-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
blin3!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrad
a.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Subject: Re: Kierowcy to kupa durniów.
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.84pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <o6hlvi$f3c$1@news.mixmin.net>
<b...@g...com>
<e...@g...com>
<1y1x4igwsqobx.1ks1v5vb3zk01$.dlg@40tude.net>
<o6k5kv$v5h$2@node1.news.atman.pl>
<1...@4...net>
<o6l8kt$2q2$1@node2.news.atman.pl>
<fxj61xtsfli6$.6qvrgt2bglw3$.dlg@40tude.net>
<o6lbjo$5jh$1@node2.news.atman.pl>
<1...@4...net>
<o6ljej$di8$1@node2.news.atman.pl>
<12enf6zbsr0p0$.1fra3wlkhti35.dlg@40tude.net>
<o6nrg2$iso$1@node2.news.atman.pl>
Date: Mon, 30 Jan 2017 23:01:32 +0100
Message-ID: <fq38nidlb563$.1rvu7t2af0stx.dlg@40tude.net>
Lines: 76
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 89-77-179-152.dynamic.chello.pl
X-Trace: 1485813873 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 15192 89.77.179.152:13318
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2598482
[ ukryj nagłówki ]Dnia Mon, 30 Jan 2017 18:00:50 +0100, Cavallino napisał(a):
>> Przy 100m widoczności wystarczy 100km/h, przy 50m jakieś 70km/h.
>> Stracić te 30km/h w nieco ponad 2s, to nie jest jeszcze jakieś bardzo
>> gwałtowne hamowanie.
>
> To jest mniej niż czas reakcji tego za Tobą na Twoje hamowanie bez
> wyraźnego powodu.
W warunkach które podałem, zachowując minimalny niekaralny niemiecki limit
odstępu (1.8s=50m przy 100km/h), kierowca z tyłu ma 5s na wykonanie takiego
samego hamowania (w 2s 100->70km/h, czyli 0.45g, a więc około połowa
hamowania awaryjnego).
Sprawny psychofizycznie kierowca powinien być to w stanie zrobić zdejmując
tylko nogę z gazu.
Ale jak 5s to dla Ciebie mniej niż czas reakcji, to ja już nie wiem :)
>> Tak - może nie akurat z cegieł, ale zdarza się dość często, nazywa się
>> korek.
>
> Korek w dobrej widoczności nie jest niczym strasznym.
> W kiepskiej kończy się tak jak w omawianym przypadku.
I mówisz, że nie masz żadnego pomysłu w jaki sposób kierowca jadący przez
mgłę mógłby uniknąć kolizji jeśli w tej mgle stoją samochody? :)
I dajesz radę tak jechać przez mgłę ze świadomością że nie istnieje
możliwość uniknięcia kolizji w razie jak z przodu coś stoi?
>>> Nie miałeś nigdy skoku adrenaliny, nawet przy zwykłym korku na autostradzie?
>>
>> No jakoś sobie nie przypominam,
>
> Następny, który ma w życiu niebywałe szczęście, że nigdy przenigdy
> prawdziwej mgły nie widział.
Jeździłem w całym przekroju zasięgu widoczności jaki tylko może być. Nie
raz na autostradach i ekspresówkach.
Zdarzało się w takich warunkach być zmuszonym do zatrzymania się korku.
I jedyną możliwością zatrzymania się w takiej sytuacji jest jazda z taką
prędkością żeby zatrzymać się w zasięgu widoczności.
Więc z nas obu to jednak Ty nie widziałeś gęstej mgły na drodze, bądź
widywałeś na tyle rzadko że dałejś radę przejechać na farcie bo akurat w
tej mgle co jechałeś nikt nie stał.
No chyba, że po prostu co jakiś czas najeżdżasz na kogoś we mgle i tak
"musi być".
Ja nie raz w takim korku musiałem się zatrzymać, a za mną musiały zatrzymać
się kolejne samochody.
Więc i ja i ci za mną jechali wtedy z prędkością taką, że droga hamowania
była krótsza niż widoczność do przodu.
Jazda przy widoczności mniejszej niż droga hamowania w takiej sytuacji w
zasadzie musi skończyć się zderzeniem jeśli okaże się że coś tam stoi.
A twierdzenie że nie da się jechać inaczej jest śmieszne i straszne
zarazem.
>> Może ja jakiś dziwny jestem, ale patrzę w horyzont. Zawsze i wszędzie.
>
> Jaki horyzont jadąc w sznureczku aut?
Im dalej patrzysz tym lepiej.
Patrzenie w tył poprzedzającego samochodu to dość powszechny błąd na
drodze.
Dużo istotnych rzeczy widać na około poprzednika - m.in. można ocenić
widoczność.
Trzeba być jak ta Tesla, a nie jak jemioł z czerwonego auta:
http://www.businessinsider.com/tesla-avoids-accident
-before-happens-2016-12?IR=T
Następne wpisy z tego wątku
- 30.01.17 23:10 Tomasz Pyra
- 30.01.17 23:27 Tomasz Pyra
- 30.01.17 23:29 Tomasz Pyra
- 31.01.17 00:30 J.F.
- 31.01.17 01:39 re
- 31.01.17 01:46 J.F.
- 31.01.17 06:20 Cavallino
- 31.01.17 08:14 Tomasz Pyra
- 31.01.17 08:54 p...@g...com
- 31.01.17 09:23 s...@g...com
- 31.01.17 09:26 s...@g...com
- 31.01.17 10:20 r...@k...pl
- 31.01.17 10:43 Stankot
- 31.01.17 12:16 p...@g...com
- 31.01.17 12:42 RoMan Mandziejewicz
Najnowsze wątki z tej grupy
- W-wa naklejki wjazd do centrum
- 1250 euro za rezygnacje z posiadania samochodu
- poszedł na czerwonym i uderzył w motur
- Tesla to wóz dla mnie
- Re: Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- A co mnie to koooorwa obchodzi?
- Re: Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- SAMOCHODY ELEKTRYCZNE: EKOLOGICZNA HIPOKRYZJA CZY EKONOMICZNA GŁUPOTA? | GOSPODARCZE ZERO #21
- Baterie litowe, takie bezpieczne :(
- ładny dzień na cabrio
- chcę od życia czegoś więcej
- zajebał w mur
- Skandal, Emil Rau parkuje pod hipermarketem bez biletu
- o mały włos
- Szuru na uniwersytecie jagielońskim
Najnowsze wątki
- 2024-07-01 W-wa naklejki wjazd do centrum
- 2024-07-01 ładowarka zmarła
- 2024-07-01 Koder szuka pracy. Koduję w j.: Asembler, C, C++ (z Qt) i D.
- 2024-07-01 Kraków => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-07-01 Białystok => Full Stack Web Developer (.Net Core, Angular6+) <=
- 2024-07-01 Berlin => Technical Rollouter (Radio Systems Software Installation and
- 2024-07-01 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-07-01 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-07-01 Zabrze => Junior HelpDesk <=
- 2024-07-01 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-07-01 Bielsko-Biała => Expert Migration Architect (Azure) <=
- 2024-07-01 Mini Netykieta polskich grup dyskusyjnych
- 2024-07-01 Re: Jak wypełnić polecenie francuskiego sądu blokowania niektórych zapytań DNS? Blokując Francję
- 2024-07-01 Re: Powtórne wezwanie na PO-komisję uzdrowi Ziobrę już w 10 dni
- 2024-07-01 CA -- problem z logowaniem