    From: " lukaszPK" <l...@W...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Klasa wytrzymałości śrub mocujących słupy reklamowe
    Date: Thu, 16 Feb 2012 12:36:55 +0000 (UTC)

    kogutek <s...@W...gazeta.pl> napisał(a):
    > A Ty Matka Teresa jesteś że się o kogoś martwisz? I tak postawi. W razie
    > czegoś on pójdzie do pierdla. Jeszcze brakuje żeby ktoś napisał " a jak by tam
    > wasz syn był, sprawdzić czy nie ksiądz." Wiesz coś o śrubach to pisz. Jak nie
    > wiesz to nie pisz.

    Nie będę wdawał się pyskówkę, bo nie ma sensu. Akurat sam aspekt prawny
    oddania takiej konstrukcji ma znaczenie przy jego projektowaniu. Ale
    ignorancja ludzi nie zna granic i często ktoś, coś robi "na oko" i są wypadki,
    za które nie ma kto odpowiedzieć. A wracając do tematu - wymiarowanie śrub wg
    EN 1993-1-1. Nie wiem jak jest w przypadku bilbordów, ale minimalny przekrój
    śrub kotwiących w zbiornikach magazynowych na ciecze nie może być mniejszy niż
    500mm^2. Przy czym, przy uwzględnianiu obciążenia należy brać pod uwagę
    obciążenie wiatrem, rozkładając siłę na dwie składowe: tarcia i od ciśnienia
    wiatru. Ilość żeber, oraz przenoszenie sił na płytę dolną oraz fundament można
    policzyć wg książki Boguckiego ("Przykłady obliczeń ..."). A najpewniej jest
    skorzystać z katalogów i programów producentów śrub (np. Hilti).