  • Data: 2009-04-09 20:38:00
    Temat: Re: Kilka "ekonomicznych" pytań.
    Od: GregZorbaEmmanuelYork <f...@a...cy_ROT13> szukaj wiadomości tego autora

    > Chodzi mi o czystą opłacalność ew. zastąpienia oleju napędowego CNG/LPG/H2.
    > Przeca to wszystko da sie spalić. Tylko wodór jest chyba raczej drogi
    > w uzyskaniu, ale pewności nie mam i dlatego pytam. Najlepsze porównanie
    > byłoby ilości energii z masy/objętości.

    śmiem twierdzić że w tym przypadku wodór będzie tańszy w pozyskaniu, bo
    zawsze możesz sobie postawić mały wiatrak i nim elektrolizować wodę,
    problemem jest jego przechowywanie i sprężanie

    w opłacalności kosztowej przy przeliczeniu na wykonaną pracę (J) no
    najtańsze CNG, potem LPG, Diesel, Benzyna, uwzględniam tu sprawności
    procesów przetwarzania energii chemicznej w mechaniczną, bez
    uwzględniania kosztu urządzeń

    Andrzej