  • 81. Data: 2018-06-02 21:56:07
    Temat: Re: Kierowca samochodu potrącił rowerzystę.
    Od: s...@g...com

    W dniu sobota, 2 czerwca 2018 14:41:23 UTC-5 użytkownik Shrek napisał:

    > Ale ja się z tobą wyjątkowo zgadzam. Na początku się źle przyjrzałem i
    > myślałem że to droga wewnętrzna - wtdey ma ustąpić wszystkim. Ale skro
    > to skrzyżowanie to IMHO 100&% winy rowerzysty (tu akurat roweranta).

    Wyjatkowo :)
    Usmiechlem sie. Milego dnia :)

  • 82. Data: 2018-06-02 22:45:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 2 Jun 2018 12:55:02 -0700 (PDT), s...@g...com
    napisał(a):

    > Kask mogl mu w sumie zaszkodzic.
    > Tradycyjny "ufo" ksztalt kasku rowerzysty bazuje na kasku dla pieszego ktory mogl
    by sie wywalic na pysk.
    > Pomalu widac inne projekty kaskow dla rowerowcow ale wiekszosc jest adaptacjami
    "ufo" kiedy tak naprawde powinny wygladac bardziej jak kask motocyklowy (tylko mniej
    obudowany.

    > Ostatnio widze popularne takie:
    > https://www.mec.ca/en/product/5036-387/Classic-Stree
    t-Gen-3-Helmet

    > I o ile taki gen3 cos tam pomoze o tyle te stare ufokowe moga dodac krzywdy poprzez
    to ze sa szersze niz potrzeba i generuja momenty zginajace/skrecajace.

    https://www.youtube.com/watch?v=YCe7Je-u68I
    https://www.youtube.com/watch?v=JW39_pXW3G4

    Ale unijnej normy nie spelnia.

    J.

  • 83. Data: 2018-06-02 23:04:09
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.06.2018 o 21:56, s...@g...com pisze:

    > Wyjatkowo :)
    > Usmiechlem sie. Milego dnia :)

    Nocy chyba:P

    Shrek

  • 84. Data: 2018-06-03 01:14:42
    Od: s...@g...com

    W dniu sobota, 2 czerwca 2018 16:04:11 UTC-5 użytkownik Shrek napisał:

    > Nocy chyba:P

    Jutro bedzie dzien.
    Zreszta zawsze gdzies jest dzien :)

  • 85. Data: 2018-06-03 10:25:20
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-06-02 o 16:26, kk pisze:

    > A co za różnica czyje? Poinformowałem i tyle.

    > Ogarnąłeś temat czy masz z tym jakiś problem?
    To Ty płaczesz że masz problemy.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 86. Data: 2018-06-03 10:28:40
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-06-02 o 17:31, Shrek pisze:

    > Zarówno google jak i artykuł twiedzi, że to był przejazd.
    No ok ale rowerant czekał, auto zwolniło, ale widzi że ten czeka
    to jedzie dalej i wtedy rowerant wpierdala mu się przed maskę,
    wg mnie jest to wtargnięcie .

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 87. Data: 2018-06-03 12:04:36
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.06.2018 o 10:28, Janusz pisze:

    > No ok ale rowerant czekał, auto zwolniło, ale widzi że ten czeka
    > to jedzie dalej i wtedy rowerant wpierdala mu się przed maskę,
    > wg mnie jest to wtargnięcie .

    Zapamiętaj sobie, że na przejeździe rowerowym nie ma "wtargnięcia".
    Rowerant ma pierwszeństwo i już. Jak ci samochód z drogi z
    pierwszeństwem wyjedzie, to też będziesz mówił, że ci "wtargnął"?

    Tu akurat tak po ludzku to się rowerant mocno przyczynił, ale nie bardzo
    widzę jakby się mógł kierownik wybronić przed sądem (o policjantach na
    miejscu nie wspomnę). Jakby się skolidował z innym autem, to może by
    uprawdopodobnił w oczach sądu, ze było to wymuszenie odszkodowania, ale
    w przypadku rowerzysty wątpię. Więc skoro nie da się mu przypisać
    celowego działania, to bardzo ciężko byloby uznać, że to wina rowerzysty
    (choć nie mówię, że się nie da).

    Shrek

  • 88. Data: 2018-06-03 12:28:23
    Od: p...@g...com

    --Więc skoro nie da się mu przypisać
    celowego działania, to bardzo ciężko byloby uznać, że to wina rowerzysty
    (choć nie mówię, że się nie da).

    Tu był start ślimaka ale jak jakiś wariat wpada na przejazd jadąc 30 km/h to
    niezbędna jest kamerka ;-)

  • 89. Data: 2018-06-03 12:34:46
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.06.2018 o 12:28, p...@g...com pisze:

    > Tu był start ślimaka ale jak jakiś wariat wpada na przejazd jadąc 30 km/h to
    niezbędna jest kamerka ;-)

    Akurat start ślimaka działa na korzyść kierowcy - miał "prawo" się
    spodziwać, że rowerant go puszcza. Jakby rowerzysta jechał 30km/h to
    nijak nie widzę możliwości stwierdzenia winy rowerzysty na przejeździe
    (no chyba że miał czerwone światło;)

    Shrek

  • 90. Data: 2018-06-03 12:43:05
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-06-03 o 12:04, Shrek pisze:

    > Zapamiętaj sobie, że na przejeździe rowerowym nie ma "wtargnięcia".
    > Rowerant ma pierwszeństwo i już. Jak ci samochód z drogi z
    > pierwszeństwem wyjedzie, to też będziesz mówił, że ci "wtargnął"?
    Nie zgodzę się, sytuacja jest zbliżona do tego że jedziesz główną,
    zwalniasz aby wpuścić
    z podporządkowanej, a gdy się auto wysunie to dajesz gaz i mówisz że wymusił
    pierwszeństwo, i kto wtedy winien? oczywiście ten z podporządkowanej
    ale jak masz kamerę to można udowodnić że tak nie do końca.

    > Tu akurat tak po ludzku to się rowerant mocno przyczynił, ale nie bardzo
    > widzę jakby się mógł kierownik wybronić przed sądem (o policjantach na
    > miejscu nie wspomnę). Jakby się skolidował z innym autem, to może by
    Na nagraniu dość wyraźnie widać że rowerant startuje w momencie jak auto
    już ma wjechać na pasy, ciekaw jestem na co on liczył bo ze był lekkomyślny
    to widać.

    --
    Pozdr
    Janusz