-
91. Data: 2023-04-13 10:36:13
Temat: Re: Kolejny cios lobby paliwowego
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Thu, 13 Apr 2023 10:02:41 +0200, LordBluzgÂŽí źíˇľí źíˇą wrote:
> W dniu 13.04.2023 o 09:43, Jacek pisze:
>>> Proste. PrÄ tek rurÄ wydechowÄ ma gdzie indziej i lokalnie nie dymi a
>>> sprawnoĹÄ celem uzyskania prÄ du nie odbywa siÄ lokalnie ale rĂłwnieĹź w
>>> tej elektrowni. Wyniesienie 'wad" do elektrowni jak dla mnie, jest
>>> manipulacjÄ , kiedy prÄ tkowcy piszÄ Ĺźe sÄ eko, bo nie sÄ przy obecnej
>>> infrastrukturze w Polsce.
>>
>> Zadaj sobie, durniu, pytanie gdzie bÄdzie miaĹ rurÄ wydechowÄ "prÄ tek" w
>> sytuacji docelowej, gdy caĹa energetyka bÄdzie bezemisyjna.
>
> DROGI DEBILU. Gdyby babcia miaĹa kĂłĹka to by byĹa autobusem.
>
> Wprowadzanie tej technologii do Polski przy obecnym stanie energetyki
> NIE SPOWODUJE zmniejszenia produkcji CO2 a zwiÄkszenie. Podobno debilu
> opowiadasz siÄ za klimatem a jak widaÄ pierdolisz od rzeczy i bladego
> pojÄcia nie masz jak to dziaĹa.
Ale wiesz - PV i wiatraki mozemy stawiac szybciej niz kupimy
elektryki.
Ewentualnie atomĂłwki.
>> jak do takiej sytuacji doprowadziÄ, bo zdaje siÄ Ĺźe lansujesz
>> poglÄ d aby najpierw przebudowaÄ energetykÄ, a dopiero gdy ostatni komin
>> przestanie dymiÄ, zaczÄ Ä produkowaÄ elektryki.
>>
>
> Nie ostatni komin ale moment gdzie produkcja energii elektrycznej nie
> pochodzÄ ca ze spalania wÄgla podniesie siÄ do poziomu 50%. Czyli dawno
Tymczasem mocy zainstalowanej OZE mamy juz 22GW - od biedy by mogĹa
zasilic kraj, gdyby zechciaĹa caĹa naraz sie objawiÄ (a niestety ten
wspolczynnik jest kiepski).
No i w lutym mielismy z 15% energii z OZE
https://www.rynekelektryczny.pl/produkcja-energii-el
ektrycznej-w-polsce/
Strach pomysleÄ co bÄdzie latem, jak sĹoneczko zaswieci :-)
Co wiecej - produkcja domowych PV jest jakos rejestrowana, czy tylko
saldo?
> temu trzeba byĹo inwestowaÄ ale Polska w dupie miaĹa klimat a nagonki na
> 'zielonych' byĹy codziennoĹciÄ . Dopiero jak dojebali ceny i "Kowalski"
> zobaczyĹ rachunek to zaczÄĹa siÄ mikrotransformacja tych zjebanych ĹbĂłw
> ale nadal bez rozumienia problemu, tylko po to, Ĺźeby rachunek byĹ
> mniejszy.
Dobre i to. I przede wszystkim pokazuje ze OZE to nie jest cos
strasznie drogiego - to sie po prostu opĹaca, nawet w naszym klimacie.
Teraz do szczescia nam brakuje troche taniego ruskiego gazu,
zeby uzupelnic niedobory mocy :-)
> Z prÄ tkami jest podobnie. WiÄkszoĹÄ w piĹşdzie ma ekologiÄ bo
> za prÄ d do jazdy pĹacÄ mniej niĹź za pĹyny i to jest motorem napÄdowym.
Chyba nie tylko ... choc Cavallino jakos straciĹ zapaĹ, jak darmowych
Ĺadowarek ubyĹo :-)
> Potem tylko dorabiajÄ ideologiÄ jacy sÄ eko.
Albo sobie nie zdajÄ sprawy, ze jezdza na wÄgiel ... albo maja solary
na dachu ...
J.
-
92. Data: 2023-04-13 11:53:59
Temat: Re: Kolejny cios lobby paliwowego
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello Mateusz,
Thursday, April 13, 2023, 9:09:23 AM, you wrote:
>> Właśnie o to więcej chodzi, ponieważ energia elektryczna w Polsce jest
>> już OBARCZONA stratą 60% z powodu sprawności kotła węglowego w
>> elektrowni, który ma sprawność 40%. To, że silnik elektryczny ma wysoką
>> sprawność to dziecko wie ale prątkowcy ciągle zapominają, że uzyskana
>> energia z sieci, do ładowania akumulatora przeszła przemianę z cieplnej
>> na elektryczną ze stratą 60% (i to też nadwyrężyłem bo powinno być 70%
>> strat).
Nie słuchaj idioty - sprawność netto współczesnych elektrowni, np.
dwóch nowych zestawów w Elektrowni Opole, to 45.5% - silnik spalinowy
może osiągnąć zbliżoną sprawność jedynie w optymalnym zakresie obrotów
i obciążenia. W mieście, jak średnio osiągnie 1/3 z tego, to należy
się cieszyć. Na dokładkę elektrownia spala węgiel, który nie wymaga
kosztownego energetycznie przetwarzania. Paliwa płynne są uzyskiwane w
procesie destylacji, która marnuje mnóstwo energii. Koszty
energetyczne dystrybucji sa również niemałe.
[...]
>> Sumując, CO2 powstałe ze spalenia węgla jest większe niż przy współczesnym
samochodzie spalinowym.
Kłamstwo.
[...]
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
93. Data: 2023-04-13 12:26:38
Temat: Re: Kolejny cios lobby paliwowego
Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>
W dniu 13.04.2023 o 11:53, RoMan Mandziejewicz pisze:
>>> Właśnie o to więcej chodzi, ponieważ energia elektryczna w Polsce jest
>>> już OBARCZONA stratą 60% z powodu sprawności kotła węglowego w
>>> elektrowni, który ma sprawność 40%. To, że silnik elektryczny ma wysoką
>>> sprawność to dziecko wie ale prątkowcy ciągle zapominają, że uzyskana
>>> energia z sieci, do ładowania akumulatora przeszła przemianę z cieplnej
>>> na elektryczną ze stratą 60% (i to też nadwyrężyłem bo powinno być 70%
>>> strat).
>
> Nie słuchaj idioty - sprawność netto współczesnych elektrowni, np.
> dwóch nowych zestawów w Elektrowni Opole, to 45.5%
Nie kłam debilu. Średnia sprawność elektrowni w Polsce to 35%
https://www.polska2041.pl/energia/news-sprawniejsze-
elektrownie-przyjaciel-czy-wrog-wegla,nId,2258859
- silnik spalinowy
> może osiągnąć zbliżoną sprawność jedynie w optymalnym zakresie obrotów
> i obciążenia. W mieście, jak średnio osiągnie 1/3 z tego, to należy
> się cieszyć.
Następne kłamstwo:
"Obecnie będzie możliwe skonstruowanie silnika o sprawności
przekraczającej aktualny średni poziom sprawności cieplnej silników
spalinowych wynoszący 40%, co w konsekwencji przyniesie także dalsze
ograniczenie emisji CO2."
https://blog.pgd.pl/silnik-spalinowy-nissana-ma-spra
wnosc-50/
> Na dokładkę elektrownia spala węgiel, który nie wymaga
> kosztownego energetycznie przetwarzania. Paliwa płynne są uzyskiwane w
> procesie destylacji, która marnuje mnóstwo energii. Koszty
> energetyczne dystrybucji sa również niemałe.
Nawet nie masz bladego pojęcia o stratach przesyłu energii elektrycznej.
"To oznacza, że co roku z polskich sieci znika ok. 18 terawatogodzin
energii z ok. 150 TWh wyprodukowanych w naszym kraju. - Części strat nie
da się uniknąć, ale te dane oznaczają, że straty w Polsce są większe od
średniej unijnej nawet o połowę - mówi ,,Rz" prof. Władysław Mielczarski
z Politechniki Łódzkiej."
https://www.rp.pl/biznes/art6713891-straty-w-przesyl
e-siegaja-w-kraju-12-proc-energii-rocznie
>
> [...]
>
>>> Sumując, CO2 powstałe ze spalenia węgla jest większe niż przy współczesnym
samochodzie spalinowym.
>
> Kłamstwo.
Sramstwo:
Na początek wariant zachowawczy - w 2026 r. ciągle produkujemy 85 proc.
prądu z węgla. Jeżeli wywindujemy średnią sprawność polskich elektrowni
do 40 proc., to przy zachowaniu obecnej proporcji węgla kamiennego i
brunatnego oraz spadku strat przesyłu i dystrybucji do 5 proc.,
pokonanie kilometra elektrycznym autem będzie się wiązało z emisją 135 g
CO2. Jeżeli udział węgla spadnie do 80 proc. (przy zachowaniu proporcji
kamienny/brunatny) - mamy 127 g, a przy 75 proc. - 119 g.
Sytuacja natomiast wygląda gorzej w realiach 2026 r., bo w 2021 r. nowe
samochody osobowe w UE mają emitować już średnio tylko 95 g CO2/km. Bez
zmian w polskiej energetyce nasz ,,elektryk" będzie zatem emitował sporo
więcej niż ,,spalinówka" z przyszłej dekady.
https://wysokienapiecie.pl/1696-ile-emituje-samochod
-na-prad-z-wegla/
100% nakłamałeś :]
Następnym razem poproszę o DOWODY. Ja podałem FAKTY, ty kłamiesz :]
Bij się z faktami, idę po czipsy :]
--
LordBluzg(R)??
<<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>
-
94. Data: 2023-04-13 12:36:49
Temat: Re: Kolejny cios lobby paliwowego
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Thu, 13 Apr 2023 11:53:59 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:
> Hello Mateusz,
> Thursday, April 13, 2023, 9:09:23 AM, you wrote:
>>> Właśnie o to więcej chodzi, ponieważ energia elektryczna w Polsce jest
>>> już OBARCZONA stratą 60% z powodu sprawności kotła węglowego w
>>> elektrowni, który ma sprawność 40%. To, że silnik elektryczny ma wysoką
>>> sprawność to dziecko wie ale prątkowcy ciągle zapominają, że uzyskana
>>> energia z sieci, do ładowania akumulatora przeszła przemianę z cieplnej
>>> na elektryczną ze stratą 60% (i to też nadwyrężyłem bo powinno być 70%
>>> strat).
>
> Nie słuchaj idioty - sprawność netto współczesnych elektrowni, np.
> dwóch nowych zestawów w Elektrowni Opole, to 45.5% - silnik spalinowy
> może osiągnąć zbliżoną sprawność jedynie w optymalnym zakresie obrotów
> i obciążenia. W mieście, jak średnio osiągnie 1/3 z tego, to należy
> się cieszyć.
Hybryda?
> Na dokładkę elektrownia spala węgiel, który nie wymaga
> kosztownego energetycznie przetwarzania.
Oj .... a ile prądu zuzywa kopalnia?
A ile huta i fabryki robiące wyposażenie dla kopalni?
A sama elektrownia?
Młyny węglowe, wentylatory,
> Paliwa płynne są uzyskiwane w
> procesie destylacji, która marnuje mnóstwo energii.
Czy takie mnóstwo ... grzac mozna produktami odpadowymi,
gazem, a moze i węglem ...
> Koszty
> energetyczne dystrybucji sa również niemałe.
A wegla to nie ?
Skad E Opole bierze węgiel?
A prąd to sie dystrybuuje bez kosztów?
>>> Sumując, CO2 powstałe ze spalenia węgla jest większe niż przy współczesnym
samochodzie spalinowym.
> Kłamstwo.
Hm ... ale wegla zuzywa EOp na GWh prądu?
J.
-
95. Data: 2023-04-13 12:36:52
Temat: Re: Kolejny cios lobby paliwowego
Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>
W dniu 13.04.2023 o 12:26, LordBluzg(R)?? pisze:
>> - silnik spalinowy
>> może osiągnąć zbliżoną sprawność jedynie w optymalnym zakresie obrotów
>> i obciążenia. W mieście, jak średnio osiągnie 1/3 z tego, to należy
>> się cieszyć.
>
> Następne kłamstwo:
>
> "Obecnie będzie możliwe skonstruowanie silnika o sprawności
> przekraczającej aktualny średni poziom sprawności cieplnej silników
> spalinowych wynoszący 40%, co w konsekwencji przyniesie także dalsze
> ograniczenie emisji CO2."
>
> https://blog.pgd.pl/silnik-spalinowy-nissana-ma-spra
wnosc-50/
Dodam tylko, że nawet stare lokomotywy spalinowe od dziesiątków lat
korzystają z tego pomysłu i silnik spalinowy, który ustawiony jest na
maksymalną sprawność, napędza generatory prądu. Oczywiście nazywamy to
nadal lokomotywą spalinową a nie elektryczną.
CBDU
Sumując. Wprowadzenie TEJ technologii zmniejszy wydzielanie CO2
najlepiej na obecne możliwości energetyczne Polski i bije na głowę
prątki, które karmią się węglem ale to ukrywają i mataczą.
HOWGH
--
LordBluzg(R)??
<<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>
-
96. Data: 2023-04-13 12:43:10
Temat: Re: Kolejny cios lobby paliwowego
Od: Jacek <j...@g...pl>
W dniu Thu, 13 Apr 2023 10:02:41 +0200, użytkownik LordBluzg(R)?? napisał:
> Nie ostatni komin ale moment gdzie produkcja energii elektrycznej nie
> pochodząca ze spalania węgla podniesie się do poziomu 50%. Czyli dawno
> temu trzeba było inwestować ale Polska w dupie miała klimat a nagonki na
> 'zielonych' były codziennością.
No to jesteś durniem dalej. Obie te rzeczy oraz inne o których nie wspomnę
należy robić równolegle. Powody są oczywiste. Co do jednego możemy się
zgodzić - należało zacząć dużo wcześniej. I radzę zmienić optykę. Na
Polsce świat się nie kończy.
--
Jacek
-
97. Data: 2023-04-13 12:53:59
Temat: Re: Kolejny cios lobby paliwowego
Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>
W dniu 13.04.2023 o 12:43, Jacek pisze:
> W dniu Thu, 13 Apr 2023 10:02:41 +0200, użytkownik LordBluzg(R)?? napisał:
>
>> Nie ostatni komin ale moment gdzie produkcja energii elektrycznej nie
>> pochodząca ze spalania węgla podniesie się do poziomu 50%. Czyli dawno
>> temu trzeba było inwestować ale Polska w dupie miała klimat a nagonki na
>> 'zielonych' były codziennością.
>
> No to jesteś durniem dalej.
Bynajmniej. Za to ty, cały czas jesteś debilem w dyskusji.
Zero dowodów, zero faktów, zero realii. Pierdolenie kotka za pomocą
młotka :]
> Obie te rzeczy oraz inne o których nie wspomnę
> należy robić równolegle.
Sregle. Są inne dostępne możliwości a to, że mamy od 8 lat rząd, który
zabronił wiatraków i nie rozbudował infrastruktury do przesyłu,
zmieniając nagle prawo w dziedzinie PV (czyli ujebał) to nie było moim
pomysłem. Doskonale wiedzieli co się odjaniepawla i zamiast działać, to
zaczęli zabraniać i komplikować. Nagle im odjebało z atomem ale to
czysty populizm bo Atom pisze się inaczej :
"ElektrowniaAtomowaBudujeSięPiętnaścieLat" i jest to jeden wyraz :]
> Powody są oczywiste. Co do jednego możemy się
> zgodzić - należało zacząć dużo wcześniej. I radzę zmienić optykę. Na
> Polsce świat się nie kończy.
Chuj mnie reszta świata obchodzi, dokładnie tak samo jak świat obchodzi
Polska. Skoro jednak tak pierdolisz, to kup sobie teleskop i patrz na
Chiny i się martw o nie. Ja się martwię o swoje, gdzie sprowadzanie
prątków do Polski, pogarsza emisję CO2.
--
LordBluzg(R)??
<<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>
-
98. Data: 2023-04-13 13:12:27
Temat: Re: Kolejny cios lobby paliwowego
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Thu, 13 Apr 2023 12:36:52 +0200, LordBluzgÂŽí źíˇľí źíˇą wrote:
> W dniu 13.04.2023 o 12:26, LordBluzgÂŽí źíˇľí źíˇą pisze:
>>> Â - silnik spalinowy
>>> moĹźe osiÄ gnÄ Ä zbliĹźonÄ sprawnoĹÄ jedynie w optymalnym zakresie obrotĂłw
>>> i obciÄ Ĺźenia. W mieĹcie, jak Ĺrednio osiÄ gnie 1/3 z tego, to naleĹźy
>>> siÄ cieszyÄ.
>>
>> NastÄpne kĹamstwo:
>> "Obecnie bÄdzie moĹźliwe skonstruowanie silnika o sprawnoĹci
>> przekraczajÄ cej aktualny Ĺredni poziom sprawnoĹci cieplnej silnikĂłw
>> spalinowych wynoszÄ cy 40%, co w konsekwencji przyniesie takĹźe dalsze
>> ograniczenie emisji CO2."
>>
>> https://blog.pgd.pl/silnik-spalinowy-nissana-ma-spra
wnosc-50/
>
> Dodam tylko, Ĺźe nawet stare lokomotywy spalinowe od dziesiÄ tkĂłw lat
> korzystajÄ z tego pomysĹu i silnik spalinowy, ktĂłry ustawiony jest na
> maksymalnÄ sprawnoĹÄ, napÄdza generatory prÄ du.
Nie wiem, czy to takie na maksymalnÄ sprawnosc.
Pewnie sie nie da w szerokim zakresie ... ale odpowiednio dobierajÄ c
silniki do zaĹozen projektowych, a potem wagony do osiÄ gĂłw lokomotywy
moĹźliwe, ze czesto jest to optimum ... na dĹugich trasach :-)
> OczywiĹcie nazywamy to
> nadal lokomotywÄ spalinowÄ a nie elektrycznÄ .
Bo to jest lokomotywa spalinowa z elektrycznym przeniesieniem napedu
:-)
Ale jakby jej dodac pantograf i umozliwic pracÄ podwĂłjnÄ ... jakos sie
tego nie robi ... moze sie nie oplaca, bo lokomotywa lepsza niz
weglowa elektrownia ? :-)
Ale samochĂłd hybrydowy to jeszcze inna konstrukcja i tam mozliwosci
inne.
> SumujÄ c. Wprowadzenie TEJ technologii zmniejszy wydzielanie CO2
> najlepiej na obecne moĹźliwoĹci energetyczne Polski i bije na gĹowÄ
> prÄ tki, ktĂłre karmiÄ siÄ wÄglem ale to ukrywajÄ i mataczÄ .
No chyba, ze jednak rozbudujemy OZE.
J.
-
99. Data: 2023-04-13 13:16:11
Temat: Re: Kolejny cios lobby paliwowego
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello J.F,
Thursday, April 13, 2023, 12:36:49 PM, you wrote:
>>>> Właśnie o to więcej chodzi, ponieważ energia elektryczna w Polsce jest
>>>> już OBARCZONA stratą 60% z powodu sprawności kotła węglowego w
>>>> elektrowni, który ma sprawność 40%. To, że silnik elektryczny ma wysoką
>>>> sprawność to dziecko wie ale prątkowcy ciągle zapominają, że uzyskana
>>>> energia z sieci, do ładowania akumulatora przeszła przemianę z cieplnej
>>>> na elektryczną ze stratą 60% (i to też nadwyrężyłem bo powinno być 70%
>>>> strat).
>> Nie słuchaj idioty - sprawność netto współczesnych elektrowni, np.
>> dwóch nowych zestawów w Elektrowni Opole, to 45.5% - silnik spalinowy
>> może osiągnąć zbliżoną sprawność jedynie w optymalnym zakresie obrotów
>> i obciążenia. W mieście, jak średnio osiągnie 1/3 z tego, to należy
>> się cieszyć.
> Hybryda?
Mało która hybryda pracuje na stałym obciążeniu. Ale rzeczywiście -
może spalać mniej niż goły spalinowy.
>> Na dokładkę elektrownia spala węgiel, który nie wymaga
>> kosztownego energetycznie przetwarzania.
> Oj .... a ile prądu zuzywa kopalnia?
> A ile huta i fabryki robiące wyposażenie dla kopalni?
Rafinerie nie potrzebują wyposażenia?
> A sama elektrownia?
> Młyny węglowe, wentylatory,
Sprawność netto!
>> Paliwa płynne są uzyskiwane w
>> procesie destylacji, która marnuje mnóstwo energii.
> Czy takie mnóstwo ... grzac mozna produktami odpadowymi,
> gazem, a moze i węglem ...
Gaz jest potrzebny, Polska zużywa najwięcej LPG w Europie.
>> Koszty energetyczne dystrybucji sa również niemałe.
> A wegla to nie ?
> Skad E Opole bierze węgiel?
Ze Ślaska. Niedaleko.
> A prąd to sie dystrybuuje bez kosztów?
Sieć dystrybucji istnieje. Sam kiedyś podawałeś, że dla samochodów to
będzie bodaj 4% obecnego zużycia. Wzrost nieistotny.
>>>> Sumując, CO2 powstałe ze spalenia węgla jest większe niż przy współczesnym
samochodzie spalinowym.
>> Kłamstwo.
> Hm ... ale wegla zuzywa EOp na GWh prądu?
Nie chce mi się szukać - masz czas i chęć - sam poszukaj.
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
100. Data: 2023-04-13 14:20:18
Temat: Re: Kolejny cios lobby paliwowego
Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>
On 13.04.2023 09:28, LordBluzg(R)?? wrote:
> Prątek rurę wydechową ma gdzie indziej i lokalnie nie dymi
Przeniesienie emisji CO2 z pojazdów spalinowych na elektrownie może
przesunąć problem emisji gazów cieplarnianych z jednego sektora
(transport) na inny (energetyka), zamiast rzeczywiście zmniejszać ogólną
emisyjność w tym momencie, ale elektrownie są centralnymi źródłami
emisji, które można łatwiej kontrolować i monitorować w porównaniu do
tysięcy indywidualnych pojazdów.
W miarę jak technologie energetyki odnawialnej, takie jak energia
słoneczna, wiatrowa, czy jądrowa, będą coraz bardziej powszechne,
elektrownie mogą przestawiać się na bardziej ekologiczne źródła energii,
co przyczyni się do zmniejszenia emisji CO2 na dłuższą metę.
Po trzecie, przeniesienie emisji na elektrownie może być bardziej
ekonomicznie efektywne. Elektrownie mogą korzystać z zaawansowanych
technologii oczyszczania spalin, które mogą skutkować niższymi kosztami
redukcji emisji w porównaniu do modyfikowania tysięcy indywidualnych
pojazdów.
> Pomysł elektryka wywodzi się z krajów, gdzie rzeczywiście możemy pisać o zysku z
nieprodukowania CO2 ale nie w Polsce. Od tego trzeba było zacząć a nie od ściemniania
i manipulacji, że pratki nie produkują CO2 bo produkują ale w elektrowni.
Spójrz na to jak na inwestycję. W początkowym okresie w krajach takich
jak Polska, faktycznie możemy spodziewać się większych kosztów niż
korzyści - w początkowym okresie.
> Mały mikropromil robi to za pomocą PV w dzień słoneczny. Ten promil jest podbijany
w dyskusji
Moglibyśmy ten "mikropromil" nazwać wizją celu. Wtedy będzie to miało
większy sens.
> Latem są stratą. Jeśli weźmiemy sezon grzewczy w Polsce jako 6 miesięcy to oznacza
że od października do marca spalinowe samochody NIE UŻYWAJĄ więcej energii do
ogrzewania a prątki TAK.
>
> Nie zdeterminujesz tego stwierdzenia na korzyść prątka :]
Jeżeli sprawność silnika diesla wynosi 40%, a reszta idzie w ciepło to
auto palące 6 litrów na 100km przekształci ponad 3 litry oleju w ciepło.
1 litr to ~10kWh, czyli da to ponad 30kWh strat na każde 100km.
"Przyglądając się ogrzewaniu samochodów elektrycznych, które nie były
wyposażone w pompy ciepła -- trzeba wspomnieć, że pobierało ono od 1 do 2
kW. Należy tutaj nadmienić, że mówimy o pracy stałej, a nie rozgrzewaniu
kabiny samochodu, kiedy ten stał na mrozie przez całą noc. Wówczas
wartości są znacznie wyższe i sięgają między 3 a 4 kW."
Czyli podczas jazdy rozgrzanym elektrykiem w zimie, dodatkowe zużycie
energii na ogrzewanie będzie wynosić ok 1,5kWh na każdą godzinę jazdy.
Elektrykiem można jechać ponad 6h ogrzewając kabinę w zimie, gdzie
samochód spalinowy zużywa tyle samo energii na każdy litr oleju
napędowego 365 dni w roku.
> W spalinowym jest to na zasadzie "rekuperacji'
Jak pokazałem wyżej - bardzo nieefektywnej rekuperacji.
--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz