    From: anacron <a...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Kierunkowskazy na rondzie
    Date: Wed, 02 May 2012 21:27:04 +0200

    W dniu 2012-04-30 15:25, Mikolaj Jopczynski pisze:

    > Ja ostatnio zdajac ponownie prawko (zebrala sie kumulacja) spytalem sie
    > i egzaminatora i instruktora jak to jest wlasnie z kierunkami na rondzie
    > i ..... oboje mowili, ze powinno sie wjezdzajac na rondo wrzucac lewy.

    No popatrz, ja w życiu zdawałem na PJ dwa razy, obydwa zakończyły się
    pełnym sukcesem, zero błędów na testach i zero na praktycznym. Pierwszy
    razy 2 sierpnia 1994 roku, drugi i póki co ostatni 1 kwietnia 2010 roku
    i z tego co wiem, wjeżdżając na rondo się kierunku nie włącza (żadnego).
    Jeśli do ronda prowadzą dwa pasy (lub więcej) i Ty zmieniasz pas z
    prawego na lewy, aby np. nie robić więcej niż połowy ronda po
    zewnętrznym to sygnalizujesz zmianę pasa, ale wjeżdżając na rondo
    kierunek już powinien być wyłączony. Włączasz kierunek na rondzie
    sygnalizując chęc zmiany pasa z wewnętrznego na zewnętrzny (jeśli z
    ronda wychodzi w interesującym Cię kierunku tylko jeden pas lub chęć
    zjazdu z ronda. Inna bajka, że Polacy po rondach, szczególnie jak jest
    na nich więcej niż jeden pas ruchu jeździć nie umieją, ale nie o tym w
    tym wątku.