    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: Klimatyzacja: za wysokie ciśnienie?
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Thu, 26 Jul 2018 01:44:36 +0200

    Dnia Tue, 24 Jul 2018 11:24:50 +0200, sirapacz napisał(a):

    > nie, to pływanie jest ogólnie prawidłowe. Nieprawidłwoe jest wg mnie, że
    > idzie za wysoko (zakładam, że MES i czujnik podają mi prawidłowe wartości)

    To chyba zacząłbym jednak od podłączenia analogowych manometrów do zaworów
    klimatyzacji.

    > ale nie w tak prostej klimatyzacji. Tam jest włącz/wyłącz.

    No ale to właśnie chyba jest w prostych kompresorach sterowanych sprzęgłem.
    Ale nie dam sobie nic uciąć że we wszystkich.

    Tu chodzi o to żeby przy 600rpm klimatyzacja miała przyzwoitą wydajność, a
    przy 6000rpm nie miała jej 10x wyższej, bo po prostu zaczęłaby stawiać duży
    opór silnikowi, nie mówiąc o zużyciu elementów samej klimy.

    W tych "skomplikowanych" których wydajność sterowana jest płynnie za pomocą
    zaworu (które nie mają sprzęgła) - to tego może nie być, bo wydajnością
    steruje komputer, pewnie niezależnie od obrotów silnika.

    > i się rozłącza prawidłowo. ale po przekroczeniu pewnej granicy ciśnienia
    > lub temperatury wyłącza się i już nie załącza (pomimo podaniu sygnału
    > załącz na przekaźnik - wg MES).

    No to to już bym weryfikował elektrycznie.