-
Data: 2015-03-17 20:20:37
Temat: Re: Kolejne BMW zabrało człowieka
Od: "re" <r...@r...invalid> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]
Użytkownik "dddddddd"
>
> na początek - weryfikację ograniczeń i dostosowanie ich do bezpiecznej
> prędkości, a nie stosowanie jako dupochron.
> ---
> Ale ... to już mamy za sobą. Ograniczenia oczywiście nie są wyliczane,
> ale generalnie oddają jakoś trudność drogi. Obojętnie czy/o ile
> przekraczasz możesz wziąć poprawkę.
ale ta poprawka nie jest stała, zdarzają się miejsca gdzie znak jest
dobrze postawiony
---
Ja za bardzo nie rozumiem kwestii. Jeśli nie można samodzielnie ocenić
bezpieczeństwa to należy się zdać na znaki.
>
> Najlepiej zdjąć ograniczenie
> i zobaczyć z jaką prędkością ludzie tam jeżdżą.
> ---
> Po co patrzeć ? By zobaczyć jak się rozwalają ? W jakim innym celu ?
> Chyba nie po to, by inne zakazy postawić. To by niczemu nie służyło.
po to żeby na 10 zdjętych ograniczeń postawić jedno tam gdzie faktycznie
ma sens
---
Nie ogarniam czemu prędkość z jaką jeżdżą ma świadczyć o tym jak jest
bezpiecznie ?
>
> Oczywiście jak jest
> sucho i bardzo dobra przyczepność.
> ---
> Mobilne znaki ? :-)
skalkulowane na dobrą przyczepność
można też jak w Austrii - ograniczenie tylko podczas opadów
---
Można se samochód dobry kupić, który to oceni.
>
> Na gorsze warunki jest inny przepis.
> ---
> Jaki przepis ? Tu chodzi o:
> 1. bezpieczeństwo
> 2. sprawność
dostosowanie prędkości do panujących warunków
---
To nie jest 1 ?
>
> Na niebezpiecznych zakrętach stawiać znak "prędkość sugerowana",
> ---
> Nie wystarczy znak "ostry zakręt" ?
wystarczy, ale ich ilość też trzeba zmniejszyć
---
Podanie kąta rozwiązałoby problem ?
>
> ograniczenia tam gdzie trzeba - przejście dla pieszych, skrzyżowanie bez
> widoczności itp.
> ---
> I tak jest :-)
nie jest - to znaczy tam jest, ale jest też w wielu innych
niepotrzebnych miejscach.
---
Ale zwykle widzisz co jest grane.
A z suszarką staną przy skrzyżowaniu na którym
wyjeżdżający z podporządkowanej ma widoczność na kilometr w każdą
stronę, a ograniczenie na głównej do 60 czy 70..
---
Inny temat. Jak nie te obiboki to inne się pojawią.
>
>
> Do tego zniesienie limitu prędkości na autostradzie
> ---
> A ile Ty zamierzasz zap... po tej autostradzie ? Bo ja tak generalnie
> uważam, że należy znieść ograniczenia prędkości, czyli nie tylko na
> autostradzie, ale wszędzie. Na autostradzie akurat nie widzę wielkiej
> potrzeby. Prędkości jakimi poruszają się zawodnicy to zwykle do 180.
czyli +40 - to co, mają zwiększyć limit do 180?
---
raczej +39, ale to istotnie szczegół
> i karanie kierowców
> za jazdę lewym pasem i zmianę pasa bez sygnalizowania.
> ---
> Ale ... jazda na autostradzie na tym polega, że zajmuje się najbardziej
> odpowiedni pas, co dla mniej więcej 1/2 oznacza pas lewy.
lewym pasem się wyprzedza, jazda na autostradzie jak i każdej innej
drodze polega na tym, że jedzie się przy prawej krawędzi
---
Nie, jedzie się najodpowiedniejszym pasem, czyli jak się skręca w lewo albo
wyprzedza to używa lewych a jak w prawo to prawych, wyjątkowo można
wyprzedzać.
Wystarczy nim
> jechać. Widziałem tylko dwóch ciu... zmieniających ciągle pasy i były to
> te obiboki co to niby pilnują bezpieczeństwa.
jadąc 200km/h prawie nie zmieniam pasów bo nie ma sensu, ale jadąc 140
szybko uciekam na prawy
---
Sam widzisz.
Kiedyś jechałem z gościem który wyjeżdżając z podporządkowanej mając
bardzo krótki pas rozbiegowy wjeżdżał na niego i dopiero z niego włączał
kierunkowskaz i wjeżdżał na właściwy pas. Zapytałem dlaczego tak robi
skoro mógłby od razu zająć właściwy - przecież widoczność jest dobra i
nic by się nie stało. On odpowiedział że taki ma nawyk i nawet po 36h
pracy non stop zrobi dokładnie to samo - być może dzięki temu żyje do
dziś...
---
...i jak popełnia błędy to je popełnia przez lata dzięki temu ... przez lata
dupiato jeździ.
tak samo z kierunkowskazami - przyzwyczaisz się nie włączać, będzie
sytuacja wymagająca troszkę szybszej zmiany pasa, nie zauważysz gościa
obok...
---
...i wjadę w niego z migaczem :-)
Nie wiem też po kiego
> ...ja karać za niesygnalizowanie zmiany pasa jak ta zmiana w 1/2 jest
> oczywistą konsekwencją kończenia manewru i nic nie wnosi do
> bezpieczeństwa. Sygnalizuje się to, czego nie widać.
a w 1/2 konsekwencją rozpoczynania manewru.
---
Dwie różne sytuacje.
Naprawdę tak trudno
wyprostować jeden palec i wcelować w przełącznik?
---
Skoro o tym piszesz to pewnie trudno.
Następne wpisy z tego wątku
- 17.03.15 20:58 dddddddd
- 17.03.15 21:18 J.F.
- 17.03.15 21:22 J.F.
- 17.03.15 21:26 Shrek
- 17.03.15 21:49 J.F.
- 17.03.15 21:54 Shrek
- 17.03.15 21:54 Shrek
- 17.03.15 21:54 Shrek
- 17.03.15 22:39 J.F.
- 17.03.15 23:45 re
- 17.03.15 23:49 re
- 17.03.15 23:59 Budzik
- 17.03.15 23:59 Budzik
- 18.03.15 00:00 J.F.
- 18.03.15 00:14 dddddddd
Najnowsze wątki z tej grupy
- Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- Tesla na złom
- Nie matura lecz chęć szczera ...
- Najlepszy akumulator 12V
- Przednich p-mgielnych nie wolno bez mgły
- silnik-chwilówka
- kraje nieprzyjazne samochodom
- parking Auchan
- przegląd za mną
- Na co komu okna
- Mój elektryk
- Spalił się autobus :-)
- 64 proc. kierowców zrobi dodatkowo maks. 500 m, aby przy okazji zatankować pojazd
- wodor
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
Najnowsze wątki
- 2025-03-19 Brak ograniczeń dla chińskiego kapitału - wam nie do rządu, tylko na zmywak do chińskiej knajpy!!!
- 2025-03-19 Wietnam wykłada 500M$ i chce zbudować fabrykę za 50G$
- 2025-03-19 szal-Unia == federacja policyjna
- 2025-03-19 Polsza == państwo policyjne
- 2025-03-19 Grzegorz Płaczek o programie szczepień dzieci. ,,Stworzono eldorado dla firm farmaceutycznych"
- 2025-03-19 Wietnam wykłada 500M$ i chce zbudować fabrykę za 50G$
- 2025-03-19 Gemini
- 2025-03-19 Mokry sen Zenka :)
- 2025-03-19 Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- 2025-03-19 Czy grupa p.s.prawo przetrwa najbliższe wybory (prezydenta)?
- 2025-03-19 Warszawa => Frontend Developer (obszar Angular13+) <=
- 2025-03-19 Czy "niedopuszczony pełnomocnik" jest w prawie się na to skarżyć jak "świadek" zmarła bez zostawienia mu takiej instrukcji?
- 2025-03-19 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-03-19 Ostrów Świętokrzy => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-03-19 Kraków => IT Expert (Network Systems area) <=