  • 151. Data: 2017-01-30 19:18:41
    Temat: Re: Kierowcy to kupa durniów.
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .01.2017 o 18:45 J.F. <j...@p...onet.pl> pisze:

    > No to w końcu "ściana" - czy mgła? - bo jak widać na 20 i więcej metrów
    >
    > Taka, ze widac na 20m, to juz IMO dosc rzadkie zjawisko.
    > Ale im bardziej "i wiecej" tym pospolitsze sie staje.

    Mieszczuch jesteś :-) - ja do domu z Wawy jadę przez wsie z łąkami,
    stawami i lasami. Od września do listopada mgły trafiają mi się raz - dwa
    razy w tygodniu. Takie z widocznością 20-50m mam 2-3 razy w sezonie
    mgielnym. Ostatnią taką gęstą mgłę miałem tydzień przy -8 st.C

    TG

  • 152. Data: 2017-01-30 19:32:41
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2017-01-30 19:18, Tomasz Gorbaczuk wrote:
    > stawami i lasami. Od września do listopada mgły trafiają mi się raz -
    > dwa razy w tygodniu. Takie z widocznością 20-50m mam 2-3 razy w sezonie
    > mgielnym. Ostatnią taką gęstą mgłę miałem tydzień przy -8 st.C

    Tu nie jest rzecz w tym jak gesta jest mgła. Tu jest rzecz w tym że całe
    stada cwaniaczków twierdzą że to była jakaś sciana w którą po wjechaniu
    w ułamku sekundy widocznośc spadala prawie do zera i bidulki nie zdążyli
    zwolnić. I nie dało się tego przewidzieć bo przecież ułamek sekundy
    wczesniej widocznośc była po horyzont.

    Takie żałosne usprawiedliwianie popierdalaczy. W okolicy Imielina na
    trasie S1 czasem sa mgły *bardzo* geste, widocznośc spada poniże 5
    metrów, ledwo widać pasy z kabiny na 2 długości samochodu. Nie
    przeszkadza to debilom napierniczać prędkością znamionową i jeszcze mieć
    pretensje że ktoś ośmiela się jechać wolniej niż 100.

  • 153. Data: 2017-01-30 19:50:11
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 30-01-2017 o 18:39, Tomasz Gorbaczuk pisze:

    > Nie w przypadku tego karambolu - na wszystkich filmikach bardzo ładnie
    > widoczne są pasy (oddzielające pasy ruchu).
    > Nawet jeśli delikwent nie ogarnia otoczenia (widać auta z naprzeciwka,
    > słupki, znaki drogowe, elementy konstrukcyjne autostrady), to powinien
    > zauważyć, że dramatycznie zmniejsza mu się ilość widocznych kresek przed
    > maską.

    Ilu delikwentów jeszcze postanowi się włączyć po kilku dniach do
    dyskusji i trzeba będzie im tłumaczyć od nowa to samo?
    To już było omówione, odnieś się do wniosków.

    Co Twoim zdaniem ma zrobić ten zwalniający?
    Zwolnić do 20?
    No to ten pierwszy zwolnił.
    Efekt widać.

  • 154. Data: 2017-01-30 20:03:29
    Od: p...@g...com

    Durnie i debile ... a nie można tak bez inwektyw ? Mi się wydaje ze są to po prostu
    jednostki ograniczone :-) System szkolenia jest widocznie kiepski jeśli Niemiec umie
    jeździć we mgle i na autostradzie a Polak nie ... przepisy które nie uwzględniają
    prawidlowego odstępu tez nie były tworzone przez ludzi zbyt bystrych i są do poprawki
    ... zaniedbania sa duże ale trzeba działać bo dobrze nie jest ... to jak będzie dobra
    zmiana ? :-)

  • 155. Data: 2017-01-30 20:07:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik przemek napisał w wiadomości grup dyskusyjnych
    >Durnie i debile ... a nie można tak bez inwektyw ? Mi się wydaje ze
    >są to po prostu jednostki ograniczone :-)
    >System szkolenia jest widocznie kiepski jeśli Niemiec umie jeździć we
    >mgle i na autostradzie a Polak nie

    Polaka chyba wcale nie ucza jezdzic po autostradach.
    Co sie dziwic, jeszcze niedawno wielu mialo do autostrady z 500km :-)

    A propos - mial wejsc ten kurs doszkalajacy - wszedl w zycie ?

    J.

  • 156. Data: 2017-01-30 20:09:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >dyskusji i trzeba będzie im tłumaczyć od nowa to samo?
    >To już było omówione, odnieś się do wniosków.

    >Co Twoim zdaniem ma zrobić ten zwalniający?

    A mial nie zwalniac ?
    Efekty tez widac, 72 efekty.

    Jesli mgla byla naprawde gesta ... to i do 20 trzeba zwolnic.

    J.

  • 157. Data: 2017-01-30 20:12:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" napisał w wiadomości grup
    .

> [...]
    >dwa razy w tygodniu. Takie z widocznością 20-50m mam 2-3 razy w
    >sezonie mgielnym. Ostatnią taką gęstą mgłę miałem tydzień przy -8

    Ale nie "i 50" tylko 20m .. no moze 25 ...

    Taka naprawde gesta mgle, to widzialem dwa razy.
    Raz to bylo od Karpacza do Jeleniej Gory, to nie wiem czy sie
    kwalifikuje na "miasto", a druga widzialem we Wroclawiu :-)

    J.

  • 158. Data: 2017-01-30 20:13:57
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .01.2017 o 19:50 Cavallino <c...@k...pl> pisze:

    > Co Twoim zdaniem ma zrobić ten zwalniający?
    > Zwolnić do 20?
    > No to ten pierwszy zwolnił.
    > Efekt widać.

    I wg Ciebie nie zwalniali odpowiednio do warunków bo obawiali się
    najechania? :-)
    Zabrakło wyobraźni, doświadczenia. Mgłę było widać przez parę kilometrów -
    było co najmniej 2-3 minuty na dostosowanie prędkości do warunków,
    czerwona lampka u każdego powinna się zapalić dobre kilkaset metrów przed
    zdarzeniem, tym bardziej, że jadący z naprzeciwka zachowywali się
    "dziwnie" - tutaj mrugali światłami...

    TG

  • 159. Data: 2017-01-30 20:18:18
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .01.2017 o 20:12 J.F. <j...@p...onet.pl> pisze:

    > Taka naprawde gesta mgle, to widzialem dwa razy.
    > Raz to bylo od Karpacza do Jeleniej Gory, to nie wiem czy sie
    > kwalifikuje na "miasto", a druga widzialem we Wroclawiu :-)

    Statystyka, jak byś robił 50-60kkm rocznie to byś ją widział częściej.
    Na jesienie praktycznie codziennie gdzieś w Polsce jest mgła - jak nie
    wieczorem/w nocy to nad ranem. Pewnie średnio raz na tydzień gdzieś jest
    "mleko". Raz to będzie na autostradzie, raz na gminnej - taki mamy klimat
    :-)

    TG

  • 160. Data: 2017-01-30 20:24:02
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 30-01-2017 o 20:09, J.F. pisze:

    > A mial nie zwalniac ?

    Jak widać tu nie było dobrego wyjścia.
    Wszystko trzeba robić z głową, również wytracanie prędkości.