eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyKierowcy to kupa durniów.Re: Kierowcy to kupa durniów.
  • Data: 2017-01-31 18:07:10
    Temat: Re: Kierowcy to kupa durniów.
    Od: Cavallino <c...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 31-01-2017 o 08:14, Tomasz Pyra pisze:
    > Dnia Tue, 31 Jan 2017 06:20:33 +0100, Cavallino napisał(a):
    >
    >> W dniu 30-01-2017 o 23:01, Tomasz Pyra pisze:
    >>> Dnia Mon, 30 Jan 2017 18:00:50 +0100, Cavallino napisał(a):
    >>>
    >>>>> Przy 100m widoczności wystarczy 100km/h, przy 50m jakieś 70km/h.
    >>>>> Stracić te 30km/h w nieco ponad 2s, to nie jest jeszcze jakieś bardzo
    >>>>> gwałtowne hamowanie.
    >>>>
    >>>> To jest mniej niż czas reakcji tego za Tobą na Twoje hamowanie bez
    >>>> wyraźnego powodu.
    >>>
    >>> W warunkach które podałem, zachowując minimalny niekaralny niemiecki limit
    >>> odstępu (1.8s=50m przy 100km/h), kierowca z tyłu ma 5s na wykonanie takiego
    >>> samego hamowania (w 2s 100->70km/h, czyli 0.45g, a więc około połowa
    >>> hamowania awaryjnego).
    >>>
    >>> Sprawny psychofizycznie kierowca powinien być to w stanie zrobić zdejmując
    >>> tylko nogę z gazu.
    >>
    >> Wyhamować z siłą połowy hamowania awaryjnego zdejmując nogę z gazu?
    >> Jaja sobie robisz?
    >
    > Myślę że to raczej Ty nie rozumiesz zależności między prędkością, odstępem,
    > a czasem reakcji.
    >
    > Przy 100km/h i 50m odstępu, jeśli kierowca z przodu w ciągu 2s wyhamuje z
    > 100->70km/h, to kierowca z tyłu ma 5s na reakcję i wyhamowanie również ze
    > 100km/h do 70km/h żeby się nie zderzyć z tym z przodu.

    Ale ja nie do tego się odnosiłem.
    HINT : odnniesienie jest do tego fragmentu cytatu, pod którym widnieje.
    Jakbym chciał dyskutować z możliwością wyhamowania z 100/70 w ogóle to
    bym odpowiedział akapit wyżej.



    >
    > Albo jeśli nie ma refleksu szachisty, a zareaguje po 1s, to wystarczy
    > właśnie zdjęcie nogi z gazu żeby uniknąć kolizji.

    O ile jedzie załadowaną ciężarówką - wtedy może ma takie hamowanie
    silnikiem.

    >> Mowa była o 2 s.
    >> A czas reakcji w mgle zapewne będzie dłuższy niż std.
    >
    > Nie nie było nigdy mowy o 2s czasu reakcji. Była mowa o zmniejszeniu
    > prędkości ze 100 do 70 w czasie 2s.

    No właśnie.
    Żeby zahamować w 2 s, trzeba najpierw zacząć hamowanie.
    A zanim zauważysz że gość przed Tobą GWAŁTOWNIE, bo z połową hamowania
    awaryjnego, zwalnia SILNIKIEM, to już będziesz w jego kufrze, jako że mu
    się stopy nie zaświecą. ;-)

    > Aha... Raczej słabi kierowcy muszą się modlić o to żeby na coś nie
    > najechać.

    Tak tak.
    A całe stada megamocnych nie muszą, zawsze wszystko widzą, wszystko
    wiedzą, non stop są skupieni na horyzoncie i w ogóle reagują lepiej niż
    komputery.

    Tyle że potem czas się obudzić i przejść ro rzeczywistości niewirtualnej.
    I pewnie stąd tak dużo wypadków mimo stad megamocnych nieomylnych.

    A jako że ja wolę jednak gadać o realnym świecie, to kończę z czytaniem
    opisów Twojego idealnego wirtualnego.
    EOD - śnij dalej sam i pitol sam do siebie.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: