  • 11. Data: 2009-02-02 09:24:24
    Temat: Re: Kiedy wszystko będzie w HD?
    Od: Gienek <g...@s...pl>

    > Kiedy to wszystko będzie nadawane w HD?

    Wszystko to na pewno nigdy nie będzie w HD. Teraz też przecież są
    czasami nadawane programy archiwalne czarno białe. Tak i będzie z HD.
    Archiwalne programy będą zawsze w HD

    Co do HD to stawiam, że to będzie wszechobecne tak jak teraz telewizja
    kolorowa za jakieś 10 - 15 lat.

  • 12. Data: 2009-02-02 09:26:11
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Gienek" <g...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Wszystko to na pewno nigdy nie będzie w HD. Teraz też przecież są czasami
    > nadawane programy archiwalne czarno białe. Tak i będzie z HD. Archiwalne
    > programy będą zawsze w HD

    :)

  • 13. Data: 2009-02-02 09:45:03
    Od: "sensei" <n...@n...pl>

    Użytkownik "X" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
    > TVP1, TVP2,TVP Info itd.. Kiedy to wszystko będzie nadawane w HD?Pytam

    mam nadzieję że nigdy. Nie interesuje mnie widok szczegółowy zmarszczek
    prezenterki np. żony pewnego znanego dziennkiarza ani tym bardziej widok
    szczegółowy warstwy pudru na twarzy jednego czy drugiego podstarzałego
    posła, wolę dobrej jakości SD na których tego nie widać. Poza tym nadawcy
    niech zajmą się najpierw wyprodukowaniem porządnego SD i przestaną puszczać
    obraz o jakości poziomu VHS w postaci "znaczka pocztowego" na matrycy
    porządnego telewizora, póki co to nie umieją zrobić dobrego SD a chcą robić
    HD ROTFL...

    > znawców, którzy piszą coś o paśmie i jego podziale, że niby nie wszystko
    > się da w HD..? To standard SD będzie z nami do końca świata? Marzy mi się
    > następujący standard: wszystko w HD, wybór opcji językowej w filmie
    > obcojęzycznym (język filmu/dubbing polski/napisy polskie) na każdym
    > obcojęzycznym filmie (tak jest teraz w MGM, WojnaiPokój), możliwość
    > odtworzenia programu którego nie zdążyłem zobaczyć (wiadomości, film itp.)
    > Filmy HD w 3D... Jak myślicie, kiedy nastaną takie czasy? 2020 rok?

    mam nadzieję że w 2020r HD będzie już przestarzałym formatem, którym nikt
    już poza historykami nie będzie się podniecał a na topie będą emisje
    trójwymiarowe Ultra HD. Wtedy okaże się że miliony wywalone w HD można
    spokojnie spisać na straty...

  • 14. Data: 2009-02-02 10:09:20
    Od: Jingiel <X...@X...XX>

    póki co to nie umieją zrobić dobrego SD a chcą robić
    > HD ROTFL...

    Umiejom, ale nie chcom, hahaha :-)

> [...]
    > już poza historykami nie będzie się podniecał a na topie będą emisje
    > trójwymiarowe Ultra HD. Wtedy okaże się że miliony wywalone w HD można

    W sumie to twoje podejscie mnie dziwi, no ale coz w koncu sa tez ludzie
    ktorzy wola jezdzic syrenkami w czasach kiedy sa mercedesy.

    Jingiel

  • 15. Data: 2009-02-02 10:56:11
    Od: Gienek <g...@s...pl>

    > :)
    Ups Miało być w SD :)

  • 16. Data: 2009-02-02 11:13:41
    Od: Gienek <g...@s...pl>

    sensei pisze:
> [...]
    > szczegółowy warstwy pudru na twarzy jednego czy drugiego podstarzałego
    > posła, wolę dobrej jakości SD na których tego nie widać.

    Moja świętej pamięci babcia twierdziła aż do końca swoich dni, że wolała
    telewizję czarnobiałą od kolorowej ponieważ w kolorowej kolory są
    narzucone przez producenta programu a jak oglądała modę na sukces w
    czarnobiałym telewizorze to mogła sobie sama wyobrażać w jakim kolorze
    ma sukienkę pani Forrester rotfl. Pewnego dnia z powodu zużycia
    kineskopu w jej ametyście 1012 nie dało się już oglądać czegokolwiek i
    dla babci kupiłem elemisa 5550TM. Od tamtej pory ile razy u niej nie
    byłem to zawsze prosiła mnie, żebym zabrał sobie to kolorowe pudło i
    kupił jej porządny czarnobiały telewizor. Podobnie i dziś niektórzy wolą
    to co starsze i mniej doskonałe ;)

    Ja jak pierwszy raz obejrzałem film w HD to nie mogę się doczekać aż
    nasi nadawcy w końcu zaczną tak nadawać. Ta ostrość obrazu, te wszystkie
    szczegóły. Jak ogląda się film to widać każde źdźbło trawy oddzielnie.
    Coś niesamowitego i nie da się tego porównać do SD.

  • 17. Data: 2009-02-02 11:21:08
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    > Ups Miało być w SD :)

    tego też nie można być pewnym, bo mogą przerabiać je tak jak teraz czarno-białe
    na kolorowe

  • 18. Data: 2009-02-02 11:39:32
    Od: "sensei" <n...@n...pl>

> [...]
    > szczegóły. Jak ogląda się film to widać każde źdźbło trawy oddzielnie. Coś
    > niesamowitego i nie da się tego porównać do SD.

    czasami filmy HD są zbyt plastyczne i pokazują zbyt dużo szczegółow
    rzucających się w oczy i odwracających uwagę od głównego przekazu że w
    zupełności wystarcza dobre SD. Może dla efekciarskich filmów z mnóstwem
    efektów specjalnych HD robi jeszcze większy efekt ale w przypadku "zwykłych"
    filmów liczy się treść i akcja a nie zmarszczki na twarzy aktora. Są filmy
    świetne, które ogląda się na DVD z jakością SD, które zawsze będzie się
    chętnie oglądało bez względu na to czy są SD czy HD. Jeżeli mam do wyboru
    film SD czy HD to wybieram co prawda HD ale gdybym miał za HD ekstra płacić
    to ograniczę się do płacenia za filmy przyrodnicze i programy sportowe,
    pozostałe niech będą w dobrym SD.

  • 19. Data: 2009-02-02 11:53:08
    Od: Gienek <g...@s...pl>

> [...]
    > to ograniczę się do płacenia za filmy przyrodnicze i programy sportowe,

    To tak jakby oglądać stawkę większą niż życie w kolorze. Dla mnie ten
    film ma swój klimat jako czarnobiały. Co do płacenia to obawiam się, że
    wszystko dąży do tego że będziemy płacić za oglądanie większości
    programów bez względu na to czy to będzie SD czy HD.

  • 20. Data: 2009-02-02 16:26:27
    Od: Padre <P...@n...net>

    > To tak jakby oglądać stawkę większą niż życie w kolorze. Dla mnie ten
    > film ma swój klimat jako czarnobiały.

    Obawiam się że powodem tego jest nasze podświadome zakodowanie że w
    czasie wojny i przed nią cały świat był czarno-biały, logicznie wiemy że
    tak nie było ale przecież znamy go tylko w wersji monochromatycznej.