  • Data: 2012-05-03 11:08:44
    Temat: Re: Kierunkowskazy na rondzie
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Gotfryd Smolik news w <news:Pine.WNT.4.64.1205022355430.5128@quad>:

    > Nie, A-7 ustawiony przed skrzyżowaniem dotyczy DROGI, nie jezdni,
    > zas A-7 "na skrzyżowaniu" byłby dopiero za C-12, a nie wtedy
    > jesli jest przed nim lub razem z nim.

    UWAGA cytat z rozporządzenia:

    "Znak C-12 "ruch okrężny" (rys. 4.2.12.1) stosuje się na skrzyżowaniach"

    > Rozwin proszę YPB, bo nie chce mi się szukać :)

    YPB Your Point Being

    ;P

    > A-7 postawiony razem z C-12 nie ma umniejszonej "wagi" (znaczy
    > nadal dotyczy drogi, bo jest znakiem okreslajacym pierwszeństwo
    > na skrzyżowaniu), a wrecz przeciwnie, minister wyraznie zapisał
    > o "znajdujacym się na skrzyżowaniu" (czyli bez względu na to,
    > skad wjechał, ergo implikuje jednolite zasady pierwszenstwa,
    > tak samo jak na zwykłym skrzyżowaniu D-1 implikuje A-7 na
    > poprzecznej).

    Czy znaki C-12 i A-7 na poniższym szkicu są umieszczone przed czy na
    skrzyżowaniu?
    <http://www.bialystok.pl/Handlers/FileHandler.ashx?i
    d=b262c5853892427fa11a32c394f98460>
    <http://www.bialystok.pl/154-szczegoly-aktualnosci/n
    ewsid/918/default.aspx>

    P.S.

    Żeby nie rozmnażać odpowiedzi za jednym zamachem odpowiem na pytanie o
    "złomiarzy":

    Kiedys juz tu pisałem, jak to na skrzyżowaniu przy ZUS w DC pod wiaduktami
    Trasy Siekierkowskiej sygnalizacja świetlna padła
    <http://tinypic.pl/y3n2bl1iq7be>:

    Złomiarzy nie było potrzeba, bo i tak 90% wjeżdżających na SORO znak A-7
    ignorowało i wymuszało pierwszeństwo.

    Odpowiedź zatem brzmi -- tak, pomimo, że widzę D-1 to się przejmuję
    złomiarzami ;-)

    --
    Tomasz Nycz