  • Data: 2016-08-05 09:34:00
    Temat: Re: Kłopoty z elektryką w mieszkaniu
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2016-08-05 o 01:48, Tomasz Wójtowicz pisze:

    > A gdyby wywalić termę i całą ciepłą wodę w mieszkaniu grzać
    > przepływowym ogrzewaczem? Wówczas problem zbyt dużego prądu zmieniłby
    > się w problem zbyt dużego strumienia wody

    Zbyt dużego strumienia wody?
    Raczej zbyt małego strumienia.

    > - albo spadła by temperatura, albo spadłoby ciśnienie.

    Ciśnienie nie spada - jest takie samo jak przy zaworze głównym.
    Natomiast zostaje ograniczony przepływ.

    > Zresztą przepływowy ogrzewacz wody ma raczej wyższą sprawność niż
    > terma, bo ogrzana woda natychmiast jest konsumowana, natomiast terma
    > ogrzewa pomieszczenie tym, co ucieknie przez izolację.

    Ale nie w tych warunkach.

    Aby nagrzać wodę do kąpieli pod prysznic i to jeszcze taki prysznic z
    dość mocno zredukowanym wypływem wody, potrzebna jest moc grzewcza
    minimum 9kW, co daje pobór prądu o natężeniu prawie 40A przy zasilaniu
    1-fazowym. Z treści opisu autora wątku wynika, że w mieszkaniu jest
    instalacja 1-fazowa. Tak więc to rozwiązanie odpada, zwłaszcza, że
    trzeba by było poprowadzić dodatkową rurę z ciepłą wodą pomiędzy kuchnią
    i łazienką. Nie muszę chyba dodawać, że trzeba by było także wystąpić o
    zwiększenie przydziału mocy i wymienić przewody zasilające, bo dla 40A
    to musi być już przewód minimum 4mm2 , a najlepiej przerobić instalację
    na 3-fazową, zwłaszcza, że podgrzewacze o tych mocach się robi tylko
    3-fazowe.

    Jedyne rozwiązanie dla autora to przekaźnik priorytetowy lub wymiana w
    kuchni podgrzewacza przepływowego na pojemnościowy z grzałką 1-1,5kW.