  • 21. Data: 2009-02-03 08:13:17
    Temat: Re: Kiedy wszystko będzie w HD?
    Od: Gienek <g...@s...pl>

    > Obawiam się że powodem tego jest nasze podświadome zakodowanie że w
    > czasie wojny i przed nią cały świat był czarno-biały, logicznie wiemy że
    > tak nie było ale przecież znamy go tylko w wersji monochromatycznej.

    Uważam, że mamy zakodowane podświadomie, że nie świat był czarno-biały a
    raczej stare filmy które już oglądaliśmy. Kiedyś oglądałem Sami Swoi
    jeszcze jak było czarno-białe. Potem pojawiły się wersje tego odcinka w
    kolorze i już to nie było to samo. Jakbym zobaczył ten film po raz
    pierwszy w kolorze to może wydawałoby mi się, że wersja czarno-biała
    jest do bani a tak jest dokładnie na odwrót.

  • 22. Data: 2009-02-03 11:47:47
    Od: Padre <P...@n...net>

    > Uważam, że mamy zakodowane podświadomie, że nie świat był czarno-biały a
    > raczej stare filmy które już oglądaliśmy.

    Mam jednak inne zdanie, wystarczy że pokażą któryś z pierwszych
    kolorowych dokumentów powstałych pod koniec III rzeszy z panem Adolfem
    na pierwszym planie i mam wrażenie jakby to był współczesny film
    fabularny a nie oryginalny dokument, nawet Adolf wydaje sie do siebie
    niepodobny.

  • 23. Data: 2009-02-03 12:58:52
    Od: Gienek <g...@s...pl>

    Padre pisze:

> [...]
    > na pierwszym planie i mam wrażenie jakby to był współczesny film
    > fabularny a nie oryginalny dokument, nawet Adolf wydaje sie do siebie

    Fakt. Pewnie dlatego bo przeważnie oglądaliśmy Adolfa czarnobiałego :)

  • 24. Data: 2009-02-06 11:14:46
    Od: Cyneq <c...@n...com>

    Gienek pisze:

    > Ups Miało być w SD :)

    Dziwny wniosek.
    Bo jeśli program albo film istnieje w archiwum w postaci tasmy filmowej,
    a nie elektronicznej rejestracji, to przecież można go spokojnie
    zdigitalizować w "nieco" większej rozdzielczości niż SD :)

    --
    Cyneq

  • 25. Data: 2009-02-06 11:41:39
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 06.02.2009 Cyneq <c...@n...com> napisał/a:

> [...]
    > a nie elektronicznej rejestracji, to przecież można go spokojnie
    > zdigitalizować w "nieco" większej rozdzielczości niż SD :)

    Materiały kinowe tak, ale nadal 24fps.
    Produkcje telewizyjne na taśmach to 25fps ale będą 4:3.
    Co do rozdzielczości to mam obawy co do sensu, nie wiem jakich
    "rozdzielczości" szkła były wtedy w kamerach, na 1080 linii może po
    prostu nie styknąć :)

    *** http://www.4x4.kalisz.pl ***

  • 26. Data: 2009-02-06 13:07:08
    Od: Cyneq <c...@n...com>

    Sergiusz Rozanski pisze:

> [...]
    > Co do rozdzielczości to mam obawy co do sensu, nie wiem jakich
    > "rozdzielczości" szkła były wtedy w kamerach, na 1080 linii może po

    Chyba kpisz :)
    Weź sobie do ręki starego zenita, zrób zdjęcie jakiegoś testu
    rozdzielczości a potem skan z negatywu. A sądzę że kamery filmowe miały
    "trochę" lepsze obiektywy.
    Dobre obiektywy mają teoretyczną rozdzielczości rzędu 250-500 linii na
    mm. To naprawdę spooooryyyy zapas :)

    --
    Cyneq

  • 27. Data: 2009-02-06 13:39:18
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    > Chyba kpisz :)
    > Weź sobie do ręki starego zenita, zrób zdjęcie jakiegoś testu
    > rozdzielczości a potem skan z negatywu. A sądzę że kamery filmowe miały
    > "trochę" lepsze obiektywy.

    Teoretycznie tak, zdaję sobie z tego sprawę, nie znam się na ówczesnych
    technikach tv, ale z tego lepszego szkła kosztem linii (których i tak miało
    iść 625) ktoś nie wyciągał np megazoomów :) korzystających z małego fragmentu
    szkła?

    > Dobre obiektywy mają teoretyczną rozdzielczości rzędu 250-500 linii na
    > mm. To naprawdę spooooryyyy zapas :)

    Taśma filmowa była chyba w tv 16mm, pewnie zapas jest :) Ale po co robić
    dobry obiektyw dla 625 linii? W praktyce ktos mógł tak myśleć ;)

    *** http://www.4x4.kalisz.pl ***