eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyKlima po odgrzybieniuRe: Klima po odgrzybieniu
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.POSTED!not-for
    -mail
    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Klima po odgrzybieniu
    Date: Tue, 20 Sep 2011 07:22:10 +0200
    Organization: MAD
    Lines: 55
    Sender: Myjk <>
    Message-ID: <l...@m...org>
    References: <j51i6g$k3v$1@inews.gazeta.pl> <j52c5g$813$1@news.onet.pl>
    <j52r85$7t1$1@inews.gazeta.pl> <j52sgj$h4b$1@news.onet.pl>
    <1...@m...org> <j55ku5$uvh$1@news.onet.pl>
    Reply-To: m...@n...op.pl
    NNTP-Posting-Host: fjk130.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1316496132 21595 83.13.244.130 (20 Sep 2011 05:22:12 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 20 Sep 2011 05:22:12 +0000 (UTC)
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2399633
    [ ukryj nagłówki ]

    Sun, 18 Sep 2011 22:39:14 +0200, Gil

    > Sprawna , nie sprawna fakt, że nie serwisowana przez 4 lata.
    > Bez wymiany filtra

    Bajka.

    >> Masz na myśli filtr kabinowy?
    > Tak. Mam na myśli filtr kabinowy przeciwpyłkowy.
    > To on z reguły śmierdzi, bo tam się zbierają
    > cząstki organiczne ale

    Zgadza się, dlatego wymieniam filtr śrendnio co 4 miesiące.

    > i róznego rodzaju węglowodory z jazdy ulicznej.

    Przy czym filtr węglowy traci swoje pełne właściwości filtrujące (związków
    chemicznych) po 4-6 miesiącach. Potem jest już zwykłym, mechanicznym
    filtrem. Bez wymiany z czasem się zwyczajnie zapycha, ogranicza przepływ
    powietrza, w końcu zaczyna przepuszczać mikrosyfy na parownik. Ograniczenie
    przepływu powietrza, oznacza szron na parowniku a nawet zamarzanie odpływu,
    po zatrzymaniu klimy wszystko płynie i robi się bagno -- stąd już niedaleko
    do gnoju. W ten sposób można spokojnie zabić klimę w 2-3 lata.

    > Zreszta polecam Motor 31/2011 w którym był test. Pobieranie próbek
    > laboratoryjnych, wysiew kultur itp.

    W sensie katowali przez 4 lata auto bez wymiany filtra, albo z całkowicie
    zdemontowanym filtrem, żeby mieć do pole do testów? I po tych 4 latach, bez
    wymiany filtra kabinowego, nie wietrzeniu kanałów chemią było wszystko OK?
    Śmiem w takim razie twierdzić, że można ten test włożyć między bajki.

    Przez ostatnie trzy i pół roku wymieniam skrupulatnie filtr, dbam o
    czystość w samochodzie -- mimo to kanały wentylacyjne mam dosyć mocno
    zakurzone. Parownika co prawda nie widziałem (konstrukcja to uniemożliwia
    -- ale być może za tydzień będzie okazja to zobaczyć :P), ale skoro kannały
    ZA parownikiem są zakurzone, to parownik jest zakurzony tymbardziej. Teraz
    pytanie tylko, jak warstwa tego kurzu tam jest i jak dobrą ochronę daje
    bakteriom i grzybom przed chłodem z parownika. Pamiętaj, że zarówno
    bakterie jak i grzyby przetrwają spokojnie te 0-10 stopni obecne na
    parowniku.

    > A i z tych postów we wątku wynika, że nawet nowa klimatyzacja ma swój
    > zapaszek na początku chłodzenia.

    To jest inny zapach i najczęściej bierze się on z przełączania mieszalnika
    przy włączaniu/wyłączaniu klimy. W zależności od konstrukcji może być
    bardziej nasilony lub mniej. U mnie (Mazda6) efekt praktycznie nie
    występuje, podczas gdy w Fabii śmierdziało bardzo mocno praktycznie od
    samego początku (Fabię, tak samo jak M6, miałem od nowości).

    --
    Pozdor Myjk
    xcarlink *MP3* player
    http://xcarlink.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: