  • 51. Data: 2010-03-30 22:52:17
    Temat: Re: [PRESS] Kierowca wlókł ofiarę pod tirem - matka nie żyje, córka w szpitalu
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On 30 Mar 2010 22:22:08 +0200, to wrote:
    >No nie, kolejny się zafiksował. Powtórzę: nie przesądzam o winie, nie
    >piszę nic o kierowcach, interesuje mnie po prostu, jak dwóch, zdrowych
    >pieszych może tak ot sobie wejść po tira.

    scenariuszy cala masa - od "biegli do autobusu", przez "weszli na
    zielonym, a tir przyspieszyl na zoltym", po "tir omijal drugiego
    tira".

    J.

  • 52. Data: 2010-03-30 23:56:35
    Od: to <t...@a...xyz>

    Plumpi wrote:

    > Uwzględniasz ukształtowanie terenu oraz inne pojazdy, które zatrzymują
    > się przed przejściem i zasłaniają widok pieszym ? Zwykły samochód
    > dostawczy czy nawet obecnie modny van jest w stanie całkowicie zasłonić
    > widok pieszemu.

    Jeśli tir był niewidoczny dla pieszego (który nie jest niewidomy, głuchy
    itd.) to tym bardziej pieszy dla tira. Nadal bredzisz.

    --
    cokolwiek

  • 53. Data: 2010-03-31 00:36:16
    Od: to <t...@a...xyz>

    J.F. wrote:

    > po "tir omijal drugiego tira".

    To jedyne racjonalne wytłumaczenie, tylko kto rozsądny wyłazi zza auta
    nie patrząc, czy nie omija go jakiś idiota?

    --
    cokolwiek

  • 54. Data: 2010-03-31 00:38:17
    Od: Matt <m...@g...com>

    On 30 Mar, 23:56, to <t...@a...xyz> wrote:
    > Jeśli tir był niewidoczny dla pieszego (który nie jest niewidomy, głuchy
    > itd.) to tym bardziej pieszy dla tira. Nadal bredzisz.

    Jeżeli kierowca TIRa nie widział, co się dzieje na przejściu, to
    oznacza że albo omijał inny pojazd który zatrzymał się przed
    przejściem żeby przepuścić pieszych, albo wyprzedzał na przejściu albo
    jechał z zamkniętymi oczami. Każdy przypadek "trochę" obciążający.

    --
    Regards
    Matt

  • 55. Data: 2010-03-31 00:42:00
    Od: mw <m...@g...com>

    On 30 Mar, 19:26, "Plumpi" <p...@o...pl> wrote:
    [...]
    > A okazło się, że "bez kozery było pińćset"
    A tak na prawde to jak już zwolnił, bo on tylko nisko przelatywał, i
    to nie było ferrari a F16.

  • 56. Data: 2010-03-31 00:51:16
    Od: mw <m...@g...com>

    On 30 Mar, 19:56, to <t...@a...xyz> wrote:
    [...]
    > Tir jest nieco większy, nieco głośniejszy, jedzie nieco wolniej, młoda
    > kobieta ma trochę lepszy wzrok i słuch niż starsza, no a tak poza tym to
    > wszystko się "zgadza".
    Raczysz sobie żartować z tym nieco wolniej, zdarza się taki który
    pomyka 90-100km/h i bez znaczenia czy jest to wioska czy nie.

  • 57. Data: 2010-03-31 00:57:48
    Od: mw <m...@g...com>

    On 30 Mar, 22:26, to <t...@a...xyz> wrote:
    [...]
    > A co tu pisać bardziej konkretnego? Mylisz się i tyle. Znaczenie słowa
    > "kłamstwo" jest Ci także, z tego co widzę, obce.
    Nie myli się, moja TŻ została pouczona przez panów policjantów że
    miała się bezwzględnie zatrzymać kiedy pieszy postawił nogę na jezdni
    jeszcze na pasie przeciwnego kierunku, pouczenie prawdopodobnie tylko
    dla tego że pacjent postanowił przejść wtedy kiedy TŻ musiała by
    gwałtownie hamować żeby go przepuścić.
    Tenże pieszy zresztą wcześniej stał kilka minut nie wskazując w żaden
    sposób że będzie chciał przejść.

  • 58. Data: 2010-03-31 01:40:40
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Ale ma pierwszeństwo, kiedy choćby postawi nogę na przejściu, wtedy Ty
    > jako kierowca jesteś ZOBOWIĄZANY udzielić mu pierwszeństwa.

    Takie jest prawo, to prawda, ale sa jeszcze prawa nadrzedne nad
    absolutnie wszystkimi prawami ustanowionymi przez ludzi. Sa to prawa
    fizyki. Kazdy, kto probuje je podwazyc, przekonuje sie, ze sie nie da.
    Bywa, ze jest to ostatni eksperyment w tragicznie zakonczonym zyciu.
    Krotko mowiac, nie da sie zatrzymac samochodu w miejscu.
    I jeszcze dwie smutne prawdy:
    To, ze pieszy (szczegolnie dziecko) widzi samochod, nie znaczy, ze go
    dostrzega.
    Kierowanie nie polega na naciskaniu pedalow i kreceniu kolkiem, to
    przede wszystkim umiejetnosc przewidywania co zrobia inni, trzeba
    zakladac, ze inni postapia glupio. Inaczej mozna dostac 12 lat # i co
    najgorze, do konca zycia miec safajdane sumienie.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 59. Data: 2010-03-31 01:58:31
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Artur 'futrzak' Maśląg f...@p...com ...

    > To się nóż w kieszenie otwiera, jak człowiek czyta takie doniesienia.
    > Piesi, na pasach, do tego kierowca się nie zatrzymał po potrąceniu.
    > Swoją ścieżką - Żyrardów nie ma obwodnicy i cały ruch idzie przez
    > miasto.

    jeden zatrzyma sie sprawdzic, czy przypadkie nie potracił kota, drugi nie
    zatrzyma sie po potrąceniu człowieka.
    Czy to jeszce człowieczenstwo?

  • 60. Data: 2010-03-31 01:58:34
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik to t...@a...xyz ...

    > Kiedyś mówiono też, że Zientarski jechał "czysta".

    mowili, ze "leciał" czysta