  • 51. Data: 2010-05-23 08:46:39
    Temat: Re: Kiedy wymieniać amartyzatory? i jakie częsci?
    Od: "Przembo" <x...@x...xx>

    news:4bf65212$0$19180$65785112@news.neostrada.pl...
    > 25%? Chyba sobie żartujesz. Zwykle nawet cieknące mają więcej. Ok. 60% to
    > już zwykle zużyte.

    O kurcze... moje amorki z przodu mają 61% i chyba 62%... da się na tym
    jeździć czy już wymieniać?
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    Te amorki wyżej mają z 7kkm przebiegu, stare po 220kkm miały około 76% - jak
    najszybciej wymieniać na stare?
    Pomijam już to, że jak mi jeden amor wylał to miałem ~80%... wiesz może
    gdzie kupić fabrycznie nowe wylane amortyzatory?

    Pozdr

  • 52. Data: 2010-05-23 09:41:09
    Od: to <t...@a...xyz>

    Przembo wrote:

    > O kurcze... moje amorki z przodu maj? 61% i chyba 62%... da sie na tym
    > jeOEdziae czy ju? wymieniaae?

    Z ciekawości -- jakie?

    > Te amorki wy?ej maj? z 7kkm przebiegu, stare po 220kkm mia?y oko?o 76% -
    > jak najszybciej wymieniaae na stare?
    > Pomijam ju? to, ?e jak mi jeden amor wyla? to mia?em ~80%... wiesz mo?e
    > gdzie kupiae fabrycznie nowe wylane amortyzatory?

    Jak dla mnie ten test działa w jedną stronę. Dobry wynik nie świadczy, że
    amory są dobre, zły niemal zawsze świadczy, że są złe.

    --
    "Nie ma obowiązku oceniania prędkości i nie jest taka ocena przedmiotem
    egzaminu na PJ." Jan Kowalski, msg-id: hste47$m8v$...@n...net.icm.edu.pl

  • 53. Data: 2010-05-23 11:02:38
    Temat: Re: Kiedy wymieniaa amartyzatory? i jakie czesci?
    Od: "Przembo" <x...@x...xx>

    > Z ciekawości -- jakie?

    Kayaba Excel-G i że tak to ujme... nie chce mieć sprawnych amorków wole te
    ~60%, różnica w prowadzeniu jest odczuwalna :)

    > Jak dla mnie ten test działa w jedną stronę. Dobry wynik nie świadczy, że
    > amory są dobre, zły niemal zawsze świadczy, że są złe.

    Jak dla mnie to nie jest zaden test, można sprawdzić jakie są różnice
    pomiędzy stroną lewą i prawą... chociarz jeśli weżmiemy pod uwage że nawet
    ciśnienie w oponach często nie jest sprawdzane, zawieszenie może być
    wyeksploatowane w różnym stopniu pomiędzy stroną prawą i lewą to i tak ta
    maszynka może jedynie pomóc wstępnie ocenić czy amor jakoś działa czy tylko
    jest.

    Pozdr

  • 54. Data: 2010-05-23 11:53:56
    Temat: Re: Kiedy wymieniaae amartyzatory? i jakie czesci?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    to pisze:

    > Z ciekawości -- jakie?

    > Jak dla mnie ten test działa w jedną stronę. Dobry wynik nie świadczy, że
    > amory są dobre, zły niemal zawsze świadczy, że są złe.

    Bardzo niski wynik (rzędu 30%) jest normą z tyłu w wielu samochodach.
    Wydaje mi się że chodzi o te które na pusto mają lekki tył, ale
    zawieszenie nadal przystosowane do sporej ładowności bagażnika.

    Pewnie fabryka ładuje dość twarde sprężyny (żeby była ładowność), ale
    dość miękki amortyzator, żeby nie powybijać zębów.

    Na to badanie (niby badanie amortyzatorów) duży wpływ ma też zastosowana
    sprężyna i ciśnienie w oponach.

  • 55. Data: 2010-05-23 13:43:04
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    DoQ pisze:

    > Twierdze ze odboj nie spelnial swojego zadania mimo ze byl w zdrowej
    > kondycji.

    Widocznie jednak nie był.

    Albo był źle zamontowany, albo cała kolumna była źle złożona,
    ewentualnie amortyzator był jakiś nie taki i kończył się nim zadziałał
    odbój.

    Bo jeżeli kończył się amortyzator nim zadziałał odbój, to znaczy że w
    tej konfiguracji ten odbój był tam tylko dla ozdoby.

  • 56. Data: 2010-05-24 10:30:08
    Od: to <t...@a...xyz>

    Tomasz Pyra wrote:

    > Bardzo niski wynik (rzędu 30%) jest normą z tyłu w wielu samochodach.
    > Wydaje mi się że chodzi o te które na pusto mają lekki tył, ale
    > zawieszenie nadal przystosowane do sporej ładowności bagażnika.

    To prawda, że obciążenie tyłu poprawia wynik (z tyłu). Chyba najlepiej
    pojechać na badanie zaraz po wymianie amortyzatorów żeby potem mieć jakiś
    punkt odniesienia.

  • 57. Data: 2010-05-25 00:29:39
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    to pisze:

    > To prawda, że obciążenie tyłu poprawia wynik (z tyłu). Chyba najlepiej
    > pojechać na badanie zaraz po wymianie amortyzatorów żeby potem mieć jakiś
    > punkt odniesienia.

    Najlepiej to robić to badanie co roku i jak nagle wartości zaczną się
    zmieniać, to znaczy że amortyzatory umarły.

  • 58. Data: 2010-05-25 00:36:16
    Od: to <t...@a...xyz>

    Tomasz Pyra wrote:

    > Najlepiej to robić to badanie co roku i jak nagle wartości zaczną się
    > zmieniać, to znaczy że amortyzatory umarły.

    Zgoda. ;)