  • 1. Data: 2012-07-13 22:34:57
    Temat: Kilka pytań po stłuczce
    Od: Mike <m...@m...patrz.w.sigu>

    Bry
    Kogoś zaprawionego w bojach potrzebuję, bo moja pierwsza stłuczka i
    kilka związanych z nią problemów.
    Słowem wstępu: rano mały karambolik we Wrocławiu, pięć samochodów
    pierwszy się zatrzymał, drugi też, ja w trzecim tez wyhamowałem, a
    czwarty bum i piąty bum, pięć samochodów się skleiło.

    Szkody jakieś tam są, a że mój już prawie pełnoletni hyundai swoje
    "warty", to pewnie szkoda całkowita będzie.
    Minus taki, że pan z samochodu nr 4 szedł w zaparte mimo zeznań innych i
    widocznych uszkodzeń, że on wyhamował, a uderzyło tylko auto nr 5, tak
    więc mandatu nie przyjął, sprawa do sądu, więc pewnie miesiąc czekania.
    Ubezpieczyciel mi auto zlawetował do mechanika, ale telefonicznie
    przekazał, że wszystkie czynności oględziny, wypłata odszkodowania itp.
    itd. dopiero po określeniu sprawcy czyli po rozprawie sądowej.

    No i pytania:
    - czy nie ma jakiejś opcji żeby to przyśpieszyć? Policja powiedziała, że
    rozprawa za 1-2 miesiące w zależności od obłożenia sadu.
    - ubezpieczenie OC mam do poniedziałku. Dowód rej. oczywiście
    zatrzymany. No i jak to teraz jest? Niby ubezpieczenie muszę płacić
    chyba że wyrejestruję auto. Z drugiej strony nie mogę go wyrejestrować
    aż do zakończenia postępowania sądowego. Gdzieś tam znów wygooglowałem,
    że jeżeli nie mam możliwości poruszania się autem, to nie mam obowiązku
    rejestracji, więc? Jak to jest?

    --
    pozdrawiam
    Mike

  • 2. Data: 2012-07-13 22:43:54
    Temat: Re: Kilka pytań po stłuczce
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-07-13 22:34, Mike pisze:

> [...]
    > aż do zakończenia postępowania sądowego. Gdzieś tam znów wygooglowałem,
    > że jeżeli nie mam możliwości poruszania się autem, to nie mam obowiązku

    Nie ma czegoś takiego jak wyrejestrowanie / wyrejestrowanie czasowe. Aby
    "wyrejestrować" trzeba auto zezłomować i dostać odpowiednie dokumenty to
    potwierdzające. OC musisz zabulić i nikt Ci tego nie zwróci niezależnie
    od wyroku sądu. Jak dobrze pójdzie na 2-3 rozprawach sie zakończy i
    jakichś 5-6 miesiącach.

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 3. Data: 2012-07-13 22:56:52
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mike" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >Minus taki, że pan z samochodu nr 4 szedł w zaparte mimo zeznań
    >innych i widocznych uszkodzeń, że on wyhamował, a uderzyło tylko auto

    A tak szczerze - jestes pewny ze najpierw on w ciebie a potem w niego
    a nie odwrotnie ?

    >Ubezpieczyciel mi auto zlawetował do mechanika, ale telefonicznie
    >przekazał, że wszystkie czynności oględziny, wypłata odszkodowania
    >itp. itd. dopiero po określeniu sprawcy czyli po rozprawie sądowej.

    Ubezpieczyciel od AC czy twojego OC, czy jego OC ?

    Ogledziny mozna by wczesniej. Tylko ze w trzech wersjach:
    a) znajdujesz jego ubezpieczyciela, zglaszasz szkode mowiac jak sprawa
    wyglada, moze laskawie obejrza ... a wyplata kiedys tam w przyszlosci.
    b) twoj ubezpieczyciel laske ci wyswiadczy, obejrzy, obfoci, i przyda
    sie do dochodzenia swego u innego ubezpieczyciela,
    c) sciagniesz niezaleznego rzeczoznawce ktory szkode wyceni, opisze, i
    bedziesz mial na przyszlosc.

    >- czy nie ma jakiejś opcji żeby to przyśpieszyć? Policja powiedziała,
    >że

    Byla - trzeba bylo powiedziec ze nr 4 prawde mowil i wina nr 5 :-)
    Pod warunkiem ze 5 sie przyzna :-)

    >rozprawa za 1-2 miesiące w zależności od obłożenia sadu.

    Oj, zebys sie nie zdziwil ze za 4 miesiace. A jak sie delikwent uprze,
    to sprawa sie skonczy za poltora roku ..
    Byc moze jak dostanie wyrok nakazowy to nie bedzie protestowal ... ale
    i tak do uprawomocnienia i zalatwienia papierkologii kolejny miesiac.

> [...]
    >znów wygooglowałem, że jeżeli nie mam możliwości poruszania się
    >autem, to nie mam obowiązku rejestracji, więc? Jak to jest?

    Ale auto jest zarejestrowane. wiec potrzebujesz ubezpieczenie.
    Jak pozniej zezlomujesz to za niewykorzystane miesiace skladke zwroca.
    A za wykorzystane ... zwrot od sprawcy sie nalezy :-)

    W zasadzie to mozesz od razu zdac na zlom, ale ryzykujesz ze sie potem
    z ubezpieczycielem nie dogadasz.

    Znasz ubezpieczyciela sprawcy ? Zadzwon do nich jak najszybciej.

    J.

  • 4. Data: 2012-07-13 22:59:39
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Fri, 13 Jul 2012 22:34:57 +0200, Mike wrote:

    > No i pytania:
    > - czy nie ma jakiejś opcji żeby to przyśpieszyć? Policja powiedziała, że
    > rozprawa za 1-2 miesiące w zależności od obłożenia sadu.

    Możesz robić z AC jeśli masz - ubezpieczyciele potem (chociaż może to
    zależy od jakiejś tam opcji AC, ale sądzę że nie) sami sobie dojdą.

    Ewentualnie naprawiasz za swoje, zbierasz faktury, a jak będzie sprawca to
    idziesz z fakturami do jego ubezpieczyciela.
    Warto jakąś tam dokumentację fotorgraficzną remontu przeprowadzić żeby Ci
    potem ubezpieczyciel kitu nie wciskał.
    Myślę że jeżeli masz dane ubezpieczenia tego mocno podejrzanego, to zadzwoń
    do jego ubezpieczyciela, powiedz jak sprawa wygląda i niech przyślą
    likwidatora który tylko opisze szkody żebyś się nie musiał potem
    przepychać.

    > - ubezpieczenie OC mam do poniedziałku. Dowód rej. oczywiście
    > zatrzymany. No i jak to teraz jest? Niby ubezpieczenie muszę płacić
    > chyba że wyrejestruję auto.

    Wyrejestrowanie jest możliwe tylko oddając auto na złom.
    Jeżeli samochód nie nadaje się do naprawy to faktycznie ciężka sprawa z
    płaceniem dalej tego OC.
    Bo przekazać auto na złom, wyrejestorwać i przestać płącić OC możesz.
    Ale czuję że ubezpieczyciel potem bedzie kwestionował wartość wraku.

> [...]
    > aż do zakończenia postępowania sądowego. Gdzieś tam znów wygooglowałem,
    > że jeżeli nie mam możliwości poruszania się autem, to nie mam obowiązku

    Zarejestrowany już masz i będzie tak długo zarejestrowany (i objęty
    obowiązkiem płacenia OC) aż trafi do stacji demontażu która da
    zaświadczenie o złomowaniu - wtedy możesz w urzędzie pojazd wyrejestrować.

  • 5. Data: 2012-07-13 23:52:55
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail m...@m...patrz.w.sigu napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

> [...]
    > przekazał, że wszystkie czynności oględziny, wypłata odszkodowania itp.
    > itd. dopiero po określeniu sprawcy czyli po rozprawie sądowej.

    to co przychodzi mi do głowy;
    - naprawić na własny koszt i potem, po określeniu sprawcy, odzyskać kasę od
    ubezpieczyciela.
    - dowiedzieć się od ubezpieczyciela, czym masz w miedzyczasie jezdzic (ale
    tu zdaje sie dostać cokolwiek na jakiśwynajem, jeżeli nie prowadzić DG i
    nie potrafisz udokumentować poniesionych strat bedzie ciezko)

    Wszystko domysły - na szczeście na razie nie trafiłem nigdy na winnego,
    który idzie w zaparte.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Tylko niekiedy szczęście bywa darem, najczęściej trzeba o nie walczyć."

  • 6. Data: 2012-07-14 10:32:47
    Od: huri_khan <s...@s...pl>

    Dnia Fri, 13 Jul 2012 21:52:55 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

    > - dowiedzieć się od ubezpieczyciela, czym masz w miedzyczasie jezdzic (ale
    > tu zdaje sie dostać cokolwiek na jakiśwynajem, jeżeli nie prowadzić DG i
    > nie potrafisz udokumentować poniesionych strat bedzie ciezko)

    A miałeś kiedyś problem w wypożyczeniem samochodu zastępczego ?

    Już 2 razy wypożyczałem samochód zastępczy, którego kosztem obciązałem
    ubezpieczyciela i nigdy nie robili z tego problemu.
    Co ja niby mam udowadniać ? Jak o 2 w nocy jak będę chciał pojeździć po
    mieście czy autostradach to mam wzywać taksówkę ?

    Zresztą ostatnio coś mówili o zmianach w ubezpieczeniach i że samochód
    zastępczy ma przysługiwać każdemu, nie wiem czy te zmiany zostały
    uchwalone.

    --
    [Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
    [SY] [Cruze 1,8 LT]

  • 7. Data: 2012-07-14 11:20:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 14 Jul 2012 10:32:47 +0200, huri_khan napisał(a):
> [...]
    > Co ja niby mam udowadniać ? Jak o 2 w nocy jak będę chciał pojeździć po
    > mieście czy autostradach to mam wzywać taksówkę ?

    A czemu nie ? Taksowka w miescie rzecz normalna, i potrzeba przejechania
    20km w nocy nie uzasadnia wynajmowania samochodu na cala dobe :-)
    Oczywiscie rachunki zbierac i o zwrot wystapic.

    A tu uprzedzam ze sprawa moze potrwac pol roku i nie wiadomo kogo skaza,
    wiec ja bym nie ryzykowal wynajecia samochodu.
    Ale drugiej strony ... poszedlbym do ubezpieczyciela potencjalnego sprawcy
    i jakby odmowil checi wspolpracy to bym z tesciem czy szwagrem zalozyl
    wlasna wypozyczalnie, bo do wygrania jest duzo :-)

    Ktos sie orientuje jak wyglada sprawa VAT w wypozyczalni ?

    J.

  • 8. Data: 2012-07-14 11:50:34
    Od: ikaros30 <i...@w...pl>

    Dnia Fri, 13 Jul 2012 22:34:57 +0200, Mike napisał(a):

    > Bry
    > Kogoś zaprawionego w bojach potrzebuję, bo moja pierwsza stłuczka i
    > kilka związanych z nią problemów.

    Czytałem wszystko i wszystkie wypowiedzi. Od siebie dodam, że podobna
    sprawa (nikt się nie przyznaje do winy) w przypadku mojego syna ciągnęła
    się 14 miesięcy! A odbyły się tylko dwie rozprawy (nie licząć pierwszej w
    trybie nakazowym, która odbyła się bez stron). Auto syna było do kasacji.
    Zrobiliśmy to jak tu ktoś doradzał. Zgłosiliśmy do ubezpieczyciela drugiego
    faceta szkodę, przyjechał jego rzeczoznawca i wycenił. Na pierwszej
    rozprawie zapytałem przy świadkach sędziego, czy mogę wrak już zezłomować.
    Jak dostałem zezwolenie, przyjechali po niego odpowiedni ludzie i zabrali
    go. Mogłem przynajmniej auto wyrejestrować. Jednak wszelkie odszkodowania
    dopiero po uprawomocnieniu się wyroku sądowego.

    --
    i...@w...pl

  • 9. Data: 2012-07-14 12:01:45
    Od: Mike <m...@m...patrz.w.sigu>

    > A tak szczerze - jestes pewny ze najpierw on w ciebie a potem w niego a
    > nie odwrotnie ?

    Aha, ja i moja szyja jesteśmy pewni że dostałem dwa strzały z tyłu ;)

    > Ubezpieczyciel od AC czy twojego OC, czy jego OC ?

    Mój ubezpieczyciel w ramach pakietu assistance. AC nie mam.

    > Byla - trzeba bylo powiedziec ze nr 4 prawde mowil i wina nr 5 :-)
    > Pod warunkiem ze 5 sie przyzna :-)

    Zaczynam myśleć, że tak trzeba było robić, choć "nie ładnie" to wszystko
    by uprościło, szczególnie że pani w nr 5 jakoś nie stawiała oporu ;)

    > Oj, zebys sie nie zdziwil ze za 4 miesiace. A jak sie delikwent uprze,
    > to sprawa sie skonczy za poltora roku

    Super, świetnie ;) Bo już wiem, że przez cały ten okres muszę płacić OC.

    > A za wykorzystane ... zwrot od sprawcy sie nalezy :-)

    Z urzędu, czy żeby się o to ubiegać muszę go zaprosić do sądu?

    > Znasz ubezpieczyciela sprawcy ? Zadzwon do nich jak najszybciej.

    Nie znam, jest szansa wyciągnąć te dane od Policji?..... choć nie wiem
    czy w tym całym zamieszaniu powypadkowym nie dosłyszałem, że miał
    ubezpieczenie tam gdzie ja (axa), może to coś ułatwi...

    Foto dla ciekawskich ;)
    http://img407.imageshack.us/img407/7457/dsc6106h.jpg

  • 10. Data: 2012-07-14 14:11:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 14 Jul 2012 12:01:45 +0200, Mike napisał(a):
    > Aha, ja i moja szyja jesteśmy pewni że dostałem dwa strzały z tyłu ;)

    Moglo sie zdarzyc 5 w 4, 4 sie odbija i w 3, 5 zwalnia i dobija za moment
    drugi raz.

    > Super, świetnie ;) Bo już wiem, że przez cały ten okres muszę płacić OC.

    W zasadzie nie musisz - jak pisalem - zezlomuj jutro, tylko potem moze byc
    trudno dochodzic swego.

    > Z urzędu, czy żeby się o to ubiegać muszę go zaprosić do sądu?

    Niby z urzedu, ale sami ci nie wyplaca, wniosek musisz zlozyc, a wtedy
    wyplaca, albo i nie. W sadzie masz IMHO duze szanse, a kwota znikoma, wiec
    raczej powinni wyplacic.

    > Nie znam, jest szansa wyciągnąć te dane od Policji?..... choć nie wiem

    Chyba tak. Powinni jeszcze cie wezwac na swiadka to bedzie okazja sie
    podpytac. Chyba mozesz zostac oskarzycielem posilkowym, to bedziesz mial
    wglad w akta, ale nie wiem czy to dobry krok ...

    Aaa - moze jeszcze jedno - obfotografuj auto, przekaz policjantom odbitki -
    w razie czego to trudniej bedzie sie ubezpieczycielowi wywijac jak masz
    namaszczenie "z akt Policji" :-)

    > czy w tym całym zamieszaniu powypadkowym nie dosłyszałem, że miał
    > ubezpieczenie tam gdzie ja (axa), może to coś ułatwi...

    Zadzwonic mozesz, jesli pamietasz jego numer rejestracyjny, to moze da sie
    cos pogadac. W koncu im tez powinno zalezec na niskim odszkodowaniu a nie
    placeniu za auto zastepcze przez poltora roku :-)

    > Foto dla ciekawskich ;)
    > http://img407.imageshack.us/img407/7457/dsc6106h.jpg

    To twoje w srodku ? Nie zachowalo sie bezpiecznego odstepu, przywalilo w
    audi, a teraz zwala cala wine na tego z tylu :-)

    J.