  • 41. Data: 2010-05-21 13:59:04
    Temat: Re: Kiedy wymieniać amartyzatory? i jakie częsci?
    Od: DoQ <p...@g...com>

    misio pisze:

    > 45000 km ja przejechałem a ile przejechał poprzedni własciciel ? A kto to
    > wie?
    > Zatem zdać się na ocene mechanika?

    Jak samochod ma ponad 100kkm to mozesz IMHO smialo zmieniac.

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 42. Data: 2010-05-21 14:01:20
    Od: DoQ <p...@g...com>

    J.F. pisze:

    > Ale zwykly amor zasadniczo tak wlasnie dziala - reka go dobijesz bez
    > problemu.
    > Zeby nie dobic w samochodzie to jest sprezyna, ch-ka tlumienia amora -
    > dobicie wymaga czasu, oraz .. odbijacz.

    Ok widocznie kupilem jakies zjebane bo ciezko je bylo dobic w stosunku
    do zdemontowanych. Grunt ze sie dobrze na nich jezdzi.
    EOT.

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 43. Data: 2010-05-21 14:18:39
    Od: "SET" <b...@m...pl>

    > Teoretycznie masz rację.
    > Ale po wymianie amortyzatorów samochód jednak wyżej stoi.
    >
    > L E P E K Pruszcz Gdański

    Potwierdzam. Po założeniu nówek amorków rozmiarowo identycznych z
    poprzednikami autko poszło w górę o jakieś 2 cm. Sprężyny, odboje, łożyska
    górne nie wymienione więc one nie miały wpływu.

  • 44. Data: 2010-05-21 16:23:54
    Od: to <t...@a...xyz>

    Agent wrote:

    > Tak podaje większoś stacji kontroli (no może 30% - zależy od miejsca)

    Nie wydaje mi się, żeby normy SKP były dobrym wyznacznikiem jeśli komuś
    zależy na przyzwoitym stanie auta, tam przecież odrzucają tylko totalny
    złom.

    --
    "Nie ma obowiązku oceniania prędkości i nie jest taka ocena przedmiotem
    egzaminu na PJ." Jan Kowalski, msg-id: hste47$m8v$...@n...net.icm.edu.pl

  • 45. Data: 2010-05-21 16:29:15
    Od: to <t...@a...xyz>

    misio wrote:

    > 1. Czy wierzyc zgrubnej ocenie mechanika ?

    Jeśli mechanik ma szansę coś na tym zyskać to może trochę ściemniać.
    Generalnie zużyte amortyzatory można poznać po tym, że:

    - Auto ogólnie gorzej się prowadzi i bardziej buja
    - Na szybkich łukach tył potrafi "przeskakiwać" na nierównościach
    - Tył ma tendencję do charakterystycznego bujania się na boki
    - Z przodu bardzo szybko włącza się kontrola trakcji przy dynamicznym
    przyspieszaniu na nierównym asfalcie
    - Autko mocno przysiada przy przyspieszaniu i nurkuje przy hamowaniu

    > 2. Czy obowiazkowy przeglad
    > techniczny na hamowni wykaze stan amortyzatorów i to czy potrzebna jest
    > wymiana czy nie?

    Wątpliwe, tam odrzucają tylko kompletny złom. Warto natomiast zapytać
    tamtejszych mechaników co szczerze sądzą o stanie amortyzatorów i
    poprosić o test na szarpakach jeśli sami z siebie go nie robią.

    > 3. Jak sprawdza?em cene amortyzatorów do mojego
    > samochodu to oprócz ceny amortyzatora wyswietliwy sie 3 inne pozycje jak
    > spre?yna, os?ona, zestaw monta?owy (mounting kit). Czy zakup wszystkich
    > elementów jest niezbedny albo jest zalecany przy wymianie w?asciwego
    > amortyzatora?

    Osłony i gumowe elementy warto zmienić, bo po co potem rozbabrywać
    wszystko dla jakiegoś drobiazgu. Co do sprężyn to zależy w jakim są
    stanie.

    > 4 Czy amortyzator gazowy czy olejowy kupiae?

    Gazowy czyli tak naprawdę gazowo-olejowy.

  • 46. Data: 2010-05-21 23:22:13
    Temat: Re: Kiedy wymieniaae amartyzatory? i jakie czesci?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    to pisze:

    > 25%? Chyba sobie żartujesz. Zwykle nawet cieknące mają więcej. Ok. 60% to
    > już zwykle zużyte.

    A 50% mogą mieć całkiem nowe...
    Ten parametr to można sobie w buty włożyć. Jedyne co to badanie może
    pokazać to różny wynik w lewym i prawym kole i to znaczy że z którymś z
    nich (i to bez wyraźnego wskazania w którym) jest coś nie tak.

  • 47. Data: 2010-05-21 23:27:53
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    J.F. pisze:
    > Użytkownik "LEPEK" <n...@n...net> napisał w wiadomości

    > To chyba cos jeszcze zmieniono, albo to jakies specjalne amory.
    > Albo ci sie wydaje - efekt portfela, tzn placebo :-)

    Gazowe (przynajmniej Bilsteiny B6) dość mocno się rozpychają.

    Ściśnięcie ich wymaga przyłożenia sporej siły tak na oko jakieś 15-20kg
    na każdy amortyzator, natomiast puszczone same się rozciągają.

    No i jak się coś takiego włoży do samochodu to będzie wyżej niż na
    olejowych amortyzatorach.

  • 48. Data: 2010-05-22 12:11:19
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    DoQ pisze:

    > A jednak...

    Daj juz spokoj, tyle "ciekawych" informacji nie naprodukowales w zadnym
    watku.

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 49. Data: 2010-05-22 15:09:16
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Fri, 21 May 2010 10:13:49 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Co jest warty ten pomiar to legendy tu na grupie kraza.

    Ten sam dzień, dwa urządzenia.

    1. Tył lewy 55%, tył prawy 64% - różnica 9%
    2. Tył lewy 50%, tył prawy 50% - róznica 0%

    Gówno warte.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 50. Data: 2010-05-23 01:27:59
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-05-21, to <t...@a...xyz> wrote:

    > Nie wydaje mi się, żeby normy SKP były dobrym wyznacznikiem jeśli komuś
    > zależy na przyzwoitym stanie auta, tam przecież odrzucają tylko totalny
    > złom.

    Zależy od stacji i człowieka. Po za tym jest różnica pomiędzy
    przybiciem/nie przybiciem pieczątki a możlwiością sprawdzenia stanu
    różnych podzespołów.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski