  • 161. Data: 2017-01-30 20:25:31
    Temat: Re: Kierowcy to kupa durniów.
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 30-01-2017 o 20:13, Tomasz Gorbaczuk pisze:

    > I wg Ciebie nie zwalniali odpowiednio do warunków bo obawiali się
    > najechania? :-)
    > Zabrakło wyobraźni, doświadczenia. Mgłę było widać przez parę kilometrów
    > - było co najmniej 2-3 minuty na dostosowanie prędkości do warunków,

    Mgłę było widać kilka km?
    To z jaką prędkością oni jechali?

    Bo musieliby mieć jakieś 350 na liczniku, żeby przez te kilka
    dziesiątków sekund przejechać kilka km.

  • 162. Data: 2017-01-30 20:36:37
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2017-01-30 20:03, p...@g...com wrote:
    > Durnie i debile ... a nie można tak bez inwektyw ?

    Nie można. To była by fałszywa uprzejmość.

  • 163. Data: 2017-01-30 20:39:59
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .01.2017 o 20:25 Cavallino <c...@k...pl> pisze:

    > Mgłę było widać kilka km?
    > To z jaką prędkością oni jechali?
    >
    > Bo musieliby mieć jakieś 350 na liczniku, żeby przez te kilka
    > dziesiątków sekund przejechać kilka km.

    Od samego początku filmu widać lekkie zmieniające się zamglenie, od 30-40s
    widać rozpaczliwie mrugających z naprzeciwka. Korek widać w 63s.
    Było co najmniej 20-30s (dla niedoświadczonych) na zatrybienie, że coś się
    dzieje na drodze - mało?

    TG

  • 164. Data: 2017-01-30 20:43:06
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 30-01-2017 o 20:39, Tomasz Gorbaczuk pisze:

    > Od samego początku filmu widać lekkie zmieniające się zamglenie,

    LOL !!!!
    Nie ma to jak demagogia.
    Mówimy o mgle z totalnym brakiem widoczności, która spowodowała
    karambol, a nie o zamgleniach.
    Zamglenia to masz codziennie, karamboli nie powodują.

    Realnie na reakcje było kilka sekund - większość dała radę.
    Więc nie jest tak źle, gdyby nie jeden debil który postanowił Was
    posłuchać i zwolnić do 20, pewnie wszyscy by przejechali bez szwanku.

  • 165. Data: 2017-01-30 20:51:50
    Od: adam <a...@p...onet.pl>

    > Przez najechanie, czy przez zajechanie drogi ?
    >
    > J.

    Nie analizuję tego dokładnie, jednak sądzę, że głownie przez najechanie
    ponieważ temu z przodu być może ktoś zajechał drogę co w takim gęstym
    ruchu nie jest to coś nadzwyczajnego.
    Żeby nie było większy ruch widziałem np. na obwodnicy Wiednia a nikt nie
    siedział na zderzaku, więc da się:)
    pzdr
    Adam

  • 166. Data: 2017-01-30 20:54:15
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .01.2017 o 20:43 Cavallino <c...@k...pl> pisze:

> [...]
    > karambol, a nie o zamgleniach.
    > Zamglenia to masz codziennie, karamboli nie powodują.

    Nie wiem jak Ty - ale gdy ja widzę lekkie zamglenia w zimie (przy mrozie)
    odruchowo (jak pies Pawłowa) badam grunt - bo może być ślisko.
    Może to być mgła "lodowa" (nie jestem fachowcem - nie czepiaj się) a może
    być "wodna", która zamarznie w kontakcie z przemrożonym asfaltem. Te
    lekkie zamglenia dla mnie to pierwsza syrena alarmowa.
    Druga syrena alarmowa - od 40s (sprawdziłem) widać mrugających z
    naprzeciwka.

    TG

  • 167. Data: 2017-01-30 21:02:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" napisał w wiadomości grup
    .
    W dniu .01.2017 o 20:12 J.F. <j...@p...onet.pl> pisze:

    >Statystyka, jak byś robił 50-60kkm rocznie to byś ją widział
    >częściej.
    >Na jesienie praktycznie codziennie gdzieś w Polsce jest mgła -

    Ale taka na "50 i wiecej m".

    > jak nie wieczorem/w nocy to nad ranem. Pewnie średnio raz na
    > tydzień gdzieś jest "mleko". Raz to będzie na autostradzie, raz na
    > gminnej - taki mamy klimat :-)

    Takie karambole to jednak raz na rok.

    J.

  • 168. Data: 2017-01-30 21:14:28
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .01.2017 o 21:02 J.F. <j...@p...onet.pl> pisze:

    > Takie karambole to jednak raz na rok.

    Bo autostrad / esek mamy jeszcze mało. Częściej "mleko" jest na
    gminnej/powiatowej - a tam karambol to max 2 auta i furmanka / rozrzutnik
    z gnojem.
    Ja na jesieni prawie "władowałem" się na nieoświetloną przyczepę z
    burakami. Jakie drogi takie "karambole".
    Napisałem "prawie" - bo spodziewałem się na tej drodze takiej "ściany" i
    jechałem 15 km/h.

    TG

  • 169. Data: 2017-01-30 21:14:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >karambol, a nie o zamgleniach.
    >Zamglenia to masz codziennie, karamboli nie powodują.

    Ale zwolnic mozna, bo nie wiadomo kiedy zgestnieje.

    >Realnie na reakcje było kilka sekund - większość dała radę.
    >Więc nie jest tak źle, gdyby nie jeden debil który postanowił Was
    >posłuchać i zwolnić do 20, pewnie wszyscy by przejechali bez szwanku.

    73 to jednak sporo., szczegolnie jak na liczbe jadacych krytycznym
    odcinkiem w krytycznym czasie.

    No wlasnie - a moze w tym krytycznym odcinku to wiekszosci sie jednak
    nie udalo ?

    Ten dal rade - do ilu zwolnil kapelusznik jeden ?
    https://www.youtube.com/watch?v=OynRyNZD8s4

    A ten kapelusznikiem nie byl ... czyli durniem ?
    https://www.youtube.com/watch?v=kKx9Hj4ssWo

    J.

  • 170. Data: 2017-01-30 21:24:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sebastian Biały" napisał w wiadomości grup
    >nap rawdziwą mgłe trafialem kilka razy. Widocznośc mniejsza niż metr.
    >Ale nigdy na scianę mgły. Szczególnie taką która pojawia się w mniej
    >niż 3 sekundy i powoduje zaskoczenie.

    Tu bylo 6 sekund ... ale przeciez tylko glupi by hamowal na widok
    lekkiej mgielki :-)

    https://www.youtube.com/watch?v=FuAJQ3g-Qk8

    J.