    From: A.L. <l...@a...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Klasyfikacja metod numerycznych dla PDE
    Date: Wed, 01 Jun 2011 19:45:20 -0500

    On Wed, 1 Jun 2011 19:55:07 +0200, "slawek" <h...@s...pl> wrote:

    >Użytkownik "A.L." napisał w wiadomości grup
    .com...

    >Tę odpowiedź rozumiem jako jako: "A.L. z PCP nie wie o istnieniu dobrej
    >'kanonicznej' etc.". To nie jest osąd nad osobą A.L., lecz po prostu
    >rozwinięcie krótkiego "nie" w pełne zdanie. Szanując A.L. mam chyba prawo
    >przypuszczać, że skoro A.L. wie że nie ma, tzn. wie że nie wie, to znaczy że
    >taka klasyfikacja istotnie nigdzie nie występuje w sensownej formie.

    Mozliwe. Biorac jednak pod uwage fakt ze metody numeryczne dla PDE
    byly jednym z moich dosyc waznych zainteresowan w ciagu ostatnich 30
    lat (chociaz z przerwami), owo moje "nie" ma jakies tam
    prawdopodobienstwo tego ze jest zgodne z rzeczywistoscia.

    >Nieco się zapoznałem: FDM/FEM/MOL/BEM/AEM/FVM i oczywiście metody
    >spektralne.
    >
    >Każdy dorzuca jakieś "dobre pomysły" proponując nowe (napisałbym nawet...
    >nowatorskie) metody. Sęk w tym, że nikt nie troszczy się o umieszczenie tych
    >swoich koncepcji w "drzewku" (grafie?) jakie opisywałoby klasyfikację metod.
    >Stąd np. niejasne jest nawet, czy metoda MOL jest także FDM i czy FDM jest
    >FEM (choć nie odwrotnie).
    >
    >Pytanie jakie zadałem - to właśnie pytanie o istnienie tego rodzaju
    >"drzewka".

    Niezaleznie od tego co napisalem pozyzej, nie jest mi znana taka
    klasyfikacja z czego nie wynika bynajmniej ze taka klasyfikacja gdzies
    nie isntieje. Nie ma jej jednak w papierach i ksziakach na ten temat
    ktore mam a ktore waza pewnie z 50 kilogramow.

    Nie moge ponadto zrozumiec po ci taka klasyfikacja mialaby byc
    potzrebna. Owszem, robi sie klasyfikacje, ale PDE i dla kazdego typu
    PDE (heperboliczne, paraboliczne, eliptycze) sa inne metody. Ale
    zadnego dzrewka w ramach owych typow nie widzialem

    A.L.