  • 61. Data: 2011-05-23 14:12:03
    Temat: Re: Klimatyzacja - pytanie
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-05-19 14:43, Pszemol pisze:

    > Wszystko zależy od tego jakiej pompy użyjesz, do jakiego ciśnienia
    > ściągniesz próżnię i jak długo potem poczekasz... W zakładach się
    > spieszą - jak nie zrobisz próby sam to nie wiesz czy była dobrze zrobiona.

    Ale dopuszczasz myśl, że układ może być np. szczelny na podciśnieniu, a nieszczelny
    przy ciśnieniu wysokim? Choćby przykład który sam podawałeś - mikropęknięcie wzdłuż
    aluminiowej rurki. Naturalnym zachowaniem się takiej szczeliny jest jej rozszerzanie
    się pod wpływem wysokiego ciśnienia wewnątrz, a zamykanie się przy podciśnieniu.
    Z uszczelnieniami może być odwrotnie: są często projektowane tak, że ciśnienie
    wewnątrz układu wciska je dodatkowo między uszczlniane elementy likwidując
    ewntualne małe nieszczelności.

    Dlatego IMHO najlepszą gwarancję daje próba trzymania ciśnienia w zakresie takich
    wartości ciśnień, jakie panują przy normalnym napełnieniu układu.

  • 62. Data: 2011-05-23 16:52:20
    Od: Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    W dniu 2011-05-23 14:02, Waldek Godel pisze:

    > Rozumiem, ty przed tankowaniem zawsze sprawdzasz językiem czy pistolet jest
    > szczelny?

    a widziałeś kiedyś nieszczelny pistolet? ;) haha

  • 63. Data: 2011-05-23 17:01:00
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> wrote in message

> [...]
    > takich wartości ciśnień, jakie panują przy normalnym napełnieniu układu.

    Zgadzam się w pełni że system będzie inaczej pracował w podciśnieniu
    (~próżni) a inaczej przy ciśnieniu roboczym, aczkolwiek nawet gdy się
    doszczelni to nie ma bola aby się tak doszczelnił aby trzymał 100 mikronów
    przez godzinę po wyłączeniu pompy... takich cudów to nie ma, nawet w Erze ;)

  • 64. Data: 2011-05-23 17:16:16
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 23 May 2011 16:52:20 +0200, Olo napisał(a):

    > a widziałeś kiedyś nieszczelny pistolet? ;) haha

    tak, wiele razy.
    Jak już kiedyś zaczniesz tankować regularnie własne auto, a nie raz na rok
    auto tatusia, to też zobaczysz.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 65. Data: 2011-05-23 23:50:47
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-05-23 17:01, Pszemol pisze:

    > doszczelni to nie ma bola aby się tak doszczelnił aby trzymał 100 mikronów
    > przez godzinę po wyłączeniu pompy... takich cudów to nie ma, nawet w Erze ;)

    Nie wiem jaką próżnię robią te maszyny do klimy ani jaką dokładność ma czujnik.
    Fakt że nie była to godzina a raczej jakieś 20 minut (automat), a na pomiarze
    ciśnienia
    była w tym czasie jakaś pojedyncza cyfra (nie pamiętam jaka) - która się nie zmieniła
    w tym czasie. Wydruk pomiaru - OK.

    Ale nawet jeśli miałbyś rację z próżnią (choć nadal wątpię), to podejrzewając dziurę
    i tak bym jechał od razu na azot 15 atm, bo nie tylko wykaże czy, ale również
    co ważniejsze, GDZIE jest ta dziura.

  • 66. Data: 2011-05-24 00:02:09
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "Jakub Witkowski"

> [...]
    > podejrzewając dziurę
    > i tak bym jechał od razu na azot 15 atm, bo nie tylko wykaże czy, ale

    E tam, ja wiem, że mam skraplacz jak sito od kamyszków i musiał bym to
    ustrojstwo wymienić ale koszt jest taki, że opłaca mi się dać raz na dwa
    lata te 50 zł za 600g r134 - a dziury są takie, że nawet się olej
    wyciska razem z czynnikiem

  • 67. Data: 2011-05-24 08:59:55
    Od: kkk <m...@g...com>

    On 23 Maj, 13:50, "Pszemol" <P...@P...com> wrote:

    > Nie dostałem przykładu na auto fabrycznie wyposażone w klimę bez
    > filtra. To, że filtr sam w sobie jest opcją jest tylko Twoim wymysłem.
    > On był instalowany gdy klient wybrał opcję klimy.

    Kłamiesz

    > Nie, nie potrafię zrozumieć. Na razie wiemy tylko tyle, że filtr w aucie
    > bez klimy i bez filtra mógł być zainstalowany bo było na niego miejsce.
    > Nic więcej nie udowodniłeś...

    Kłamiesz

    > Na razie to Ty wymyślasz historyjki jak to Subaru sprzedaje
    > auta z klimą bez filtra... Niestety ta historyjka jest tylko bajeczką.

    Kłamiesz

  • 68. Data: 2011-05-24 09:53:06
    Od: kkk <m...@g...com>

    On 23 Maj, 13:53, "Pszemol" <P...@P...com> wrote:

    > Tylko w szczelnym systemie jest banalne...
    > Nie w takim w którym w jeden sezon ucieka 15% czynnika.

    Nie każdym sprzętem zrobisz próbę próżniową przez godzinę, a jeśli
    robisz próbę przez parę minut to jednak jest to banalne - nawet jeśli
    ucieka >15% czynnika.

    > Zgadza się - jak ktoś ma małą nieszczelność to często się naprawiać
    > jej nie opłaca bo wystarczy dodać odrobinę czynnika co jakiś czas.
    > Ale nie wciskajmy ludziom kitu że 15% czynnika ucieka im w jeden
    > sezon z powodu dyfuzji przez gumowe przewody, bo to jest bajka.
    > Ucieka bo instalacja jest nieszczelna (została rozszczelniona po kraksie)
    > i może być uszczelniona jeśli tego ktoś chce i zapłaci.

    O dyfuzji tylko Ty piszesz w tym wątku i 15% również tylko Ty się
    uczepiłeś. Ja pisałem "DO". Nie wiele wyobraźni potrzeba aby sobie
    uświadomić, że układ klimatyzacji w aucie nie pracuje w tak
    komfortowych warunkach jak np lodówka w kuchni, do tego rozmaitych
    połączeń przewodów jest też jakby więcej - stąd właśnie bierze się owo
    do 15%. Każdy woli "dobić" niż uszczelniać np 10% - szczególnie
    porównując ceny...

  • 69. Data: 2011-05-24 22:49:36
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "kkk"

    > Kłamiesz

    > Kłamiesz

    > Kłamiesz

    3 razy K - coś Ci to przypomina?

  • 70. Data: 2011-05-25 15:53:09
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "kkk" <m...@g...com> wrote in message
    .googlegroups.com...

    > Nie każdym sprzętem zrobisz próbę próżniową przez godzinę, a jeśli
    > robisz próbę przez parę minut to jednak jest to banalne - nawet jeśli
    > ucieka >15% czynnika.

    Jeśli masz tak dziadowski sprzęt to nie dziwię Ci się, że
    auta mające wyciek 15% przechodzą u ciebie próbę próżniową :-)

    > O dyfuzji tylko Ty piszesz w tym wątku i 15% również tylko Ty się
    > uczepiłeś. Ja pisałem "DO".

    OK, 14.9% :-))) Lepiej? A o dyfuzji było napisane w podlinkowanym
    artykule o którym wszyscy tu mówimy, nieuważnie czytasz - nie
    dziwota że potem nie rozumiesz o czym mowa i głupoty piszesz...
    Cytuję podlinkowany artykuł abyś nie musiał wysilać szarych komórek:
    "Układ powinien być całkowicie szczelny. Czynnik roboczy w formie
    gazowej niestety ma zdolność dyfuzji przez przewody gumowe praz
    przez uszczelki w miejscach łączenia i w ten sposób ulatnia się do
    atmosfery. W ten sposób w ciągu roku ucieka do 10-15 % czynnika."

> [...]
    > połączeń przewodów jest też jakby więcej - stąd właśnie bierze się owo
    > do 15%. Każdy woli "dobić" niż uszczelniać np 10% - szczególnie

    Zwłaszcza gdy idzie do warsztatu, gdzie nie umieją dobrze
    zrobić próby próżniowej i poświęcić na to odpowiednią ilość czasu.
    Rozumiem doskonale...