    From: Waldek Godel <n...@o...info>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Kilka filmików o ... na drodze
    Date: Sun, 19 Jun 2011 09:28:36 +0100

    Dnia Sun, 19 Jun 2011 09:19:29 +0200, ToMasz napisał(a):

    > popatrz na skrzyżowanie z filmu.
    > http://infobot.pl/r/1ZrY
    >
    > samochody na filmie jadą z prawego górnego rogu ekranu. ze względu na
    > pasy jezdni na których si eporuszają, nazwijmy je 1, 2, 3. w ostatnim
    > dyskusyjnym momencie. Pierwszy ma po lewej linie przerywaną, 2i3
    > ciągłą(a za nią przerywaną) uniemożliwiającą skręt w prawo.

    Nie całkiem. Linia ciągła uniemożliwia zmianę pasa aż do kolejnego
    sygnalizatora. Pózniej już jest linia przerywana więc sytuacja się zmienia.
    Chcesz dowodu? zobacz na wjazd, który kierownik Yarisa ma po prawej, na
    podanym linku z lewej. Sytuacja jest IDENTYCZNA, tylko na środkowym pasie
    nie brakuje znaków poziomych. I co widzimy na środkowym pasie? Brawo,
    strzałki nakazują jechać prosto... LUB skręcić w lewo. Dokładnie tak samo.
    A ponieważ strzałka to odpowiednik znaku nakazu, brak strzałki nie oznacza
    zakazu. Nie wiem jaka linia jest pod mostem, ale to w sumie nie ma
    znaczenia, w miejscu skrętu jest identyczny układ linii przerywanych, a
    znaki poziome expilicite pozwalają skręcić w lewo.
    W sumie dzięki za link, dowodzi, że mam rację.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.