  • Data: 2011-03-05 22:59:05
    Temat: Re: Klimatyzator jako nagrzewnica
    Od: "p 47" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Uzytkownik "Konrad Anikiel" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    news:a2b1106f-61ec-4fa6-9ead-e75f05a8e0a0@y30g2000pr
    f.googlegroups.com...
    > Ja bym dodal tylko do waszej dyskusji cos co w jakis sposob by
    > zawrocilo ja na temat. Chlodnice samochodowe nie sa zaprojektowane na
    > wytrzymanie szczegolnie wysokiego cisnienia, uklad chlodniczy w
    > samochodach osobowych jest otwarty do atmosfery. Natomiast kotly CO-
    > niekoniecznie. Weglowe, peletowe i na inne paliwo stale musza miec
    > uklad otwarty do atmosfery, czyli sa bezcisnieniowe, ale gazowe bez
    > cisnienia nie zadzialaja, bo na pompie bylaby kawitacja i nic by nie
    > upompowala.

    Hm, mam w domu uklad CO otwarty, piec gazowy i pompe i to wszystko pracuje
    od >20 lat, czyli owa rzekoma kawitacja jakos pompie nie szkodzi..
    Na pompie wystepuje wylacznie cisnienie slupa wody, ale empirycznie
    sprawdzilem, ze to takze dziala , gdy w obiegu bylo b. malo wody (woda
    czesciowo spuszczona przy czyszczeniu), a wiec cisnienie to bylo znikome,
    rzedu np. 0,2 atm (2 m sl. wody)