  • 11. Data: 2009-03-26 19:14:22
    Temat: Re: Klucz dynamometryczny Wawa
    Od: "Ivam" <f...@-...fm>

    > Czyby?
    >
    > U mnie działa.

    A sprawdzales jakims urzadzeniem pomiarowym, czy tylko patrzysz na wskazowke
    i wierzysz, ze dziala dobrze?

    Wzialem kiedys na zajecia z metrologii moj klucz (to juz jakis czas temu
    bylo)... wlasnie taki ze wskazowka i pokazujac 10Nm w rzeczywistosci
    krecilem z momentem 30Nm. Bylem zaskoczony, tym bardziej, ze jak kupilem ten
    klucz, to w kartonie byl papierek podpisany "swiadectwo kalibracji" ;)

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 12. Data: 2009-03-26 19:16:35
    Od: l...@l...cc

    On 26 Mar, 19:16, Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    wrote:

    > Czyby?
    >
    > U mnie działa.
    >
    > Inna sprawa, że konstrukcja jest czysto fizyczna - moment mierzy się na
    > zwykłej skali wygięciem "wajchy" w stosunku do strzałki ;)

    No tak, dla jasności powinienem dodać, że chodzi mi o konstrukcję
    udającą porządny klucz, z regulacją sprężyny w uchwycie. Jak bym miał
    więcej oleju w głowie to też wybrałbym taki prosty ze wskazówką na
    skali :). Nie wiem jak z dokładnością, ale umówmy się: nie składamy
    stacji kosmicznej, a niezawodność jest czasami bezcenna :)

    --
    Lama

  • 13. Data: 2009-03-26 21:51:20
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    l...@l...cc pisze:

> [...]
    > skali :). Nie wiem jak z dokładnością, ale umówmy się: nie składamy
    > stacji kosmicznej, a niezawodność jest czasami bezcenna :)

    Ja właśnie wyszedłem z takiego założenia :)

  • 14. Data: 2009-03-26 21:54:25
    Od: Kuczu <p...@j...pl>

    de Fresz pisze:

    > Po drugie - czy wymyśliłeś już jak do półmetrowej łychy na 1/2 będziesz
    > podpinał małe nasadki/bity i jak wygodnie będzie się tym operowało?
    > Po trzecie - są miejsca że i dynamometrykiem 1/4 jest ciężko podejść (i
    > takie gdzie ni chu-chu nidyrydy np. bez wyciągnięcia silnika z ramy),
    > więc zastanów się, jak Ci się będzie operowało w takich miejscach dużym
    > kluczem.

    A ja sie zastanawiam po co komu klucz 10Nm. Naprawde. Przeciez to zaden
    moment i da sie go spokojnie wyczuc dokrecajac normalnym kluczem.

    --
    Kuczu
    LOUD PIPES SAVE LIVES !!

  • 15. Data: 2009-03-27 07:11:42
    Od: l...@l...cc

> [...]
    > klucz, to w kartonie byl papierek podpisany "swiadectwo kalibracji" ;)

    Zwróć uwagę na to, że każda waga i dynamometr (mierzą to samo) ma to
    do siebie, że w pobliżu dolnego krańca skali pomiary są bardzo
    niedokładne. Weź np wagę łazienkową z podziałką 10g i spróbuj na niej
    zważyć torebkę cukru :). Duży błąd w tym przypadku nie oznacza, że
    ważąc siebie uzyskasz wynik z dokładnością do 50kg :)
    BTW: czy na przyrządzie w pracowni też było jakieś świadectwo
    kalibracji ?

    --
    Lama

  • 16. Data: 2009-03-27 08:06:08
    Od: n...@s...com

    On Thu, 26 Mar 2009 22:54:25 +0100, Kuczu <p...@j...pl>
    wrote:

    >A ja sie zastanawiam po co komu klucz 10Nm. Naprawde. Przeciez to zaden
    >moment i da sie go spokojnie wyczuc dokrecajac normalnym kluczem.

    Dzieki takim co nie wyczuwali mam juz kilka helicoili w silniku.
    A klucz mam bodaj 5-30 czy cos i staram sie go uzywac, przy okazji
    lapiac doswiadczenie i wyczucie :)

    pozdr
    newrom
    PS. pytales znajomego o ten 'iskrownik' ? ;)
    --
    DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
    Kosovo je Srbija!

  • 17. Data: 2009-03-27 08:10:14
    Od: Kuczu <p...@j...pl>

    n...@s...com pisze:

    > Dzieki takim co nie wyczuwali mam juz kilka helicoili w silniku.

    Nie mow mi o Helicoilach :) Na szczescie zwalczylem te jebane gwinty w
    skrzyni biegow.

    > A klucz mam bodaj 5-30 czy cos i staram sie go uzywac, przy okazji
    > lapiac doswiadczenie i wyczucie :)

    Ale co tym dokrecasz ? Srubki M6 ?

    > PS. pytales znajomego o ten 'iskrownik' ? ;)

    Pytales. Nie odda. Bo nie. Ale Harleisci tak juz maja ;)

    --
    Kuczu
    LOUD PIPES SAVE LIVES !!

  • 18. Data: 2009-03-27 08:19:03
    Od: n...@s...com

    On Fri, 27 Mar 2009 09:10:14 +0100, Kuczu <p...@j...pl>
    wrote:

    >Nie mow mi o Helicoilach :) Na szczescie zwalczylem te jebane gwinty w
    >skrzyni biegow.

    hehe, no paczpan ;P

    >Ale co tym dokrecasz ? Srubki M6 ?

    Tak, jakies dekle czy inne walki nierzondu. Sie przydaje.
    A w zasadzie to jeden pies czy uzyje grzechotki dynamometrycznej czy
    zwyklej.

    >Pytales. Nie odda. Bo nie. Ale Harleisci tak juz maja ;)

    ROTFL. No to se sprowadzi z USraju, a zanim dotrze bede jak zwykle
    ciagnac charleja na sznurku :P

    pozdr
    newrom

  • 19. Data: 2009-03-27 08:44:14
    Od: a...@g...com

    On 26 Mar, 22:54, Kuczu <p...@j...pl> wrote:

    > A ja sie zastanawiam po co komu klucz 10Nm. Naprawde. Przeciez to zaden
    > moment i da sie go spokojnie wyczuc dokrecajac normalnym kluczem.

    Jakimś lewakiem technicznym nie jestem bo trochę sprzętów się już
    naskładałem ale to tylko jakieś WSK-i i inne demoludy ;-) Ale skoro
    teraz mam podane dokładne momenty to jednak wolałbym dokręcać już wg.
    nich :-)

    --
    Artur
    ZZ-R 1200

  • 20. Data: 2009-03-27 09:13:19
    Od: "Kefir" <k...@r...pl>

    <a...@g...com> wrote in message
    m.googlegroups.com...

    > [...] Ale skoro
    > teraz mam podane dokładne momenty to jednak wolałbym dokręcać już wg.
    > nich :-)

    ********

    Ad vocem: skoro taki plan to moze nie kupuj atrap kluczy.

    --
    Pozdrawiam, Artu / Kef & ST 955 & Fun Factory XT660X
    To nie forum scigacza lecz grupa dyskusyjna pl.rec.motocykle.