  • Data: 2012-04-20 00:28:09
    Temat: Re: Klej do granitu - czy żywica da radę?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 19 Apr 2012 23:23:05 +0200, anhin napisał(a):

    > Chodzi Ci zapewne o sztywność, a nie wytrzymałość. Laminat nawet szklany
    > akurat na zginanie jest bardzo wytrzymały, za to w cienkiej warstwie
    > jest dość "miękki".

    W sumie to tak - sztywnosc mala, wiec plyty nie wzmocni. Laminat sie ugnie,
    a kamien peknie przy nieznacznie wiekszym nacisku.
    Ale wytrzymalosc .. tez wydaje mi sie nienajlepsza.

    > Wyobrażałem to sobie raczej jako coś w rodzaju kątownika,
    > przylaminowanego górą do płytek, bokiem do ściany. Coś takiego mogłoby
    > być wystarczająco sztywne, ale liczyć tego mi się nie chce,

    Ta sama zasada - katownik z cienkiej blachy nie jest zbyt sztywny.
    Ale takie 5mm stali to juz nacisk osoby wytrzyma.
    A katownik z laminatu ... zalezy od grubosci.
    Ale raczej sie zebra tworzy, tam gdzie zginanie grozi. Np skrzynka
    mieczowa.

    > sadzę, żeby to było optymalne rozwiązanie, chyba że ktoś lubi się paprać
    > z zastygającą żywicą i przyklejającymi się do otoczenia płatami
    > szklanego płótna ;-).

    Taki katownik mozna zrobic osobno. Albo kupic.

    J.