdajesz sobie sprawę z
    >> tego, jak zachowuje się "miękkie bagno" przy uderzeniu z taką
    >> prędkością? Zdarzyło Ci się skoczyć "na dechę" z dużej wysokości?
    >> Uderzasz wtedy w wode z prędkością będacą małym ułamkiem prędkości, z
    >> jaką wbił się w bagno Tu-154.
    > Tu ok. 200 tam ok. 250.

    Jasne. Może 25?

    > Tu betonowy słup tam miękkie bagno.

    Przy 300km/h nie ma czegoś takiego jak "miękkie bagno". Miękkie, żywe
    ptaki niszczą silniki. Przed katastrofą w Smoleńsku Tu154, który
    się rozbił, miał kontakt z ptakiem - dziób samolotu do wymiany.

    > Zrób test, wyrzuć np. TV przez okno na beton i na podmokły piasek.

    Ależ sam go zrób. Mocno się zdziwisz. Tylko zrób to z wysokości
    zapewniajacej osiągnięcie 200km/h co najmniej.

    > Oczywiście test jest do dupy, tak samo jak Twoje porównanie, bo
    > uderzenie jest pod kątem prostym. W przypadku TU, kąt był trochę
    > inny.

    Jasne. A górna część samolotu jest przystosowana do lądowania. Na
    bagnie szczególnie.

    >> Samochody projektuje się, żeby chroniły ludzi w razie zderzenia.
    >> Samoloty nie projektuje się i nie testuje z uwzględnieniem możliwości
    >> zderzenia, bo przestałyby latać.
    > Za to projektuje się tak aby przy dowolnym kontakcie z przeszkodą
    > rozsypywały się na miliony części. Nie pozostawiając nawet śladu
    > uderzenia na przeszkodzie.

    Twoim zdaniem nie bylo śladów?

    > To pewnie jakaś funkcja ochronna dla obiektu z którym potencjalnie
    > taki samolot musiał by się zderzyć. W samochodach nazywa się to
    > ochrona pieszych. Kto by pomyślał, że Rosjanie tyle lat temu coś
    > takiego montowali w samolotach.

    Na szczęście mamy dostęp do telewizji. I możemy pooglądać różne
    programy o katastrofach lotniczych. I widzimy, jakie są skutki tych
    katastrof.

    > Ale to tylko rosyjskie samoloty tak mają, bo amerykański samolot potrafi
    > walnąć przy pełnej prędkości w prostopadłą przeszkodą, i nie rozsypuje się.

    Jasne. Pokaż samolot, który uderzył w Pentagon.

    Pojechałeś po bandzie tak, że hel z Maciarewiczem wysiadają.


    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: