  • 21. Data: 2018-07-25 10:07:18
    Temat: Re: Klimatyzacja: za wysokie ciśnienie?
    Od: Marek <f...@f...com>

    On 24 Jul 2018 17:59:55 GMT, Budzik
    <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
    > Ale czy wtedy nie włączałby sie wentylator na wyzsze obroty?

    Nie zauważyłem. W moim przypadku (l200) klima działała tylko podczas
    jazdy. Po zatrzymaniu się (np. korek) przestawała. Po zdemontowaniu
    chłodnicy i wytrzepaniu z niej ze 2kg pyłu, piasku i innych
    zanieczyszczeń problem zniknął.

    --
    Marek

  • 22. Data: 2018-07-25 13:59:55
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik sirapacz n...@s...pl ...

    > Powinien, a u mnie zdarza się, że nie zdąży.

    No ale idac dalej tym tropem - gdyby to była kwestia kiepskiej chłodnicy
    to pomagałoby polewanie wodą...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Błędy człowieka szlachetnego są jak zaćmienie Słońca lub Księżyca.

  • 23. Data: 2018-07-25 15:55:19
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Marek <f...@f...com> wrote:

> [...]
    > jazdy. Po zatrzymaniu się (np. korek) przestawała. Po zdemontowaniu
    > chłodnicy i wytrzepaniu z niej ze 2kg pyłu, piasku i innych

    Mówisz o chłodnicy czy o kondensorze A/C?

  • 24. Data: 2018-07-25 16:30:39
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > No ale idac dalej tym tropem - gdyby to była kwestia kiepskiej chłodnicy
    > to pomagałoby polewanie wodą...

    lub co najmniej zmniejszyło by skutki. u mnie wiem jak wygląda
    przegrzana chłodnica - natychmiast po obniżeniu temperatury startuje
    ponownie. Tu przekaźnik po spadku ciśnienia załącza się, ale klima już
    nie. będę sprawdzał w weekend wersję z cewką - spróbuję odpalić na
    krótko drutami z kabiny. Jak nie ruszy to już wiem, że typowanie cewki
    będzie prawidłowe. Tylko dlaczego to ma związek z ciśnieniem a nie
    temperaturą jakotaką? :/

  • 25. Data: 2018-07-26 01:44:36
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Tue, 24 Jul 2018 11:24:50 +0200, sirapacz napisał(a):

    > nie, to pływanie jest ogólnie prawidłowe. Nieprawidłwoe jest wg mnie, że
    > idzie za wysoko (zakładam, że MES i czujnik podają mi prawidłowe wartości)

    To chyba zacząłbym jednak od podłączenia analogowych manometrów do zaworów
    klimatyzacji.

    > ale nie w tak prostej klimatyzacji. Tam jest włącz/wyłącz.

    No ale to właśnie chyba jest w prostych kompresorach sterowanych sprzęgłem.
    Ale nie dam sobie nic uciąć że we wszystkich.

    Tu chodzi o to żeby przy 600rpm klimatyzacja miała przyzwoitą wydajność, a
    przy 6000rpm nie miała jej 10x wyższej, bo po prostu zaczęłaby stawiać duży
    opór silnikowi, nie mówiąc o zużyciu elementów samej klimy.

    W tych "skomplikowanych" których wydajność sterowana jest płynnie za pomocą
    zaworu (które nie mają sprzęgła) - to tego może nie być, bo wydajnością
    steruje komputer, pewnie niezależnie od obrotów silnika.

    > i się rozłącza prawidłowo. ale po przekroczeniu pewnej granicy ciśnienia
    > lub temperatury wyłącza się i już nie załącza (pomimo podaniu sygnału
    > załącz na przekaźnik - wg MES).

    No to to już bym weryfikował elektrycznie.

  • 26. Data: 2018-07-26 17:22:57
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 25 Jul 2018 13:55:19 -0000 (UTC), Pszemol
    <P...@P...com> wrote:
    > Mówisz o chłodnicy czy o kondensorze A/C?

    Chłodnicy.

    --
    Marek

  • 27. Data: 2018-07-26 23:49:51
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-07-23 o 23:21, sirapacz pisze:

    > ma ktoś jakieś wskazówki?

    Nie jestem mechanikiem ale doświadczyłem tego w poprzednim aucie. Może
    to coś wniesie. Otóż kompresor klimatyzacji miał w nim płynne sterowanie
    sprężaniem za pomocą elektrozaworu. Działa to tak, że modulacja
    zasilania PWM (o ile coś Ci to mówi) płynnie otwiera zawór. Po pewnym
    czasie zawór przestaje prawidłowo działać (zużywa się sprężyna
    zamykająca?) i taki tego efekt. Zaworu nie dostaniesz więc kompresor do
    wymiany. Ewentualnie na szrocie wykręć ten zawód (jest w kompresorze) i
    wstaw go do swojego auta, choć nie polecam takiej zabawy gdyż one psują
    się z czasem.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 28. Data: 2018-07-27 15:49:08
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > to coś wniesie. Otóż kompresor klimatyzacji miał w nim płynne sterowanie
    > sprężaniem za pomocą elektrozaworu. Działa to tak, że modulacja
    mowi mowi - tu akurat jest prosta sprawa bo sprężarka prosta - włącz-wyłącz.

  • 29. Data: 2018-07-28 00:20:12
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-07-27 o 15:49, sirapacz pisze:

    > mowi mowi - tu akurat jest prosta sprawa bo sprężarka prosta -
    > włącz-wyłącz.

    To ja wymiękam :) Chciałem podpowiedzieć ewentualność.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek