  • 21. Data: 2012-02-16 07:19:19
    Temat: Re: Klasa wytrzymałości śrub mocujących słupy reklamowe
    Od: " lukaszPK" <l...@W...gazeta.pl>

    pluton <z...@g...pl> napisał(a):

    > a) nie mam kasy na projektanta
    > b) nie mam ochoty na kontakty z projektantami
    > c) nie mam kasy na pozwolenia
    > d) nie mam ochoty na kontakty z urzednikami

    ad.a) Jak będzie potrzeba pozwolenie to i tak nie ominie Cię podpisanie
    projekty przez kogoś z uprawnieniami.

    ad.b) szkoda. Pierdyknie Ci ten bilbord i zatęsknisz za kontaktami z
    projektantami.

    ad.c) -
    ad.d) chyba jak każdy :)

    Niby zwykły bilbord, ale obciążenia wiatrem mogą równo dać się we znaki. Takie
    robienie "na oko" może źle się skończyć dla Ciebie, a może i innych.
    Obciążenia środowiskowe są bardzo różne (obciążenie wiatrem, osadzanie podłoże
    itd, itp) dla różnych rejonów Polski. Widziałem jak w Kotlinie Kłodzkiej takie
    słupy na wiosnę leżały na ziemi.

    A zastanowiłeś się co się stanie jeśli taki bilbord spadnie na kogoś? Zaraz
    ktoś będzie chciał spojrzeć w projekt, będzie szukał odpowiedzialnego za
    konstrukcję. Znam przypadek, że porwana przez wiatr wiata z przystanku
    autobusowego uderzyła w człowieka (podczas większej wichury). Odpowiedzialność
    za złą konstrukcję poniosła firma, która się tym zajmowała. A w Twoim przypadku?

  • 22. Data: 2012-02-16 11:29:24
    Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>

    lukaszPK <l...@W...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    > za złą konstrukcję poniosła firma, która się tym zajmowała. A w Twoim przypadku

    A Ty Matka Teresa jesteś że się o kogoś martwisz? I tak postawi. W razie
    czegoś on pójdzie do pierdla. Jeszcze brakuje żeby ktoś napisał " a jak by tam
    wasz syn był, sprawdzić czy nie ksiądz." Wiesz coś o śrubach to pisz. Jak nie
    wiesz to nie pisz.

  • 23. Data: 2012-02-16 12:36:55
    Od: " lukaszPK" <l...@W...gazeta.pl>

    kogutek <s...@W...gazeta.pl> napisał(a):
> [...]
    > wasz syn był, sprawdzić czy nie ksiądz." Wiesz coś o śrubach to pisz. Jak nie

    Nie będę wdawał się pyskówkę, bo nie ma sensu. Akurat sam aspekt prawny
    oddania takiej konstrukcji ma znaczenie przy jego projektowaniu. Ale
    ignorancja ludzi nie zna granic i często ktoś, coś robi "na oko" i są wypadki,
    za które nie ma kto odpowiedzieć. A wracając do tematu - wymiarowanie śrub wg
    EN 1993-1-1. Nie wiem jak jest w przypadku bilbordów, ale minimalny przekrój
    śrub kotwiących w zbiornikach magazynowych na ciecze nie może być mniejszy niż
    500mm^2. Przy czym, przy uwzględnianiu obciążenia należy brać pod uwagę
    obciążenie wiatrem, rozkładając siłę na dwie składowe: tarcia i od ciśnienia
    wiatru. Ilość żeber, oraz przenoszenie sił na płytę dolną oraz fundament można
    policzyć wg książki Boguckiego ("Przykłady obliczeń ..."). A najpewniej jest
    skorzystać z katalogów i programów producentów śrub (np. Hilti).

  • 24. Data: 2012-02-16 12:38:55
    Od: " lukaszPK" <l...@W...gazeta.pl>

    lukaszPK <l...@W...gazeta.pl> napisał(a):

    > A wracając do tematu - wymiarowanie śrub wg
    > EN 1993-1-1.

    Miało być EN 1993-1-8.

  • 25. Data: 2012-02-16 16:33:22
    Od: "pluton" <z...@g...pl>

    > Co to za śmigła że takie wielkie?

    Savonius, 2 m średnica, 6 m wysokości.

    pozdrawiam
    pluton

  • 26. Data: 2012-02-16 16:35:18
    Od: "pluton" <z...@g...pl>

    > "Niektóre pomysły" to gatunki stali czy może na przykład poziom badań
    nieniszczących? Skąd będziesz wiedział że "gotowy projekt" nie jest
    przystosowany do lokalnych warunków, które u Ciebie mogą być inne?
    Które z "niektórych pomysłów" zamierzasz pominąć i według jakich
    kryteriów?

    Jak tylko przeczytam projekt, to będę wiedział, co zaimplementować,
    a co pominąć. Bez przeczytania projektu jakoś nie potrafię odpowiedzieć na
    te pytania.

    pozdrawiam
    pluton

  • 27. Data: 2012-02-16 16:39:47
    Od: "pluton" <z...@g...pl>

    > Takiego ?
    > http://www.youtube.com/watch?v=q5PPBGsoQMM

    Nie, te matołki wogóle nie dały żadnych srubek.
    Pewnie pan Mietek zapomniał.

    pozdraiwam
    pluton

  • 28. Data: 2012-02-16 16:42:32
    Od: "pluton" <z...@g...pl>

    > Popatrz jak są zrobione kratownice masztów energetycznych. 6 metrów to

    Mam kompletnie inny pomysł na maszt. To będzie raczej iglica.

    pozdrawiam
    pluton

  • 29. Data: 2012-02-16 16:44:23
    Od: "pluton" <z...@g...pl>

    > Niby zwykły bilbord, ale obciążenia wiatrem mogą równo dać się we znaki.

    Oby jak najbardziej, bo to bedzie elektrowienka wiatrowa.
    Wszystko będzie na mojej działce, jak spadnie na łeb - to mnie.

    pozdrawiam
    pluton

  • 30. Data: 2012-02-16 17:35:02
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Feb 16, 4:35 pm, "pluton" <z...@g...pl> wrote:

> [...]
    >
    > Jak tylko przeczytam projekt,  to będę wiedział, co zaimplementować,
    > a co pominąć.  Bez przeczytania projektu jakoś nie potrafię odpowiedzieć na

    To jest w Polsce powszechnie stosowana metoda inżynierska: jak
    zobaczymy to będziemy się martwić. Ale ja wyjechałem z Polski, łatwo
    mi się śmiać...
    Konrad