  • 31. Data: 2014-05-22 11:19:58
    Temat: Re: Klawiatura - rozkład liter na 'guzikach'
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik Adam Wysocki napisał:
> [...]
    idiotycznych krzoków smarować...

    > if (a == b && c != d)
    > {
    > ZrobTamCos(x,y,z);
    > }
    >
    > To też każdy zrozumie.

    Pierwszy zapis jest dla mnie oczywisty z marszu, w drugim musiałem
    sprawdzić:
    1. == - że niby jak są 2 znaki równości to coś jest równe bardziej?
    2. && - samo & nie wystarczy?
    3. ! - symbol silni jako negator?
    4. {} - o co kaman z tymi klamrami

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 32. Data: 2014-05-22 11:37:08
    Temat: Re: Klawiatura - rozkład liter na 'guzikach' {OT}
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Andrzej <d...@o...pl> wrote:

    > U kogo? "Daj kamień" odnosi się do JEDNEJ sztuki. "Daj kamienia" może
    > dotyczyć większej ilości...

    https://www.youtube.com/results?search_query=daj+kam
    ienia

    > Np. strażak musi inaczej zareagować na komendę "zwiń wąż" i "zwiń węża".
    > Zrozumiałeś, czy już nie rozróżniasz?

    Już zrozumiałem :)

    --
    SELECT finger FROM hand WHERE id = 3;
    http://www.chmurka.net/

  • 33. Data: 2014-05-22 11:40:15
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    AlexY <a...@i...pl> wrote:

    > 1. == - że niby jak są 2 znaki równości to coś jest równe bardziej?

    Jak jest jeden, to jest przypisane. Jak są dwa, to jest porównane.

    > 2. && - samo & nie wystarczy?

    Jak jest &, to jest bitwise-and, jak jest &&, to jest logical-and.

    > 3. ! - symbol silni jako negator?

    != - tak się przyjęło. Jak inaczej byś negował? ~? ~ to negacja
    bitwise, ! logiczna, != nierówne.

    W sumie po zastanowieniu może nie jest to takie oczywiste... w C i C++
    piszę od... 15 lat? Może dlatego wydaje mi się to oczywiste.

    > 4. {} - o co kaman z tymi klamrami

    O to samo o co w begin i end.

  • 34. Data: 2014-05-22 13:40:38
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    > Jak jest jeden, to jest przypisane. Jak są dwa, to jest porównane.

    Tam jest if, to powinno uniemożliwić próbę ustawienia zmiennej gdy
    polecenie oczekuje argumentu. Co ze starym dobrym let, set itp?

    > Jak jest &, to jest bitwise-and, jak jest &&, to jest logical-and.

    Tak jakby nie można po typie danych rozpoznać. Chyba trzeba je
    zadeklarować nie?

    > != - tak się przyjęło. Jak inaczej byś negował? ~? ~ to negacja
    > bitwise, ! logiczna, != nierówne.

    Ale kaszana... dla przejrzystości użyłbym zapisu słownego.

    > W sumie po zastanowieniu może nie jest to takie oczywiste... w C i C++
    > piszę od... 15 lat? Może dlatego wydaje mi się to oczywiste.

    Dokładnie.

    > O to samo o co w begin i end.

    Nie żebym chciał jakąś wojnę toczyć czy coś zmienić, tak jak piszesz to
    się przyjęło, ludzie się nauczyli i używają, ale można było lepiej, bez
    gmatwaniny.

  • 35. Data: 2014-05-22 13:59:29
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    AlexY <a...@i...pl> wrote:

    > Tam jest if, to powinno uniemożliwić próbę ustawienia zmiennej gdy
    > polecenie oczekuje argumentu.

    Umożliwia, bo:

    - if przyjmuje warunek logiczny
    - konstrukcja a = b zwraca wartość po przypisaniu
    - wartość ta jest niejawnie konwertowana na wartość logiczną (0, non-zero)

    Są sposoby, żeby pomylenie = i == nie powodowało problemów:

    - włączenie warningów (kompilator umie o tym ostrzegać)
    - porównywanie stałej ze zmienną, a nie zmiennej ze stałą

    Konstrukcja (a = 1) zwróci zawsze true. Konstrukcja (1 = a) zwróci
    błąd.

    > Co ze starym dobrym let, set itp?

    let deklarujące zmienną? Też są deklaracje zmiennych, ale bez słówka
    let. A set - o jakim set mówisz, tzn. z jakiego języka?

    > Tak jakby nie można po typie danych rozpoznać. Chyba trzeba je
    > zadeklarować nie?

    Niejawna konwersja. Co innego masz na myśli pisząc (a & 0x20) a co innego
    pisząc (a && b) (a i b mogą być zmiennymi int).

    > Ale kaszana... dla przejrzystości użyłbym zapisu słownego.

    Po prostu tak się przyjęło. W perlu jest jeszcze gorzej :)

    > Nie żebym chciał jakąś wojnę toczyć czy coś zmienić, tak jak piszesz to
    > się przyjęło, ludzie się nauczyli i używają, ale można było lepiej, bez
    > gmatwaniny.

    Klamry są potrzebne, bo instrukcje typu if wykonają tylko jedną
    instrukcję.

    if (a == b)
    {
    a = 1;
    b = 2;
    }

    To coś innego niż:

    if (a == b)
    a = 1;
    b = 2;

    I jeszcze innego niż (akurat dla ifa to nie ma sensu, ale np. dla fora
    ma):

    if (a == b) ;
    a = 1;
    b = 2;

  • 36. Data: 2014-05-22 16:33:35
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Irek.N." napisał w wiadomości

    >Na maszynie CNC mam po kolei ABCD...
    >to jest katastrofa przy pisaniu. Zawsze szukam liter, pomimo zakupu
    >pierwszej w 2008 roku. Tego nie da się łatwo nauczyć, jeżeli nie
    >piszesz bardzo często.

    Nie Irku - tego sie idzie nauczyc latwiej niz qwerty.
    Tylko ... nie mozna miec 10 lat doswiadczenia i paru godzin dziennie
    przy qwerty - to bardzo przeszkadza w nauce abc :-)

    J.

  • 37. Data: 2014-05-22 18:49:47
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Wed, 21 May 2014 22:40:29 +0200, Irek.N. napisał(a):

> [...]
    > to jest katastrofa przy pisaniu. Zawsze szukam liter, pomimo zakupu
    > pierwszej w 2008 roku. Tego nie da się łatwo nauczyć, jeżeli nie piszesz

    Coś w tym jest. Mała, ręczna drukarka do etykiet Dymo ma klawiaturę ABCD
    - od 7 lat się nie mogę do tego przyzwyczaić. Większa, biurkowa, ma już
    normalne QWERTY i jest git :)
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 38. Data: 2014-05-23 21:57:51
    Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl>

    W dniu 2014-05-21 16:06, Zachariasz Dorożyński pisze:

    > Oczywiście ze moze byc. I jest. Przyjedź do Łodzi i podejdź do parkomatu. Następnie
    wpisz numer rejestracyjny. Ch*j Cie strzeli bo tam jest abcd....

    We Wrocławiu są podobne parkomaty i też zawsze mnie Diabli biorą, jak
    mam wpisać swój numer rejestracyjny, a on zawiera tylko 3 litery...

    T.

  • 39. Data: 2014-05-23 22:35:56
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu piątek, 23 maja 2014 21:57:51 UTC+2 użytkownik Tomasz Finke napisał:
> [...]
    Nast�pnie wpisz numer rejestracyjny. Ch*j Cie strzeli bo tam jest abcd....

    > We Wroc�awiu s� podobne parkomaty i te� zawsze mnie Diabli bior�, jak
    >
    > mam wpisa� sw�j numer rejestracyjny, a on zawiera tylko 3 litery...
    >

    > T.

    Dlaczego cenzurujesz tekst którego nie napisałeś? Ch*j to to samo co chuj. Kur*a
    zostanie przez każdego odczytane jako kurwa.

  • 40. Data: 2014-05-23 23:30:10
    Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl>

    W dniu 2014-05-23 22:35, Zachariasz Dorożyński pisze:

    > Dlaczego cenzurujesz tekst którego nie napisałeś? Ch*j to to samo co chuj. Kur*a
    zostanie przez każdego odczytane jako kurwa.

    Ta jedna mała gwiazdka odróżnia wypowiedź chamską od jako-tako
    akceptowalnej.

    T.