    From: Artur Maśląg <n...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Kolejny idiotyczny PO-mysł.
    Date: Tue, 06 Nov 2012 08:36:48 +0100
    <k78a92$7nc$1@usenet.news.interia.pl> <k78gvo$54b$1@node2.news.atman.pl>
    <4...@p...pl.invalid>
    <k78hpu$ko$1@node1.news.atman.pl> <k79mit$b14$1@usenet.news.interia.pl>

    W dniu 2012-11-06 01:45, Pawel O'Pajak pisze:
    > Powitanko,

    > Z powodow, o ktorych juz pisalem.

    Z czego wynika jedynie to, że wymagasz od wszystkich dookoła, tylko nie
    od siebie.

    > Idac zatrzymasz sie niemal w miejscu,
    > jadac samochodem o masie 1,6t z predkoscia 50km/h chocby nie wiem co, to
    > te kilkanascie m potrzeba przy idealnej nawierzchni.

    Prawo jazdy zrobiłeś, czy kupiłeś na bazarze? Nauczyli, że stąd masz
    właśnie uważać na to co robisz jeżdżąc samochodem? Pieszy może być
    ślepy, głuchy, niedołężny i zwyczajnie głupi. Tak, tego kiedyś uczyli.
    Tak, to ja jako kierowca mam uważać (w szczególności na słabszych
    użytkowników ruchu) i w miarę swoim możliwości uniknąć wypadku, czy
    też takiemu ustąpić, umożliwić mu skorzystanie z drogi i z jego praw.

    [ciach dywagacje fizyczne - masz problem to zwolnij]

    > Zobacz w publikacjach policyjnych ilu pieszych ginie w wypadkach, ile
    > jest krzyzy przy przejsciach dla pieszych. Malo?

    A z czego w wynika? Z fizyki, czy nieprzestrzegania przepisów?
    Już pisałem wcześniej, że prawa stanowione mają ograniczyć działanie
    praw fizyki do pewnego określonego stopnia, który w sumie łatwo
    policzyć. Stąd ograniczenia i obowiązek zwracania uwagi na pieszych.
    Ciężko to zrozumieć? Używając twoich słów - kazdy obdarzony elementarną
    wyobraźnią powinien to zrozumieć.

    > Koniecznie do
    > wafla-nedzy trzeba walnac ustawe, zeby wiecej ginelo i bylo wieksze
    > uzasadnienie dla FR?. Bo ni cholery innego powodu nie znajduje, kazdy
    > obdarzony elementarna wyobraznia wie jakie beda skutki tego przepisu.

    Ja zwykle Ciebie bolą FR, jakiekolwiek ograniczenia itd. Teraz nawet
    domniemanych zabitych użyjesz jako argumentu. Niech dołożą
    rejestratorów przy przejściach, na światłach itd. Może niektórzy ludzie
    się nauczą jeździć jak trzeba - większość zdaje się nie ma z tym
    problemów, ale reagują jak masa, co się będą wyrywać.

    > Gdyby chodzilo o bezpieczenstwo, to w moich okolicach bylby chodnik, by
    > dzieciaki nie szly wieczorem ze szkoly po ulicy,

    Kolejny argument z tzw. d*** - uderzaj do gminy o realizację zadań
    społecznych. Zresztą trzeba było się tam nie wyprowadzać, skoro
    narzekasz, ze niebezpiecznie i nic nie robisz by było lepiej.
    Na poziomie lokalnym to wiele zależy od ludzi, mieszkańców.
    Inna sprawa, że skoro nie ma chodnika i idą piesi to znowu kierowcy
    mają obowiązek zachować szczególną uwagę/zwolnić. Popatrz jakie
    to proste, zamiast kilometra żali do całego świata.

    > przejscia dla pieszych
    > bylyby dodatkowo doswietlone (przyznaje, niektore sa, nie kolo mnie, ale
    > widywalem takie),

    Jw.

    > bylyby dobrze oznakowane i nikt by ich nie budowal
    > zaraz za gorka, czy zakretem.

    Zgłaszaj sprawę do zarządcy.