  • Data: 2011-06-01 19:18:58
    Temat: Re: Klonowanie HDD na SSD
    Od: Tomasz Bątor <m...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 01 Jun 2011 15:17:35 +0200, Netx napisał(a):

    > Miałbym jeszcze takie pytanie - jakby ktoś wiedział to proszę
    > o wyjaśnienie: jak dysk SSD przestanie być w stanie
    > odczytywać/zapisywać dane prawidłowo (zużycie) nawet mimo
    > korekcji, to czy ja to jakoś zauważę - czy zostanę
    > poinformowany o tym przez komputer (przez bios/uefi lub
    > przez system)? Bałbym się sytuacji gdy komputer działa nie do

    Z tego co wiem i czego sam doświadczyłem, pewnego pięknego dnia po
    włączeniu komputera dysk będzie po prostu martwy. Aczkolwiek możliwe, że
    wcześniej doświadczysz np. uszkodzenia plików systemowych.

    A ogólnie: SSD obecnej generacji włączasz i o nich zapominasz (oczywiście
    wcześniej będziesz się musiał przyzwyczaić do błyskawicznej szybkości
    wszystkiego). Nie wiadomo jeszcze jak z ich awaryjnością - poprzednia
    generacja niestety nie spisywała się najlepiej (w sensie producenci
    notowali zwroty rzędu 5%)

    Generalnie: kupować i nie martwić się o bzdury typy swap. Niestety backupy
    robić by wypadało.

    t.

    --