  • 1. Data: 2012-07-13 00:39:39
    Temat: Jak to jest ze świecami zapłonowymi?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Jest jakaś mądra teoria co do kupowania świec zapłonowych?

    Bo katalogi podają mi całą masę różnych propozycji jako niby do mojego
    samochodu - dwu-try-czteroelektrodowe, odstęp od 0.9 do 1.6 (dla LPG nawet
    0.7, ale nie mam LPG).
    Ceny od 10 do 60zł za sztukę.

    To tak faktycznie co by nie było będzie dobrze, czy są jakieś tropy którymi
    wato podążać wybierając świece?

  • 2. Data: 2012-07-13 12:11:09
    Temat: Re: Jak to jest ze świecami zapłonowymi?
    Od: " " <e...@W...gazeta.pl>

    Tomasz Pyra napisał:

    > Jest jakaś mądra teoria co do kupowania świec zapłonowych?
    Hej.
    mądra teoria to taka, aby montować to co w oryginale.

    A co to za autko?

  • 3. Data: 2012-07-13 12:23:09
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    >Hej.
    >mądra teoria to taka, aby montować to co w oryginale.

    A jak oryginal jest wloski albo francuski ? :-P

    J.

  • 4. Data: 2012-07-13 19:57:04
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-07-13 00:39, Tomasz Pyra pisze:
> [...]
    > Ceny od 10 do 60zł za sztukę.
    >
    > To tak faktycznie co by nie było będzie dobrze, czy są jakieś tropy którymi

    Wkładać to co zaleca producent.
    Zwracać uwagę na to jaka ma być ciepłota świecy i czy ma być z
    rezystorem czy bez.
    Elektrod jak najmniej, im więcej tym więcej szans na "zarzucenie świecy"

    "Platynowe" czy "irydowe" - kwestia gustu jak chcesz wymieniać raz na
    50-80kkm bierz "platynowe".
    Ja wolę kupić zwykłe najprostsze po 10zł sztuka zgodne z zaleceniami i
    wymienić co 10-15kkm niż zapłacić 55zł i wymienić po 50kkm. Koszt
    podobny tylko że co średnio 12.5kkm mam nowe świece... ;)

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 5. Data: 2012-07-13 23:09:23
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Fri, 13 Jul 2012 10:11:09 +0000 (UTC), e...@W...gazeta.pl wrote:

    > Hej.
    > mądra teoria to taka, aby montować to co w oryginale.

    Niby tak, tylko co tam montował producent?
    Wiem że Boscha jakiegoś, a w katalogu Boscha pełno różnych niby do tego
    silnika.

    Tak w sumie po odrzuceniu różnych "cudacznych" zostały mi dwie:
    0 242 222 505 - Spark Plug Super 4 (1.25mm)
    0 242 229 654 - Spark Plug Super plus (1mm)

    No ale teraz nie wiem co wybrać - chociaż pewnie obojętnie :)

    > A co to za autko?

    Opel Vectra C 3.2

  • 6. Data: 2012-07-14 00:00:54
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    Dnia 13.07.2012 Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał/a:

> [...]
    > wymienić co 10-15kkm niż zapłacić 55zł i wymienić po 50kkm. Koszt
    > podobny tylko że co średnio 12.5kkm mam nowe świece... ;)

    Co 12,5kkm nowe świece? Tydzień temu sprzedałem benzyniaka, zrobił u
    mnie ~90kkm, świec się nie dotykałem...

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 7. Data: 2012-07-14 00:43:05
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    > Co 12,5kkm nowe świece? Tydzień temu sprzedałem benzyniaka, zrobił u
    > mnie ~90kkm, świec się nie dotykałem...
    >
    > Pzdr,
    > Krzysiek Kiełczewski

    W jakimś prostym wolnossaku to można sobie darować, dopóki nie zaczyna
    wariować.

    Ja w swoim tak wymieniam. Zwyklaki NGK BCPR7ES. Wolę nie czekać aż mi
    listwa z cewkami zacznie zapłony wywalać - za drogo kosztuje.

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 8. Data: 2012-07-14 08:23:07
    Od: "Wanamingo" <e...@W...gazeta.pl>

    Tomasz Pyra napisał(a):
    / ciach

    > Opel Vectra C 3.2

    NGK - BKR5EQUPA
    a ponieważ auto to nazista, to polecił bym Beru - 0002330102 - znane również
    jako Z173

    Boscha bym unikał, ponoć skiepścił się ostatnio w temacie świec (i wielu
    innych rzeczy imo.)

    --
    Wanamingo!

  • 9. Data: 2012-07-15 22:25:08
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

> [...]
    >
    > Ja w swoim tak wymieniam. Zwyklaki NGK BCPR7ES. Wolę nie czekać aż mi
    > listwa z cewkami zacznie zapłony wywalać - za drogo kosztuje.

    To ja mam dwa pytania: z jakiego powodu u Ciebie świece tak szybko się
    psują i w jaki sposób mogą coś uszkodzić?

    Pzdr,
    krzysiek Kiełczewski

  • 10. Data: 2012-07-16 18:05:17
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    > To ja mam dwa pytania: z jakiego powodu u Ciebie świece tak szybko się
    > psują i w jaki sposób mogą coś uszkodzić?
    >
    > Pzdr,
    > krzysiek Kiełczewski

    Nie psują a zużywają. Silnik jest dość mocno doładowany i zwiększająca
    się przerwa powoduje wypadanie szybkie zapłonów. Listwa DI ze świecami
    działa również jako czujnik spalania stukowego i ma wpływ na parę
    parametrów pracy silnika poza samym zapłonem. Większa przerwa to większe
    obciążenie cewek a te nie są wymienne pojedynczo a w całości z listwą
    która kosztuje 1100zł

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis