eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.telefonia.gsmKlient to był kiedyś pan.... ( felieton ) › Re: Klient to by? kiedy? pan.... ( felieton )
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news-2.dfn.de!ne
    ws.dfn.de!news.uni-stuttgart.de!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.task.gda.pl!
    news.dialog.net.pl!not-for-mail
    From: Pete <n...@n...com>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Klient to by? kiedy? pan.... ( felieton )
    Date: Sun, 25 Oct 2009 13:27:51 +0100
    Organization: Dialog Net
    Lines: 50
    Message-ID: <hc1g7k$3ea$1@news.dialog.net.pl>
    References: <hbuqq2$1oo1$1@newsread2.aster.pl> <hbuu0d$me6$1@news.dialog.net.pl>
    <hbv2qq$g0n$1@newsread2.aster.pl> <hbvh89$26p$1@news.dialog.net.pl>
    <r...@4...com>
    <hc189t$utr$1@news.dialog.net.pl> <hc1c8f$sae$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: dynamic-78-8-153-76.ssp.dialog.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.dialog.net.pl 1256473652 3530 78.8.153.76 (25 Oct 2009 12:27:32 GMT)
    X-Complaints-To: a...@d...net.pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 25 Oct 2009 12:27:32 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Macintosh; U; PPC Mac OS X 10.4; pl-PL; rv:1.9.3a1pre)
    Gecko/20090908 Shredder/3.1a1pre
    In-Reply-To: <hc1c8f$sae$1@news.onet.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.telefonia.gsm:983201
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 25.10.09 12:19, Liwiusz pisze:
    > Pete pisze:
    >> W dniu 24.10.09 22:22, J.F. pisze:
    >>> On Sat, 24 Oct 2009 20:33:01 +0200, Pete wrote:
    >>>> W dniu 24.10.09 16:26, Tomaszek pisze:
    >>>>> Ale czy Ci się podoba czy nie, normy Cię obowiązują. Może Ci się to
    >>>>> nie
    >>>>> podobać ( i masz rację! ) ale taka jest norma
    >>>>
    >>>> W d... mam ichnie normy.
    >>>> Normy producentów nie dotyczą konsumentów, choć producenci bardzo
    >>>> usilnie propagują tezę, że te normy obowiązują klientów.
    >>>
    >>> Uwazaj, bo to moga byc normy unijne. Co jeszcze nie znaczy ze prawnie
    >>> obowiazujace, choc sad moze je wziasc pod uwage. Oczywiscie najlepiej
    >>> byloby gdyby producent napisal na opakowaniu "moze byc uszkodzonych do
    >>> 5 pikseli".
    >>
    >> To, co sobie poddostawcy normują normami (nawet europejskimi), mnie
    >> jako konsumenta nie musi dotyczyć.
    >> Chyba, że sprzedaż wszystkiego, co ma piksele, będzie wiązało się z
    >> pisemną umową na max. n badpikseli.
    >>
    >>>
    >>>> Mi, jako konsumentowi, towar ma działać sprawnie prze4z określony czas.
    >>>
    >>> Jaki ? i dlaczego wlasnie tyle ? :-)
    >>
    >> 2 lata. Ustawa.
    >
    >
    > Nie, przez dwa lata możesz składać reklamację, jeśli produkt miał wady w
    > momencie kupna. Nijak nie wynika z tego, że produkt ma działać dwa lata.
    > To zależy od produktu. Co do niektórych można uznać, że produkt
    > sprawny=produkt działający minimum przez dwa lata i jeśli w tym czasie
    > coś się w tym (telewizorze na przykład) popsuje, to znaczy że produkt
    > miał wadę, bo się zepsuł wcześniej niż powinien (zastosowanie
    > uszkodzonej części itp.).
    >
    > Ale jest też wiele produktów, które mogą się zużyć w trakcie tych 2 lat
    > i nie oznacza to niezgodności (np. żarówka, bateria, ubranie (jak Ci się
    > skarpetki po kwartale przetrą, to reklamujesz?) i wiele innych.
    >

    Mam dla Ciebie radę. Przeczytaj najpierw teskt ustawy (ze zrozumieniem!)
    a następnie napisz tutaj, czy podtrzymujesz dalej swoje pytania...

    --
    Pete

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: