  • Data: 2016-08-04 13:52:07
    Temat: Re: Kłopoty z elektryką w mieszkaniu
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Te charakterystyki to niezła ściema. Mam szeregowo wpięty 16A C i 16A
    > B i przy nieduzych przeciążeniach wylatuje C a przy dużych oba
    > jednocześnie :D. "S"ki i to chyba jakieś lepsze, tej samej firmy.
    > Sasiad ma podobnie z jakimiś chińskimi. Pewno z tej samej fabryki :D

    Bo charakterystyki trzeba rozumieć i wiedzieć, że selektywność
    zabezpieczeń nie uzyskuje się tylko poprzez zastosowanie zabezpieczeń o
    kolejnych charakterystykach: B, C, D i identycznych prądach wyłączenia.
    Trzeba też wiedzieć, że zabezpieczenia B, C i D o takim samym
    znamionowym prądzie wyłączenia w pewnym zakresie przeciążeń zachowują
    się dokładnie tak samo. O tym, które wyłączy się jako pierwsze, decyduje
    tylko i wyłącznie rozrzut parametrów, czyli loteria.

    > Jak jeszcze byłem w technikum koło 96 roku to koledzy specjalnie
    > *szukali* takich bezpieczników na prace dylomową na których mozna było
    > zademonstrować te charakterystyki. Musieli sprawdzić nascie aby
    > znaleźć takie które naprawdę rozróżniają B i C w sposób pewny.

    > Postęp się chyba nie dokonał :D

    Wbrew pozorom elektryk musi się uczyć przez całe życie, zwłaszcza ten,
    którego nie nauczono w szkole ;)