  • 1. Data: 2016-12-10 11:34:52
    Temat: Bajery w samochodach współczesnych
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    Jest sobie Renault Kadjar... fajny, mały suvik, w którym o dziwo się
    zmieściłem. Przejechałem tylko 33km, ale powiem Wam, to były ciekawe 33 km.
    Akurat w wersji jaką jechałem była benzyna i manual, a więc coś, z czym
    nie miałem doczynienia przez ostatnie 15 lat. Efekt? na koniec wózek
    podsumował mnie na 56/100 punktów za jazdę i pouczył, żebym nie jeździł
    na luzie, zmniejszył dynamikę, przewidywał czerwone na światłach.
    No jajca słuchajcie. Jeszcze trochę i wydział komunikacji będzie
    wiedział o nas wszystko (samochód ma internet na rok w standardzie,
    później trzeba zapłacić).
    Są też rzeczy słabe. Jest sterowanie głosowe - nawet działa, ale reaguje
    bardzo powoli, a próba odwołania nawigacji pokonała mnie i instruktora.
    Drzwi są na tyle blisko, że pomimo tego iż nie jestem jakoś specjalnie
    szeroki - opierałem się o nie barkami. Nie było za ciasno, ale mogło by
    być bardziej komfortowo, gdyby było szerzej. Za to podparcie nóg (na
    boki) zrobione bardzo dobrze. Boki gładkie, bez krawędzi, nic nie
    gniecie jak kolana oprze się o boki.

    Pomyślałem o większym Espace, a tam niespodzianka. To gokart jest. Duży
    wózek, ślicznie w środku zrobione (ale tylko dla kierowcy, reszta ma
    siedzieć cicho i się nie odzywać i nie interesować). W każdym razie nie
    byłem w stanie wsiąść do niego, a jak się jakoś upchałem, to po
    zamknięciu drzwi jak w kapsule ratowniczej. Wszystko koszmarnie blisko,
    małe okienko drzwi, masakra jednym słowem.
    Za to śliczna podświetlana linia wokół kokpidu środkowego (podświetlana
    dla kierowcy). Bajery typu lewarek w kształcie przepustnicy z odrzutowca.
    Tylko kurna, dlaczego samochód zrobiony z bajerami, za to kompletnie
    pozbawiony podstawowej funkcjonalności dla kierowcy, czyli miejsca?

    Pomyślałem, po drodze zaczepię Volvo XC90... ale zaraz przypomniałem
    sobie, tam tylko 2litrowe dizle... słabo, no i cena lekko przegięta.
    Starsze XC90 z D5 miało dla mnie jednak większy sens.

    To takie luźne przemyślenia sobotnio-dopołudniowe.

    I.

  • 2. Data: 2016-12-10 12:05:15
    Temat: Re: Bajery w samochodach współczesnych
    Od: Bolko <s...@g...com>

    > Pomyślałem o większym Espace, a tam niespodzianka. To gokart jest.

    Mnie wkurza moda na opadający tył w kombi.
    Efekt jest taki że auto krowa a miejsca z tyłu na głowę nie ma.

    kiedy wróci moda na takie auta

    http://otomoto.pl/oferta/volvo-seria-700-740-youngti
    mer-na-niedzielne-wypady-lpg-sekwencja-ID6yrxc1.html
    #1799b0ce46

  • 3. Data: 2016-12-10 13:00:40
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Irek.N. t...@j...taki.jest.pl ...

> [...]
    > komunikacji będzie wiedział o nas wszystko (samochód ma internet na
    > rok w standardzie, później trzeba zapłacić).

    Dlaczego nie kaza jechac na luzie?
    Czasami oczywiście nie ma to sensu, ale czasami IMO ma, jak się z daleka
    widzi czerwone i chce sie dokulac.

    P.S. To samochód dał ci te punktacje? Ciekawe, ale w sumie fajna sprawa.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jacoj: ...istnieją na świecie ludzie, którzy

  • 4. Data: 2016-12-10 13:14:00
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2016-12-10 o 13:00, Budzik pisze:
> [...]
    > widzi czerwone i chce sie dokulac.
    >
    > P.S. To samochód dał ci te punktacje? Ciekawe, ale w sumie fajna sprawa.

    Podobno, tak twierdzą specjaliści, tocząc się na luzie współczesny
    silnik z wtryskiem zużywa paliwo a na biegu nie.

  • 5. Data: 2016-12-10 16:00:40
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik t-1 t...@t...pl ...

    > Podobno, tak twierdzą specjaliści, tocząc się na luzie współczesny
    > silnik z wtryskiem zużywa paliwo a na biegu nie.

    Nawet jeżeli tak jest to to jest tylko jednak zmienna.
    Z drugiej strony jednak na luzie dojedziesz dalej...

    Pomijam, ze moj diesel zarówno na luzie jak i na biegu najnizsze spalanie
    chwilowe pokazuje 2l/100km.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    udało im się znaleźć sposób, żeby z tym żyć." William Wharton

  • 6. Data: 2016-12-10 16:01:23
    Od: "Axel" <n...@s...mu>

    "t-1" wrote in message news:o2grht$hbh$1@node2.news.atman.pl...

    >Podobno, tak twierdzą specjaliści, tocząc się na luzie współczesny silnik z
    >wtryskiem zużywa paliwo a na biegu nie.

    Tak, ale wtedy silnik hamuje. Więc jak się ma 200m do świateł trzeba będzie
    dodać gazu. A na luzie zużywa ~1l/h, więc niewiele więcej, niż nic...

    --
    Axel

  • 7. Data: 2016-12-10 22:27:34
    Od: 007 <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Axel w

    > Tak, ale wtedy silnik hamuje. Więc jak się ma 200m do świateł trzeba będzie
    > dodać gazu.

    200 metrów o świateł i przyspieszanie? No chyba, że jestes pierwszy i wiesz,
    że za 15 sekund światło sie zmieni na czerwone.

    > A na luzie zużywa ~1l/h, więc niewiele więcej, niż nic...

    Tak więcej niż nic...
    A "nic" * 10^6 to nie jest nic [1]

    --
    'Tom N'

  • 8. Data: 2016-12-10 23:54:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik 007 n...@i...dyndns.org.invalid ...

    > 200 metrów o świateł i przyspieszanie? No chyba, że jestes pierwszy i
    > wiesz, że za 15 sekund światło sie zmieni na czerwone.

    Mało takich sytuacji gdzie da się to przewidziec? Mnostwo.

    > Tak więcej niż nic...
    > A "nic" * 10^6 to nie jest nic [1]

    No tak, ale tu masz nic + to co musisz przejechac z wcisnietym pedałem
    gazu.
    No i pytanie czy przy hamowaniu silnikiem rzeczywiście nic?
    U mnie komputer pokazuje 2l/100km przy dwóch rożnych silnikach.
    Chyba ze to bład komputera?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nic tak ludzi nie gorszy jak prawda. Czasem nasuwa się myśl,

  • 9. Data: 2016-12-11 00:32:40
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Budzik"

> [...]
    No i pytanie czy przy hamowaniu silnikiem rzeczywiście nic?
    U mnie komputer pokazuje 2l/100km przy dwóch rożnych silnikach.
    ---
    Jak całkiem zdejmiesz nogę z gazu i masz jeszcze duże obroty to masz
    odcięcie

  • 10. Data: 2016-12-11 08:40:56
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 10.12.2016 o 23:54, Budzik pisze:

    > No i pytanie czy przy hamowaniu silnikiem rzeczywiście nic?
    > U mnie komputer pokazuje 2l/100km przy dwóch rożnych silnikach.
    > Chyba ze to bład komputera?

    Nic - chyba że ci wtryski przepuszczają. No i tylko do jakiś tam obrotów
    (coś koło 1000), poniżej podlewa, żeby nie zgasł.

    Shrek