  • 1. Data: 2016-12-10 11:39:54
    Temat: Kierunkowskaz
    Od: Bolko <s...@g...com>

    Pytanko do Ciebie:
    Skrzyżowanie lokalnej drogi z baaardzo lokalną drogą:

    http://tiny.pl/gczvb

    Kiedy Ty włączysz i jaki kierunkowskaz?

    I kolejne:
    Skrzyżowanie ze światłami i wydzielonym pasami do skrętu.
    Jestem na pasie TYLKO do skrętu.

    Nadal masz włączony kierunkowskaz?

    ps
    małe zast

  • 2. Data: 2016-12-10 11:51:06
    Temat: Re: Kierunkowskaz
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 10.12.2016 o 11:39, Bolko pisze:
    > Pytanko do Ciebie:
    > Skrzyżowanie lokalnej drogi z baaardzo lokalną drogą:
    >
    > http://tiny.pl/gczvb
    >
    > Kiedy Ty włączysz i jaki kierunkowskaz?

    Jak skręcam, to włączam. Jak jadę prosto to raczej nie - choć akurat na
    tym skrzyżowaniu w punkcie jak na obrazku mignięcie lewym nikogo by
    raczej nie zmyliło. (skręt rozumiem "geograficznie").

    > I kolejne:
    > Skrzyżowanie ze światłami i wydzielonym pasami do skrętu.
    > Jestem na pasie TYLKO do skrętu.
    >
    > Nadal masz włączony kierunkowskaz?

    Tak. Nie wszyscy muszą być miejscowymi, żeby wiedzieć, że akurat ten pas
    skręca (a nawet jak są, to w nocy mogli zacząć kopać metro;)

    Shrek

  • 3. Data: 2016-12-10 12:01:37
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

> [...]
    >
    > Tak. Nie wszyscy muszą być miejscowymi, żeby wiedzieć, że akurat ten pas
    > skręca (a nawet jak są, to w nocy mogli zacząć kopać metro;)

    a w takiej sytuacji?
    https://www.google.pl/maps/@51.2478629,22.5521865,3a
    ,75y,158.12h,98.67t/data=!3m6!1e1!3m4!1suuy0gKMAFNjj
    nopIw74Tdg!2e0!7i13312!8i6656?hl=pl
    jak by się nie starać to prosto nie ma gdzie

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl

  • 4. Data: 2016-12-10 12:08:07
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 10.12.2016 o 12:01, tck pisze:

    > a w takiej sytuacji?
    > https://www.google.pl/maps/@51.2478629,22.5521865,3a
    ,75y,158.12h,98.67t/data=!3m6!1e1!3m4!1suuy0gKMAFNjj
    nopIw74Tdg!2e0!7i13312!8i6656?hl=pl

    Też - w zasadzie czemu miałbym nie migać

    BTW.

    fajne strzałki;)
    https://www.google.pl/maps/@51.2479749,22.5521798,3a
    ,75y,33.55h,70.13t/data=!3m6!1e1!3m4!1sqRLEyfhH6BZBe
    aGnGyHskQ!2e0!7i13312!8i6656?hl=pl

    > jak by się nie starać to prosto nie ma gdzie

    Może i się nie da, ale po co kombinować - skręcasz to migasz.

    Mi się zdarza nie migać czasem na pasach do skrętu, ale to mój błąd -
    prawie zawsze zrzucam manualnie kierunek zaraz po zakończeniu manewru
    (np zmiany pasa na pas dla skręcających) i czasem nie wrzucę go
    ponownie, choć powinienem, ale to raczej rzadko.

    Shrek.

  • 5. Data: 2016-12-10 12:39:49
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2016-12-10 o 11:39, Bolko pisze:
> [...]
    >
    > Kiedy Ty włączysz i jaki kierunkowskaz?
    >
    > I kolejne:
    > Skrzyżowanie ze światłami i wydzielonym pasami do skrętu.

    Przecież w przepisach jest wyraźnie powiedziane, że kierowca powinien
    sygnalizować zamiar zmiany pasa lub kierunku ruchu na skrzyżowaniu.
    I nie przekazują tego obowiązku malarzom pasów.
    Więc w przedstawionym przypadku, skręcasz w prawo - prawy kierunkowskaz,
    jedziesz prosto - lewy.
    Dlaczego tak dużo ludzi zachowuje się, jakby chciało oszczędzać żarówki.

  • 6. Data: 2016-12-10 15:57:19
    Od: "Axel" <n...@s...mu>

    "Bolko" wrote in message
    ps.com...

    > Pytanko do Ciebie:
    > Skrzyżowanie lokalnej drogi z baaardzo lokalną drogą:

    > http://tiny.pl/gczvb

    > Kiedy Ty włączysz i jaki kierunkowskaz?

    Przy wjeździe z tej strony nie ma to najmniejszego znaczenia.
    Natomiast, gdybym jechał główną od strony przeciwnej, to jeśli w bocznej
    uliczce stałby samochód - włączyłbym kierunkowskaz (prawy lub lewy), żeby
    wiedział, jakie są moje zamiary.

    > I kolejne:
    > Skrzyżowanie ze światłami i wydzielonym pasami do skrętu.
    > Jestem na pasie TYLKO do skrętu.

    > Nadal masz włączony kierunkowskaz?

    Tak. Jadący z innych kierunków nie muszą wiedzieć, że jestem na pasie do
    skrętu.

    --
    Axel

  • 7. Data: 2016-12-10 16:12:45
    Od: xyz <x...@i...pl>

    W dniu 10.12.2016 o 12:39, t-1 pisze:

> [...]
    > jedziesz prosto - lewy.
    > Dlaczego tak dużo ludzi zachowuje się, jakby chciało oszczędzać żarówki.

    A tu jak:
    https://www.google.pl/maps/@51.7512854,19.4427332,3a
    ,75y,266.62h,89.19t/data=!3m6!1e1!3m4!1sF21E38ySzHAM
    _Kx-3iDkdw!2e0!7i13312!8i6656?hl=pl

    W przypadku gdy:
    1) - skręcasz w prawo
    2) - wjeżdżasz na parking przy centrum handlowym
    3) - skręcasz w lewo

    Według Twojej nomenklatury skręcając w lewo i jadąc prosto włączysz lewy
    kierunek, co jest niejednoznaczne i mylące dla innych uczestników ruchu.
    A skoro tak to dlaczego przy podobnej sytuacji, tylko bez drogi w lewo,
    zachowywać się inaczej?

    --
    --- xyz

  • 8. Data: 2016-12-10 18:57:49
    Od: Wiesiaczek <W...@v...pl>

    W dniu 10.12.2016 o 13:01, tck pisze:

> [...]
    ,75y,158.12h,98.67t/data=!3m6!1e1!3m4!1suuy0gKMAFNjj
    nopIw74Tdg!2e0!7i13312!8i6656?hl=pl

    > jak by się nie starać to prosto nie ma gdzie

    A co to ma do rzeczy?
    Jest obowiązek sygnalizowania skrętu i basta!

    --
    Wiesiaczek (dziś z DC)

    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
    Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)

  • 9. Data: 2016-12-10 19:01:10
    Od: Wiesiaczek <W...@v...pl>

    W dniu 10.12.2016 o 17:12, xyz pisze:

> [...]
    > kierunek, co jest niejednoznaczne i mylące dla innych uczestników ruchu.
    > A skoro tak to dlaczego przy podobnej sytuacji, tylko bez drogi w lewo,

    Skąd takie problemy?
    Skręcasz w prawo - kierunkowskaz prawy
    w lewo - lewy
    na wprost - bez kierunkowskazu.

    Czy już w szkole nie ucza nawet czytać?

  • 10. Data: 2016-12-10 19:11:51
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 10.12.2016 o 19:01, Wiesiaczek pisze:

    > Skąd takie problemy?
    > Skręcasz w prawo - kierunkowskaz prawy
    > w lewo - lewy
    > na wprost - bez kierunkowskazu.
    >
    > Czy już w szkole nie ucza nawet czytać?

    Po prostu ludowa mądrość nakazuje niektórym wrzucić kierunek jadąc na
    wprost przy łamanym przebiegu drogi głównej (w tym wypadku jadąc na
    wprost wrzucić lewy). Ma to nawet jakieś tam uzasadnienie na gruncie
    PoRD, bo masz migać jak zmieniasz kierunek, bądź pas.

    Kierunek odpuścmy, bo zaraz zacznie się czy skręcając w prawo na tym
    skrzyżowaniu istotnie skręcasz, poprzez ronda kwadratowe, podłużne i
    okrągłe (przy wsparciu ostatniego wyroku NSA) dojdziemy do sytuacji, że
    jak nie ma skrzyżowania, to przecież na zakręcie nie migasz. Pomińmy.

    Ale faktycznie - jadąc prosto zmieniasz pas - na inny - na innej jezdni.
    Co prawda moim zdaniem ten pas nie jest przeznaczony dla ciebie, ale
    jakieś tam uzasadnienie jest.

    Ja uważam, że jadąc prosto nie migamy, bo możemy tylko zmylić
    przeciwnika. Przy pierwszym linku można i migać, bo nikogo nie zmylisz -
    inna sprawa, że też nikomu nie pomożesz, więc i specjalnie nie ma po co;)

    Shrek.