  • Data: 2012-04-23 17:23:17
    Temat: Re: Kolejna prowokacja?
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> napisał(a):
    > Hello,
    > Dostałem maila na służbową skrzynkę i nie wiem, jak zareagować. Jest
    > to mail bardzo starannie (za wyjątkiem tytułu) przepuszczony przez
    > korektę pisowni ale zawierający tyle błędów, które słowniki
    > przepuszczają, że jest to aż groteskowe. Wyrazy pisane osobno, brak
    > interpunkcji, brak wielkich liter i całkowite lekceważenie
    > elementarnych zasad budowy wypowiedzi.
    > Mail pochodzi ponoć od studentów, którzy coś ode mnie próbują uzyskać,
    > wiedząc gdzie pracuję. Ale wydaje mi się niemożliwe, żeby ktoś tak
> [...]

    Oczywiście, że można pisać takie maile świadomie, natomiast nie spodziewam
    się u piszącego/piszących świadomości tego, w jakim świetle się stawiają.
    Ludzie wychowani na SMSach i GG nie mają takiej świadomości. Odpisz, że
    oczekujesz maila w języku polskim bo to co dostałeś, zgodne z regułami j.
    polskiego nie jest.
    Ostatnio popularny jest w necie wywiad z GW z jednym panem, który oświadcza,
    że nie odpisuje na maile zaczynające się od "witam". Dla mnie jest to
    przegięcie. Natomiast jak ktoś pisze tekst, który jest potokiem wyrazów,
    swoistym strumieniem myśli, bez interpunkcji, wielkich liter oraz
    jakichkolwiek śladów stylu, to to trzeba tępić.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/