  • Data: 2010-06-24 19:44:12
    Temat: Re: Kierunkowy bez zera
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-06-24 20:31, wiwany pisze:
    > Dużą winę za zamieszanie u nas w kraju dotyczące tego wybierania
    > numerów ponosi MI, które zaplanowało zamykanie planu numeracji w innym
    > terminie niż usunięcie "0" ze schematu wybierania i prezentacji
    > numeru. Należało to uczynić jednocześnie, jak choćby we wspomnianych
    > tu Czechach.

    Sprostowanie: MI _nie_zakładało_ likwidacji zera w żadnym realnym
    terminie. Zmiana została niejako wymuszona w trakcie debaty numeracyjnej
    w UKE w 2006 roku. Ktoś to wypowiedział głośno i nagle wszyscy zaczęli
    się zastanawiać "no rzeczywiście, po co nam to zero" :-)

    > Oczywiście wcześniej należało się uporać z SAUS (kolizja z A=9).

    To zauważono i m.in. dlatego zakres numeracji NMT przesunięto z 90 do
    690 oraz zlikwidowano (lub przesunięto do 64x) numerację dla pagerów.
    Ale to było jeszcze w ub. wieku i na tym praktycznie stanęło.

> [...]
    > do głowy, że ich numery 7miocyfrowe zostały zmienione na 9ciocyfrowe
    > przez dodanie dwu cyfr stanowiących dotychczasowy wskaźnik, że NIE MA
    > już kierunkowych włożono im do głowy, że teraz, by wybrać numer
    > strefowy trzeba poprzedzić go kierunkowym. Do tego z zerem (!).
    > Niby mniej więcej to samo, ale efekt jest taki, że nadal pokutują
    > numery 7miocyfrowe i dziwactawa z nawiasami. Nadal wiele formularzy
    > urzędowych wymaga podania osobno numeru tel. osobno kierunkowego.
    > Nawet automatyczna błękitna TP "prosi" o "numer telefonu poprzedzony

    Ja sobie ostatnio zrobiłem analizę stron www pod kątem zero-kierunkowy
    :-) Jedynie UKE i jeden z operatorów jest całkowicie wolny od tego
    anachronizmu. Ministerstwo właściwe jak najbardziej prezentuje
    ubiegłowieczną linię, podobnie czołowi operatorzy, w tym komórkowi.
    A nawiasów już mi się nawet nie chciało liczyć, bo i po co?