eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyKlimatyzacja - pytanie › Re: Klimatyzacja - pytanie
  • Data: 2011-05-19 15:40:34
    Temat: Re: Klimatyzacja - pytanie
    Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    "kkk" <m...@g...com> wrote in message
    news:d8835842-6010-477f-9d1d-6427215d9087@l18g2000yq
    l.googlegroups.com...
    > On 19 Maj, 10:58, Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury> wrote:
    >> W dniu 2011-05-18 19:38, Pszemol pisze:
    >>
    >> >> Oczywiście, że zwykle przy ubytku ~10-15%/rok auto
    >> >> przejdzie próbę na podciśnieniu.
    >>
    >> > Nie ma takiej możliwości.
    >>
    >> Przejdzie nawet przy ubytku > 50% w kilka dni.
    >> Sprawdzone praktycznie. Dwa razy.
    >
    > Oczywiście, że tak - sprawdzone również praktycznie parę razy
    > - ale co tam, teoretycy i tak wiedzą lepiej.....

    Misiu, nie jestem teoretykiem tylko praktykiem...
    I nie takim praktykiem co to zawozi auto do warsztatu aby
    mu powiedzieli że auto przechodzi próbę próżniową tylko
    takim co sam sobie umie i robi próbę próżniową w aucie
    i widzi różnicę pomiędzy instalacją szczelną a nieszczelną...
    Wbrew pozorom osiągnięcie próżni rzędu 100 mikronów nie
    jest banalne jak się ma zwykłą przenośną pompę próżniową.
    Instalacja musi być super szczelna aby mała pompa poradziła
    sobie z szybszym usuwaniem powietrza niż wchodzą one
    do systemu przez nieszczelności. A tymbardziej utrzymaniem
    tej próżni gdy się pompę odetnie zaworem i obserwuje
    wzrost ciśnienia (osłabienie próżni) w czasie. Dużo tu po prostu
    zależy od tego ile czasu możesz na operację poświęcić - czy
    się spieszysz i zerkniesz na ciśnieniomierz po 5 minutach
    od odcięcia pompy czy po 50 minutach... czy po 2-3 godzinach.
    Jak robisz to u siebie, dla siebie to wiesz jak możesz próbą
    próżniową wykryć nawet najmniejszą nieszczelność instalacji.

    Już nie mówiąc o tym, że ubytek 10-15% gazu wykryjesz bez
    odsysania czynnika i próby próżniowej - wykryjesz taki duży
    wyciek w działającej klimie pod normalnym ciśnieniem
    roboczym z użyciem elektronicznego "sniffera" gazu - ale
    trzeba go po pierwsze mieć a po drugie wiedzieć jak używać... :-))

    Niestety typowy warsztat to chałtura robiona na szybko aby
    jak najwięcej robót zmieścić w dniu roboczym i jak najwięcej
    kasy skasować od klientów. Jeśli ktoś toleruje 15% wyciek jako
    "normę" to niech sobie zawiezie auto do takiego warsztatu :-))

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: