    From: "neelix" <a...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Kolejny idiotyczny PO-mysł.
    Date: Sun, 4 Nov 2012 20:13:02 +0100

    news:5096b966$0$1216$65785112@news.neostrada.pl...
    > Z automatu. Nie bój, nie bój - dołożą różnych automatów do systemu
    > i zdziwisz się jak to ładnie i szybko działa. Zgadnij czemu taki porządek
    > za granicą :)

    A ja myślałem, że oni tacy cacy. :-)
    > Dobre zasady należy importować. Najlepiej bez specjalnych modyfikacji
    > lokalnych, ponieważ na dobre im to wtedy nie wychodzi. Tak jak np.
    > pomysł ITD (rozpowszechniany w mediach), że szybkie mandaty z FR
    > miałyby być bez punktów - wypaczanie zasad.

    Szczególnie światła ze skandynawii. Widocznie nie są dobre skoro Niemcy nie
    importowali. Nasi biorą wszystko hurtowo niezależnie od jakości i korzyści.

    > O bandzie, która uniemożliwia bezpiecznie przejście pieszym.

    Prawo jest wystarczające w tej materii. Pieszy nie wchodzi przed pojazd bo
    strach a jak wejdzie wcześniej to nie ma problemu.

    > Taaa, proponuję zrobić test - przez parę dni nie korzystać z samochody
    > i spróbować dojeżdżać/dochodzić tam gdzie trzeba. Jeszcze lepiej
    > pojechać na trochę za granicę, pouczestniczyć w ruchu jako pieszy,
    > a później wrócić do Polski i porównać kulturę, bezpieczeństwo itd.

    Znam swoje miejsce i szanse przeżycia w starciu z pojazdem.

    > A wielu tnie nie zdejmując nogi z gazu, omija samochody stojące
    > przed pasami itd.

    To omijanie jest bardzo niebezpieczne. Często wynika ze zbyt późnej reakcji
    na sytuację. Jestem przeciwnikiem częstego zatrzymywania się w celu
    puszczenia pieszych. Taki zatrzymujący się może przyczynić się do czyjejś
    śmierci mimo działania w dobrej wierze.

    > W zasadzie - skoro takie absurdalne przykłady sobie wymyślasz to ok.
    > Jakoś w krajach w których takie zasady obowiązują, nie zauważyłem
    > problemów z blokowaniem ruchu pojazdów itd.

    A Polska to już taki kraj. Tu wszystko jest byle jak.

    > Skoro i tak jest korek, paraliż to czemu miałoby być gorzej?

    Bo dzisiaj piesi jeszcze potrafią poczekać, a jutro czekać nie będą.

    > Nie no, z własną mógłbyś coś zrobić :)

    Chciałbyś. :-)

    > Ty za to nie zauważyłeś z czego ja się śmieję.

    Z filmu?

    neelix