    From: "sensei" <n...@n...pl>
    Newsgroups: pl.rec.telewizja
    Subject: Re: Kiedy wszystko będzie w HD?
    Date: Mon, 2 Feb 2009 12:39:32 +0100

    Użytkownik "Gienek" <g...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:gm6kh7$4bb$1@inews.gazeta.pl...

    > Moja świętej pamięci babcia twierdziła aż do końca swoich dni, że wolała
    > telewizję czarnobiałą od kolorowej ponieważ w kolorowej kolory są
    > narzucone przez producenta programu a jak oglądała modę na sukces w
    > czarnobiałym telewizorze to mogła sobie sama wyobrażać w jakim kolorze ma
    > sukienkę pani Forrester rotfl. Pewnego dnia z powodu zużycia kineskopu w
    > jej ametyście 1012 nie dało się już oglądać czegokolwiek i dla babci
    > kupiłem elemisa 5550TM. Od tamtej pory ile razy u niej nie byłem to zawsze
    > prosiła mnie, żebym zabrał sobie to kolorowe pudło i kupił jej porządny
> [...]

    czasami filmy HD są zbyt plastyczne i pokazują zbyt dużo szczegółow
    rzucających się w oczy i odwracających uwagę od głównego przekazu że w
    zupełności wystarcza dobre SD. Może dla efekciarskich filmów z mnóstwem
    efektów specjalnych HD robi jeszcze większy efekt ale w przypadku "zwykłych"
    filmów liczy się treść i akcja a nie zmarszczki na twarzy aktora. Są filmy
    świetne, które ogląda się na DVD z jakością SD, które zawsze będzie się
    chętnie oglądało bez względu na to czy są SD czy HD. Jeżeli mam do wyboru
    film SD czy HD to wybieram co prawda HD ale gdybym miał za HD ekstra płacić
    to ograniczę się do płacenia za filmy przyrodnicze i programy sportowe,
    pozostałe niech będą w dobrym SD.