eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyKolejna niedźwiedzia przysługa na przejściu...Re: Kolejna niedźwiedzia przysługa na przejściu...
  • Data: 2014-04-05 12:57:03
    Temat: Re: Kolejna niedźwiedzia przysługa na przejściu...
    Od: mk4 <m...@d...nul> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 2014-04-05 00:17, Czesław Wiśniak wrote:
    >> Właśnie takie wpajanie ludziom tego nie mówiąc przy tym wielkimi
    >> literami "ALE ZACHOWAJ OSTROŻNOŚĆ!" doprowadza do tego, że ci
    >> nieostrożni kończą ze swoim pierwszeństwem na cmentarzu.
    >
    > Z powodu winy kierowcow, dlatego piesi musza miec wiecej praw.

    Jakiej winy.
    Twoje przeslanki sa szlachetne ale jestem przeciw twoim zmiana bo ich
    repektowanie to fizyczna niemozliwosc. Ot co. A nikt nie chce pojsc
    siedziec za to, ze potracils kogos kto mial wszystko w nosie "bo ma
    pierwszenstwo". A dlaczego fizyczna niemozliwosc? Juz wyjasniam - z
    wlasnego doswiadczenia.

    Jest listopadowy wieczor, Warszawa, siapi deszcz - jest ciemno chlodno i
    slisko. Jade wolno, jestem zmeczony po calym wyczerpujacym dniu.
    No i znienacka w strumieniu swiatel dostrzegam pieszego. Teren
    zabudowany rzecz jasna ale oswietlenie bardzo slabe lub jego brak w tym
    miejscu a swiatla poruszajacych sie pojazdow ciagle oslepiaja. Pieszy
    szary, zlewajacy sie z tlem - wylazl znikad. Hamulec, poslizg. Troche
    odbilem ale zatrzymalem sie za przejsciem. Pieszy sie zatrzymal i zrobil
    krok wstecz - to go uratowalo - przynajmniej przed jakimis obrazeniami.
    A gdyby tak byl to taki kompletny duren jak w ostatnich watkach? Choc
    moze byl i w polowie durniem bo jednak wylazl.

    A teraz wnioski.

    Pieszy mnie widzial - mialem swiatla.
    Pieszy mnie slyszal.
    Pieszy mogl latwo sie zatrzymac i zaczekac 5 sekund.

    Ja go nie widzialem - bo wlasciwie nie mialem fizycznej mozliwosci.
    Ja go nie slyszalem.
    Zatrzymanie pojazdu bylo trudne (nie mowie niemozliwe bo jakis mistrz
    kierownicy i reakcji moze i by zatrzymal)
    Ze wzgledu na pore dnia i sytuacje z pewnoscia nie zaregowalem
    optymalnie szybko.
    Moglem robic inne rzeczy w tej chwili - np zerkac w lusterko albo inna
    czynnosc zwiazana z prowadzeniem pojazdu.
    Nie pytaj czy widzialem ze tam jest przejscie - nie musialem bo
    wiedzialem, ze ono tam jest.
    Podobna sytuacja zdarzyla mi sie przynajmniej dwa razy - co obala mit,
    ze mozna cos popamietac do konca zycia.

    No i ty chcesz dorzucic dodatkowych obowiazkow kierowcom z ktorych
    wiadomo, ze nie beda sie mogli fizycznie wywiazac w kazdej sytuacji a
    zupelnie zwolnic z jakichkolwiek obowiazkow pieszych (choc w ich
    przypadku tak latwo i naturalnie wykonac podstawowe czynnosci
    ostroznosciowe) wmawiajac im iluzoryczne bezpieczenstwo?

    Jesli tak sie stanie (miejmy nadzieje, ze nie) to kiedy sie tobie
    wydarzy taki przypadek ze kogos tracisz (tylko nie opowiadaj, ze kazdemu
    sie moze zdarzyc ale nie tobie - tak to wszyscy mowia do czasu az sie
    zdarzy to czy tamto) a wtedy zobaczysz jak ci bedzie "sprawiedliwie"
    ponosic odpowiedzialnosc za kogos kto nie mial najmniejszej ochoty
    zadbac o swoje bezpieczenstwo i za sytuacje w ktorej wiele zrobic nie
    mogles.

    --
    mk4

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: