  • 21. Data: 2009-03-27 09:38:58
    Temat: Re: Klucz dynamometryczny Wawa
    Od: a...@g...com

    ********

    > Ad vocem: skoro taki plan to moze nie kupuj atrap kluczy.

    Naprawdę jest aż tak źle z takimi kluczami za 200zł?

    --
    Artur
    ZZ-R 1200

  • 22. Data: 2009-03-27 09:48:20
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-03-27 10:38:58 +0100, a...@g...com said:

    > Naprawdę jest aż tak źle z takimi kluczami za 200zł?

    ~200 zł to dolne granice średnije półki. Zadziwiająco wiele
    profesjonalnych warsztatów (motocyklowych i smochodowych) takich używa.
    Problem z Twoimi wymaganiami jest taki, że chcesz wszystko-w-jednym.
    Oswój się z myślą, że jednym wszystkiego nie oblecisz, a jak kupisz
    taki, który ma mega skalę, to dokładność będzie miał bardzo przybliżoną.

    Sebastian
    Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

  • 23. Data: 2009-03-27 10:21:42
    Od: a...@g...com

    On 27 Mar, 10:48, de Fresz <d...@N...pl> wrote:

> [...]
    > Oswój się z myślą, że jednym wszystkiego nie oblecisz, a jak kupisz
    > taki, który ma mega skalę, to dokładność będzie miał bardzo przybliżoną.

    To już akurat wiem i tak też przypuszczałem na początku i
    potwierdziliście to ;-) Tyle że te klucze z mniejszymi zakresami do
    50-60Nm są jeszcze droższe i powoli dojrzewam do myśli że w tej cenie
    nic sensownego nie dostane ;-)

    --
    Artur

  • 24. Data: 2009-03-27 11:23:41
    Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>

    On Fri, 27 Mar 2009 10:48:20 +0100, de Fresz <d...@n...pl> wrote:

    [...]
> [...]
    > Oswój się z myślą, że jednym wszystkiego nie oblecisz, a jak kupisz
    > taki, który ma mega skalę, to dokładność będzie miał bardzo przybliżoną.

    Nieno, mniej więcej w środku skali powinien mieć akceptowalną dokładnośc.
    :-)

    ZTCW to problem jest głównie taki że błąd rośnie na brzegach skali. A
    wielkość
    błędu zależy od zakresu klucza, więc jak się ma taki 10-200 Nm to parę
    procent
    błędu to nie jest dużo jak się dokręca 200 Nm, ale jak się dokręca coś z
    10 czy 20 Nm to już łatwo uszkodzić gwint czy śrubę.

    Leslie
    --
    Leszek 'Leslie' Karlik
    NTV 650

  • 25. Data: 2009-03-27 12:26:01
    Od: "James" <n...@d...for.spam>

    "Leszek Karlik" wrote...
> [...]
    > błędu to nie jest dużo jak się dokręca 200 Nm, ale jak się dokręca coś z
    > 10 czy 20 Nm to już łatwo uszkodzić gwint czy śrubę.

    Tez niedawno zastanawialem sie jak rozwiazac problem takiego klucza.
    Ogladalem duzo tanich, srednich i drogich.
    Tanie zazwyczaj maja taka dokladnosc, ze stosowanie ich nie ma sensu.
    Dokladnosc jest podobna jak 'na czuja'.
    Srednie maja lepsza dokladnosc, ale zazwyczaj maly zakres. Trzeba wiec kupic
    dwa, trzy, zeby miec pokrycie calego zakresu potrzebnego do prac przy moto.
    Doszedlem wiec do wniosku, ze najlepszym wyjsciem jest jednak drogi klucz.
    Zakres 5-200, dokladnosc 1%. Koszt niestety duzy, bo prawie $300, ale klucz
    naprawde uniwersalny. Rzucilem sie i kupilem SnapOn. Klucz jest po prostu
    genialny! Naprawde polecam, choc cena niestety jest bolesna. Jest jednak
    tego wart.
    Uznalem, ze lepiej pozbierac kase i kupic cos dobrego, niz niepewna
    tanioche. Tanie rzeczy, wbrew pozorom, sa dla bogatych ludzi... to po prostu
    nie ma sensu... oczywiscie wedlug mnie.

    --
    pozdro
    James

  • 26. Data: 2009-03-27 13:15:06
    Od: l...@l...cc

    On 27 Mar, 13:26, "James" <n...@d...for.spam> wrote:
    > Uznalem, ze lepiej pozbierac kase i kupic cos dobrego, niz niepewna
    > tanioche. Tanie rzeczy, wbrew pozorom, sa dla bogatych ludzi... to po prostu
    > nie ma sensu... oczywiscie wedlug mnie.

    Tak jest, ale chyba każdy musi dojrzeć do tego samodzielnie, po
    przetestowaniu asortymentu Topexu, Nutoola itp. Wyrzuciłem już tyle
    kasy na dziadostwo, które gnie się w rękach, niszczy śruby itd, że
    dziękuję bardzo.

    --
    Lama

  • 27. Data: 2009-03-27 14:30:07
    Od: "James" <n...@d...for.spam>

    <l...@l...cc> wrote...
    On 27 Mar, 13:26, "James" wrote:
> [...]

    przetestowaniu asortymentu Topexu, Nutoola itp. Wyrzuciłem już tyle
    kasy na dziadostwo, które gnie się w rękach, niszczy śruby itd, że

    O to wlasnie chodzi... w efekcie podobne pieniadze i tak sie wyda, a po
    drodze zniszczy sie kilka srub, kilka gwintow, nie wspominajac o poobijanych
    kostkach.
    Kilka kluczy plus koszty naprawy gwintow, wymiany srub, klopot... lepiej
    pozbierac i kupic cos naprawde dobrego.

    --
    pozdro
    James

  • 28. Data: 2009-03-27 18:07:17
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-03-27 13:26:01 +0100, "James" <n...@d...for.spam> said:

> [...]
    > genialny! Naprawde polecam, choc cena niestety jest bolesna. Jest jednak

    Chciałbym zobaczyć jak tym dokręcasz np. M5 w ciasnych miejscach. Ot,
    choćby głupią pokrywę zaworową wielu motocykli, bez wyciągania silnika
    z ramy.

  • 29. Data: 2009-03-27 18:26:40
    Od: "Ivam" <f...@-...fm>

    > Weź np wagę łazienkową z podziałką 10g i spróbuj na niej
    > zważyć torebkę cukru :).

    To akurat chyba wynika z klasy dokladnosci przyzadu, no nie? Jesli nawet w
    wadze jest podzialka co 100g (ja takiej co 10g to nie widzialem) i waga
    dziala do 100kg, to mamy 10 000 dzialek (zgadza sie?). Niech by taka waga
    byla wykonana w klasie 2, to blad pomiaru wynosi 2 dzialki - 200g!

    Ale moglem cos pomylic, bo zmeczony jestem, wiec jak cos poknocilem to
    wybaczcie i sprostujcie;)

    A klucz jaki posiadalem mial skale od 5 do 20Nm. Wiec 10Nm to akurat
    powinien wskazywac poprawnie.

    > BTW: czy na przyrządzie w pracowni też było jakieś świadectwo
    > kalibracji ?

    Bylo. Nie pamietam firmy, ale robia (robili) co 3 miesiace.

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 30. Data: 2009-03-27 20:02:48
    Od: "James" <n...@d...for.spam>

    "de Fresz" wrote...

    > Chciałbym zobaczyć jak tym dokręcasz np. M5 w ciasnych miejscach. Ot,
    > choćby głupią pokrywę zaworową wielu motocykli, bez wyciągania silnika z
    > ramy.

    Wbrew pozorom klucz jest dosc smukly. Glowke ma tez dosc cienka.
    Troche sklamalem ;) Sprawdzilem zakres 6 - 160Nm.
    Na pewno do bardzo ciasnych miejsc nie dojdzie, ale jak na razie nie mialem
    problemu.

    --
    pozdro
    James