    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Kolejny idiotyczny PO-mysł.
    Date: Tue, 6 Nov 2012 08:13:00 +0100

    Dnia Sun, 04 Nov 2012 20:59:49 +0100, Artur Maśląg napisał(a):

    > Mógłbyś nie przemycać treści, które wypaczają to co napisałem (nie
    > pierwszy raz zresztą)? Nie pisałem wprost o dawaniu pierwszeństwa,
    > tylko o ustawowym ułatwieniu/umożliwieniu skorzystania z pasów.

    Ale tak sie to skonczy :-)

    > Wyjdzie na zdrowie - będzie mniej potrąceń, a sami nie zaczną
    > nagle hordami na pasy wbiegać. Kierowcy będą mieli za to świadomość,
    > że takich pieszych należy wpuścić na pasy, a nie przejeżdżać po
    > pletwach.

    Po roku, jak ci sie pierwszy samochod bedzie zatrzymywal, to zaczna
    wchodzic bez rozgladania ..

    > A przepuszczenie jednego pieszego dla samochodu to żaden wysiłek, dwóch
    > czy trzech zresztą też nie.

    Dla rozpedzonego samochodu to jednak wysilek.
    Owszem - czasem trzeba, zazwyczaj jednak nie ma problemu zebby pieszy
    poczekal, wiele nie straci.

    > No i co by miało z powyższego wynikać?

    Znow nie ma potrzeby przepuszczac. minie pol minuty, droga bedzie pusta.

    > Nie bardzo rozumiem co chciałeś napisać.

    Ze takie sytuacje tez sa. A wtedy wychodzi ze pieszym tez brak kultury, a
    niestety - przejscia sa szerokie, wiec "pasow" dla pieszych duzo, jeden
    kulturalny nie wystarczy :-)

    > Światła bywają dobrym rozwiązaniem, ale niekoniecznie są potrzebne np.
    > przy rondach.

    ronda to w innym watku dyskutujmy.

    > Nie wiem co to znaczy "wiele", ale trochę takich znam i gdyby nie
    > kultura części kierowców to przejść by było naprawdę trudno.

    Ale kultura jak widac jest, i nie ma potrzeby tego zmieniac :-)
    Mozna wlaczyc do programu nauczania na kursie, ale nie zmuszajmy samochodow
    do hamowania co 100m ..

    > Jeździłeś może kiedyś do pracy autobusem jesienną porą, miałeś co rano
    > 4 takie przejścia + przesiadka?

    A daleko masz do przystanku ? Bo ja ciagle o proporcjach - autobus jedzie
    co 15 minut, jeden samochod przepuszcza sie 3s, w pol minuty pieszy
    przejdzie 50m ..

    J.