  • 1. Data: 2011-06-04 19:39:03
    Temat: Klimatyzacja - problem - zimno, ciepło.
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    Klimatyzacja ręczna. Podczas postoju na wylocie z nawiewów jest około
    8 stopni (IMHO za dużo, ale tak jest). I taka temperatura się
    utrzymuje przez cały czas. Jednak podczas jazdy temperatura oscyluje
    między 8 a 13 stopni. Co się stało? Za mało czynnika? Pada sprężarka i
    nie wyrabia na wyższych obrotach? Inne koncepcje?

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 2. Data: 2011-06-04 20:15:06
    Temat: Re: Klimatyzacja - problem - zimno, ciepło.
    Od: "pm" <x...@w...pl>

    ?
> [...]
    > między 8 a 13 stopni. Co się stało? Za mało czynnika? Pada sprężarka i
    > nie wyrabia na wyższych obrotach? Inne koncepcje?

    efekt b.dziwny
    tak jakbyś jechał nie z obiegiem zamkniętym ale otwartym

    ponadto różnica temp. jest niewielka i ni ma się co nią przejmować.

    normalnie przy wyższych obrotach silnika (jazda), klima powinna działać
    nawet lepiej
    ...chyba, że tłoczki są przytarte i nie wracają do pozycji wysuniętej z
    cylinderków.
    ale to ostatnie to tylko analogia do układów hydrauliki siłowej i
    niekoniecznie słuszna.

  • 3. Data: 2011-06-04 20:40:21
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Sat, 4 Jun 2011 20:15:06 +0200, "pm" <x...@w...pl> wrote:

    >efekt b.dziwny
    >tak jakbyś jechał nie z obiegiem zamkniętym ale otwartym

    Nie ma znaczenie - tak samo jest na obiegu zamkniętym, jak i otwartym.

    >ponadto różnica temp. jest niewielka i ni ma się co nią przejmować.

    Tak, ale do czwartku tak nie było, a w piątek już taki objaw się
    pojawił.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 4. Data: 2011-06-04 21:30:32
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Sat, 4 Jun 2011 20:15:06 +0200, "pm" <x...@w...pl> wrote:

    >ponadto różnica temp. jest niewielka

    Dogrzebałem się do temperatur mierzonych w nawiewach środkowych, i wg
    tego mieszczą się w normie.

    Temperatura otoczenia - Temperatura dopuszczalna na wyjściu środkowych
    nawiewów
    15°C - 4°C do 8°C
    20°C - 6°C do 10°C
    25°C - 8°C do 13°C
    30°C - 12°C do 16°C
    35°C - 17°C do 20°C
    40°C - 21°C do 25°C

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 5. Data: 2011-06-05 09:31:05
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "jerzu" <t...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:57rku65pkrvojig64dci8smivl29k4atum@4ax.com...
    > Pada sprężarka i
    > nie wyrabia na wyższych obrotach? Inne koncepcje?

    byloby dokładnie odwrotnie.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 6. Data: 2011-06-05 19:55:22
    Od: kkk <m...@g...com>

    On 4 Cze, 21:30, jerzu <t...@p...onet.pl> wrote:

    > Dogrzeba em si do temperatur mierzonych w nawiewach rodkowych, i wg
    > tego mieszcz si w normie.
    >
    > Temperatura otoczenia - Temperatura dopuszczalna na wyj ciu rodkowych
    > nawiew w
    > 15 C - 4 C do 8 C
    > 20 C - 6 C do 10 C
    > 25 C - 8 C do 13 C
    > 30 C - 12 C do 16 C
    > 35 C - 17 C do 20 C
    > 40 C - 21 C do 25 C

    Hmm moim zdaniem stanowczo zbyt pobłażliwa jest ta tabelka.... przy
    takich temp schładzanie parkującego w pełnym słońcu auta trwałoby
    tydzień ;).
    Wg moich źródeł idealna temp na wyjściu w środkowym nawiewie przy zew
    25 C to 2-6 C, przy czym w czasie testu wentylator dmuchawy powinien
    pracować na II biegu, włączony obieg wew i zamknięte pozostałe wyloty
    powietrza. Generalnie w wysokich temp dopuszcza się temp do 10 C w
    nawiewie, ale to już jest imho znak, że coś nie pracuje jak powinno.
    Przy wyższych obrotach sprężarka powinna pracować bardziej wydajnie,
    trzeba sprawdzić ciśnienia w Twoim układzie, możliwa jest najprostsza
    przyczyna czyli zbyt mało czynnika.
    pzdr

  • 7. Data: 2011-06-05 20:23:12
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Sun, 5 Jun 2011 10:55:22 -0700 (PDT), kkk <m...@g...com>
    wrote:

> [...]
    >25 C to 2-6 C, przy czym w czasie testu wentylator dmuchawy powinien
    >pracować na II biegu, włączony obieg wew i zamknięte pozostałe wyloty

    Service manual znowu twierdzi coś innego:

    http://www.pixhost.org/show/2527/7515176_kontrola_kl
    imatyzacji.jpg

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 8. Data: 2011-06-05 21:41:38
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Dnia 05-06-2011 o 19:55:22 kkk <m...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > pracować na II biegu, włączony obieg wew i zamknięte pozostałe wyloty
    > powietrza. Generalnie w wysokich temp dopuszcza się temp do 10 C w

    Zazwyczaj podaję się róznicę temperatur, jeśli powietrze wychodzące z
    nawiewu ma o 10 - 12 st.C temperaturę niższą niż otoczenie (20 -25 st.C)
    to jest OK.
    W jakim samochodzie klima daje 2 st.C przy 25 na zewnątrz ?

    Pzdr
    TG

  • 9. Data: 2011-06-06 13:17:37
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk"

    > W jakim samochodzie klima daje 2 st.C przy 25 na zewnątrz ?

    Star - Izoterma :)

    ps. nie wiem, strzeliłem ;-)

  • 10. Data: 2011-06-06 17:55:05
    Od: kkk <m...@g...com>

    On 5 Cze, 21:41, "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> wrote:

    > W jakim samochodzie klima daje 2 st.C przy 25 na zewnątrz ?

    To nie kwestia marki czy konkretnego modelu, przykład 2 fordy mondeo
    MK3 o podobnym przebiegu i te same sprężarki, po przeprowadzonym
    serwisie wraz z uzupełnieniem czynnika w jednym min 3.5 C w drugim min
    7.5, temp zew ~28 C. Generalnie przy sprawnym systemie uzyskanie 2-3C
    w nawiewie przy zew ok 25 C wcale ani nie jest trudne ani tym
    bardziej niemożliwe, jest sporo aut nawet kilkunasto letnich które
    uzyskują takie temp. Warunki sprawdzania: jak napisałem no i do tego
    jeszcze odpowiedni, czuły termometr elektr (lub czujnik na klipsie)
    wsadzany bezpośrednio do kratki nawiewu.