-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!news.e-wro.pl!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Kolejny idiotyczny PO-mysł.
Date: Tue, 6 Nov 2012 08:13:00 +0100
Organization: Miejskie Sieci Informatyczne e-wro
Lines: 82
Message-ID: <ixu958kpfxap$.ohtk9ns3196r.dlg@40tude.net>
References: <50968afd$0$26703$65785112@news.neostrada.pl>
<130kalr21okrz.16j2036v3j221$.dlg@40tude.net>
<50969d91$0$1311$65785112@news.neostrada.pl>
<5096b0a6$0$1228$65785112@news.neostrada.pl>
<5096bbf6$0$26707$65785112@news.neostrada.pl>
<16nrb7t4g6gu9$.1aipx6tp2jorz.dlg@40tude.net>
<5096c938$0$26698$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: atena.e-wro.net 1352185957 25608 82.143.187.50 (6 Nov 2012 07:12:37 GMT)
X-Complaints-To: a...@e...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 6 Nov 2012 07:12:37 +0000 (UTC)
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2471170
[ ukryj nagłówki ]Dnia Sun, 04 Nov 2012 20:59:49 +0100, Artur Maśląg napisał(a):
> W dniu 2012-11-04 20:39, J.F. pisze:
>> Dnia Sun, 04 Nov 2012 20:03:15 +0100, Artur Maśląg napisał(a):
>>> Wręcz przeciwnie - intencją ustawodawcy jest ułatwienie/umożliwienie
>>> pieszym skorzystania z pasów. Intencję pieszego widać z daleka - mało
>>> który stoi przy pasach ot tak, choć tacy się trafiają.
>>
>> trafiaja.
>> Tym niemniej jak piesi zrozumieja ze intencja ustawodawcy jest dac im
>> pierwszenstwo - to nie beda czekac przy pasach, tylko wchodzic bez
>> czekania.
>
> Mógłbyś nie przemycać treści, które wypaczają to co napisałem (nie
> pierwszy raz zresztą)? Nie pisałem wprost o dawaniu pierwszeństwa,
> tylko o ustawowym ułatwieniu/umożliwieniu skorzystania z pasów.
Ale tak sie to skonczy :-)
>> A to im na zdrowie nie wyjdzie.
> Wyjdzie na zdrowie - będzie mniej potrąceń, a sami nie zaczną
> nagle hordami na pasy wbiegać. Kierowcy będą mieli za to świadomość,
> że takich pieszych należy wpuścić na pasy, a nie przejeżdżać po
> pletwach.
Po roku, jak ci sie pierwszy samochod bedzie zatrzymywal, to zaczna
wchodzic bez rozgladania ..
>> Przy czym:
>> a) przepuszczenie jednego samochodu to dla pieszego zaden wysilek, dwoch
>> czy trzech zreszta tez nie.
>
> A przepuszczenie jednego pieszego dla samochodu to żaden wysiłek, dwóch
> czy trzech zresztą też nie.
Dla rozpedzonego samochodu to jednak wysilek.
Owszem - czasem trzeba, zazwyczaj jednak nie ma problemu zebby pieszy
poczekal, wiele nie straci.
>> b) jesli ruch jest gestszy i to jest miasto, to pojazdy z reguly
>> przejechaly wczesniej jakies swiatla, gdzie ich przepuszczono pewna ilosc,
>> a potem jest przerwa. A zielone to sie rzadko kiedy swieci dluzej niz pol
>> minuty.
> No i co by miało z powyższego wynikać?
Znow nie ma potrzeby przepuszczac. minie pol minuty, droga bedzie pusta.
>> Sytuacje gdy jedzie "jeden samochod za drugim" i to tak szybko ze przejsc
>> sie nie da sa stosunkowo rzadkie, aczkolwiek sie zdarzaja. W druga strone
>> zreszta tez - piesi przechodza tak czesto ze przejechac sie nie da.
> Nie bardzo rozumiem co chciałeś napisać.
Ze takie sytuacje tez sa. A wtedy wychodzi ze pieszym tez brak kultury, a
niestety - przejscia sa szerokie, wiec "pasow" dla pieszych duzo, jeden
kulturalny nie wystarczy :-)
>> a wtedy jak pisalem - swiatla. Kierowcy pochwala, bo przeciez niektorzy sie
>> chca wlaczyc do ruchu :-P
> Światła bywają dobrym rozwiązaniem, ale niekoniecznie są potrzebne np.
> przy rondach.
ronda to w innym watku dyskutujmy.
>>> zatrzymywało by ich wpuścić. Teraz takich będzie można pogonić, a
>>> normalni będą mogli w końcu po ludzku korzystać z przejść.
>>
>> A znasz wiele takich miejsc gdzie nie moga "po ludzku" ?
>
> Nie wiem co to znaczy "wiele", ale trochę takich znam i gdyby nie
> kultura części kierowców to przejść by było naprawdę trudno.
Ale kultura jak widac jest, i nie ma potrzeby tego zmieniac :-)
Mozna wlaczyc do programu nauczania na kursie, ale nie zmuszajmy samochodow
do hamowania co 100m ..
> Jeździłeś może kiedyś do pracy autobusem jesienną porą, miałeś co rano
> 4 takie przejścia + przesiadka?
A daleko masz do przystanku ? Bo ja ciagle o proporcjach - autobus jedzie
co 15 minut, jeden samochod przepuszcza sie 3s, w pol minuty pieszy
przejdzie 50m ..
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 06.11.12 08:36 Artur Maśląg
- 06.11.12 08:39 J.F.
- 06.11.12 08:48 Artur Maśląg
- 06.11.12 09:09 tor
- 06.11.12 09:24 Artur Maśląg
- 06.11.12 09:47 J.F
- 06.11.12 09:48 Liwiusz
- 06.11.12 10:17 Pawel O'Pajak
- 06.11.12 10:47 RoMan Mandziejewicz
- 06.11.12 10:51 RoMan Mandziejewicz
- 06.11.12 10:54 anacron
- 06.11.12 10:54 BaX
- 06.11.12 10:57 anacron
- 06.11.12 11:06 Artur Maśląg
- 06.11.12 11:11 Pawel O'Pajak
Najnowsze wątki z tej grupy
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
Najnowsze wątki
- 2025-01-17 Warszawa => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-01-17 Natalia z Andrychowa
- 2025-01-17 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-17 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-17 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-17 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-01-17 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-17 Warszawa => Developer .NET (mid) <=
- 2025-01-17 Ostrów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2025-01-17 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-17 Wróblewo => Analityk finansowy <=
- 2025-01-17 Żerniki => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2025-01-17 pradnica krokowa
- 2025-01-17 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-17 Warszawa => Helpdesk Specialist <=