  • Data: 2020-02-22 12:59:44
    Temat: Re: Kolejna podwyżka opłat na A2
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Mateusz Viste m...@x...invalid ...

    > Mój pokój (pas) jest zupełnie sprawny. Część pozostałych pasów/pokoi
    > jest wyłączona z użytku, co powoduje pewne przykrości. M.in.
    > zagęszczenie aut/osób na autostradzie/korytarzu jest wyższe, więc jest
    > trochę tłoczno/głośno. No ale co robić - hotelarz za darmo pokoi
    > oddawać nie będzie, zamknąć cały hotel to strata... A skoro ludzie
    > dalej przychodzą/jeżdżą i interes się kręci, to widać klientom to
    > odpowiada.

    Dlatego porównuje pokój do dorgi bo tu i tu to jest esensją usługi.
    Jeżeli trace 5 minut na ogdzinnym przejezdzie to nie powiem słowa bo to
    drobiazg. Jeżeli korytarz w hotelu wyglada gorzej to sie nie czepiam bo
    najwazniejszy jest pokój czy np. restauracja.

    > No ale właśnie - kolejka wcale nie jest stała, tylko na czas remontów /
    > chińskich wycieczek. A gdyby jednak była stała, to zadziała kapitalizm.
    > Klientowi się nie spodoba, nie wróci. Jeśli znaczący procent klientów
    > tak postąpi, to kapitalista z pewnością zainteresuje się przyczyną. Ale
    > póki co jest tak, że autostradą dalej jeżdżą jak jeździli, do hotelu
    > dalej tłok, tyle że na samochodowej grupie w polskich podziemiach
    > internetu ktoś się pożalił. Na kapitaliście to wrażenia nie robi. :)

    Jest stała z punktu widzenia osoby ktora w niej stoi.
    Zobacz na przykład autostrady A1 w lecie.

    > Czy "musi", to jest kwestia (jak widać) bardzo dyskusyjna. Ja się
    > bardziej pytam - czy jest?

    ale przeciez wiemy ze nie jest.
    doraznie wymyslano otwieranie bramek na A1 w czasie wakacji ale to tez
    było głupie. IMO trzeba było je otwierac tylko wtedy kiedy bramki sie nie
    wyrabiały.
    Pewne rzeczy zarzadca autostrady musi przewidziec i tyle.

    > Tak już działa świat... Czasem płacimy za coś, dostajemy coś nieco
    > innego niż myśleliśmy i musimy się trochę poszarpać - albo odpuścić, bo
    > w końcu są istotniejsze rzeczy w życiu.

    Ale to nic nie zmienia w kwestii okreslania swoich oczekiwań.
    Ty podchodzisz do tematu zyciowo, ja mowie (byc moze idealistycznie) o
    tym jak pwoinno byc.

    > Anegdotyczny przypadek: jakiś niecały rok temu jechałem autostradą
    > (płatną). Jak się okazało, zamiast przewidywanej godziny jechałem 2.5h,
    > bo rozpętała się burza śnieżna i wszyscy sznurkiem jechaliśmy zderzak w
    > zderzak jakieś 30 km/h. I co, zarząd autostrady miałby mi coś zwracać?
    > W każdej chwili mogłem z tej autostrady zjechać. Nie chciałem.

    Na sniezyce zarzadca nie ma wielkiego wpływu wiec trudno od niego
    oczekiwać ze będzie przeciwdziałał konsekwencjom.
    Jezeli natomiast 5h po sniezycy na drodze nadal bedzie snieg czy lód to
    juz inna inszosc - mogł przeciez odsniezyc.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Henry Louis Mencken