  • 61. Data: 2011-11-16 00:02:37
    Temat: Re: Kolejne BMW, coś w tym jednak jest
    Od: "Deflegmator" <w...@M...pl>

    Krzysiek Kielczewski wrote:

    > Bredzisz. Skoro samochód się wlecze za rowerzystą to w 99% przypadków
    > oznacza, że zgodnie z przepisami skręci w prawo za rowerzystą.

    Pech chciał, że trafił się ten 1%.

    --
    Deflegmator

  • 62. Data: 2011-11-16 01:43:03
    Od: to <t...@x...abc>

    begin Grejon

    > Jasne. Ja potrafię wyczuć puknięcie w słupek podczas cofania, a ty
    > twierdzisz, że nie poczuł że _jadący_ rower o niego zahaczył. Albo
    > zacznij brać leki, albo odstaw te co bierzesz.

    Co ma słupek do rzeczy? Kompletnie inna sytuacja. Żeby wyglebić
    rowerzystę wystarczy musnąć mu przednie koło, naprawdę można tego nie
    poczuć ani nie usłyszeć, szczególnie, jeśli ma się np. głośniej włączone
    radio.

  • 63. Data: 2011-11-16 01:45:51
    Od: to <t...@x...abc>

    begin Deflegmator

    > No nie wyprzedzał, tylko czekał parę sekund a potem zajechał na chama
    > drogę. Oglądałeś film?

    Są dwa wytłumaczenia:

    - Nie widział rowerzysty w lusterku, więc błędnie uznał, że ten też
    skręca w prawo -- popełnił błąd.
    - Jest psychopatą idiotą, który wali w przypadkowo napotkanego rowerzystę
    (dlatego psychopatą) na oczach wielu świadków (dlatego idiotą).

    Co jest bardziej prawdopodobne?

  • 64. Data: 2011-11-16 02:06:43
    Od: "Deflegmator" <w...@M...pl>

    to wrote:

    > begin Deflegmator

    > Są dwa wytłumaczenia:
    >
    > - Nie widział rowerzysty w lusterku, więc błędnie uznał, że ten
    > też skręca w prawo -- popełnił błąd.

    Mógł tak założyć, owszem. I to jest chyba prawdopodobne.

    Ewentualnie faktycznie stwierdził w ostatniej chwili, że jednak da
    radę wyprzedzić, bo jakoś się przed rowerzystą zmieści, chociaż
    takie "wyprzedzanie", to mi się w pale nie mieści... :/

    --
    Deflegmator

  • 65. Data: 2011-11-16 02:20:29
    Od: to <t...@x...abc>

    begin Deflegmator

    > Ewentualnie faktycznie stwierdził w ostatniej chwili, że jednak da radę
    > wyprzedzić, bo jakoś się przed rowerzystą zmieści, chociaż takie
    > "wyprzedzanie", to mi się w pale nie mieści... :/

    Zwróć uwagę, że rowerzysta na filmiku sprawia najpierw wrażenie, że
    będzie skręcał, dopiero potem lekko odbija w lewo. Droga ma łagodny łuk w
    lewo, a ten najpierw jedzie jakby na wprost, a potem nadal po linii
    oddzielającej pasy (swoim obrysem).

    Najbardziej prawdopodobne wydaje mi się, że gość najpierw nie wyprzedzał,
    bo wiedział, że skręca, a potem uznał, że rowerzysta też skręca i chciał
    go wyprzedzić już na łuku, dlatego skręcił tak szeroko, od razu na lewy
    pas. Jego błąd polegał na tym, że nie obserwował rowerzysty, który jednak
    pojechał prosto. Oczywiście formalnie wina jest jego, jednak nie
    zachowanie rowerzysty było mało czytelne, poza tym przy takim zjeździe
    każdy doświadczony rowerzysta kontroluje co się dzieje wokół niego -- we
    własnym interesie. Bo prawo pierwszeństwa to marne pocieszenie w kostnicy.

  • 66. Data: 2011-11-16 07:09:45
    Od: z <z...@g...pl>

    to pisze:
    > Jak można jadąc rowerem nie zauważyć, że ktoś wjeżdża na Ciebie z boku i
    > zawadza Ci o przednie koło? Możesz mi to wyjaśnić? Jeździłem sporo i
    > jakoś sobie tego wyobrazić nie mogę.

    Da się. Jak się ma jeszcze słuchawki na uszach.
    Dlatego właśnie rowerem jeżdżę bez słuchawek. To bardzo niebezpieczne
    nawet na ścieżce rowerowej.

  • 67. Data: 2011-11-16 07:16:09
    Od: z <z...@g...pl>

    Krzysiek Kielczewski pisze:

    > No pewnie, miał przewidzieć że wyprzedzający go samochód skręci w prawo.
    > Taki tradycyjny manewr...

    Gdybym tam się już musiał pakować rowerem to w tym miejscu właśnie
    włączyła by mi się czerwona lampka. Odruchowo obejrzałbym się.
    Nie ze względu na przepisy czy inne durne prawo tylko ze zdrowego
    rozsądku i doświadczenia. Co z tego że mam pierwszeństwo jak wolę być
    cały i zdrowy.

  • 68. Data: 2011-11-16 07:59:17
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-11-16 07:16, z pisze:

> [...]
    > Nie ze względu na przepisy czy inne durne prawo tylko ze zdrowego
    > rozsądku i doświadczenia. Co z tego że mam pierwszeństwo jak wolę być

    Co za głupota. Przecież to samochodziarz wymusił. Powinien się
    zatrzymać, wysiąść, zobaczyć czy może skręcić, i dopiero wówczas skręcić!

    --
    Liwiusz

  • 69. Data: 2011-11-16 08:00:24
    Temat: Re: Kolejne BMW, co? w tym jednak jest
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 15 Nov 2011 18:18:53 +0000 (UTC), Deflegmator

    > Dbać o swoją dupę każdy powinien, zwłaszcza jak go nie chroni
    > stalowa skorupa.

    Jedynym błędem rowerzysty było to, że nie miał akurat przy sobie
    kryształowej kuli z zestawem głośnomówiącym.

    > Poza tym nie twierdzę, że to jest wina rowerzysty,
    > do cholery. :)

    W takim razie nie wiem OCCB.

    --
    Pozdor Myjk
    xcarlink *MP3* player

  • 70. Data: 2011-11-16 08:03:07
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 15 Nov 2011 23:22:02 +0100, Krzysiek Kielczewski

    Uważaj! To jest kolega mergimsa. :P

    --
    Pozdor Myjk
    xcarlink *MP3* player