  • 51. Data: 2010-11-15 18:44:28
    Temat: Re: Kiedy wreszcie dubbing?
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    news://news-archive.icm.edu.pl/1tkg7quvn49w6$.dlg@le
    pper.institute.com
    *Waldek Godel* napisał(-a):

    > A... czyli chodzi wam o kreskówki (bo tylko w tym przypadku dubbing
    > jest
    > dobry) - tu się wszyscy zgadzamy, nie ma dyskusji..

    Ja zgłaszam votum separatum. Pamiętam z przełomu lat 70' i 80' Looney
    Tunes kiedy w naszej TV były z lektorem. I bardziej mi się podobały niż
    obecne z dubbingiem, i to te same filmy. Ale z produkcji dla
    najmłodszych są takie, które akceptuję z dubbingiem. Dla dorosłych -
    żadnych.

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 52. Data: 2010-11-15 18:49:41
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    zeta.pl
    *Jan Rudziński* napisał(-a):

    > Ale możesz się uspokoić - nikt z obecnych na tej grupie nie ma zamiaru
    > dawać dubbingu w języku czeskim, niemieckim, z tylko dwoma aktorami
    > ani
    > w ogóle zrobionego nieprofesjonalnie, z tekstem niepasującym do ruchów
    > warg.

    Ja w tych nadziejach posunę się jeszcze dalej. Mianowicie mam nadzieję,
    że nikt z Grupowiczów nie tylko nie będzie dawał dubbingu w ww. języku,
    ale nawet nie będzie go dawał w polskim.

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 53. Data: 2010-11-15 19:18:45
    Od: Dezerter <d...@o...pl>

    On 15 Lis, 19:49, "Big Jack" <a...@b...zz> wrote:
    > Ja w tych nadziejach posunę się jeszcze dalej. Mianowicie mam nadzieję,
    > że nikt z Grupowiczów nie tylko nie będzie dawał dubbingu w ww. języku,
    > ale nawet nie będzie go dawał w polskim.

    A to niby dlaczego? Ja gdybym mógł to dubbingowałbym wszystko, no może
    za wyjątkiem filmów pornograficznych(które co ciekawe też są wydawane
    z lektorem czytającym WSZYSTKIE kwestie mówione, oczywiście bez
    możliwości wyboru oryginału). Na pewno taki zabieg wyszedłby na dobre
    polskiemu społeczeństwu. W końcu filmów w systemie 5.1 z lektorem się
    nie obejrzy, a z dubbingiem już tak. Oczywiście na początku pojawiłyby
    się dosyc silne głosy sprzeciwu, ale ludzie po pewnym czasie by się
    przyzwyczaili. Wystarczy spojrzeć na Polaków którzy wyjechali do
    Niemiec i teraz nie mogą oglądać naszej telewizji z powodu braku
    dubbingu. Niech Disney i kanały pokroju Nickelodeon'u przyzwyczajają
    młodziez do dubbingu. Jesli nie zmienią polityki to za 10 lat będzie
    to miało swoje pozytywne skutki, chociazby taki, że stacje zaczną
    wydawać więcej na tłumaczenia bo teraz skąpią nawet na napisy. Dla
    przykładu łaczny koszt wykonania lektora do dowolnego filmu to ok. 900
    zł, napisów jeszcze mniej a dubbingu ok. 30-40 tys. zł, a czasami
    nawet tylko 5 tys. Jesli ktoś mysli, że to dużo to przypominam, że za
    30-sto sekundową reklamę stacje życzą sobie nie mniej jak 60 tys.
    złotych a ile tych reklam jest każdy wie. 15 sekundowa reklama przed
    filmem w całości pokryłaby koszty wykonania dubbingu.

    ----
    Jedyne forum w Polsce poświęcone dubbingowi do seriali i filmów dla
    dorosłych:
    www.dubbing.fora.pl

  • 54. Data: 2010-11-15 20:33:02
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    9...@d...googlegroups.com
    *Dezerter* napisał(-a):

    > A to niby dlaczego? Ja gdybym mógł to dubbingowałbym wszystko,

    No to obyś tej możliwości nigdy nie miał. Pianę że "gdybyś mógł" to
    sobie
    możesz bić.

    > Na pewno taki zabieg wyszedłby na dobre
    > polskiemu społeczeństwu.

    A kto Ci udzielił prawa wypowiadania się za całe społeczeństwo?? Mów za
    siebie i tylko za siebie

    > W końcu filmów w systemie 5.1 z lektorem się
    > nie obejrzy, a z dubbingiem już tak.

    Ja wolę oryginał 5.1 z napisami niż dubbing. Z dubbingiem to bym się
    zwymiotował, niczego nie ujmując aktorom i naturszczykom robiącym
    dubbing.

    > Oczywiście na początku pojawiłyby
    > się dosyc silne głosy sprzeciwu, ale ludzie po pewnym czasie by się
    > przyzwyczaili.

    Jasne, do wyższych podatków też się przyzwyczają

    > Wystarczy spojrzeć na Polaków którzy wyjechali do
    > Niemiec i teraz nie mogą oglądać naszej telewizji z powodu braku
    > dubbingu.

    To niech sobie tam siedzą i ogladają "ichnią" TV

> [...]
    > to miało swoje pozytywne skutki, chociazby taki, że stacje zaczną
    > wydawać więcej na tłumaczenia bo teraz skąpią nawet na napisy.

    Skutek będzie taki, że nie będzie większej motywacji do nauki języków
    obcych. Krótko mówiąc bredisz. Pocieszającym jest, że to tylko Twoje
    mżonki. Oryginał z napisami - tak, lektor - tak, dubbing - never. Oby
    Twoja działalność nie wykroczyla poza forum, które masz w sigu (o ile to
    coś tak można nazwać) z zmanipulowaną liczbą wyświetleń tematu (każde
    jedne x3), a które przez ten wątek zdaje się chcesz rozpropagować, gdyż
    ruch tam jest mizerny. I niech tak zostanie.

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 55. Data: 2010-11-15 22:09:32
    Od: Dezerter <d...@o...pl>

    On 15 Lis, 21:33, "Big Jack" <a...@b...zz> wrote:
    > W wiadomo ci
    9...@d...googlegroups.com

    > A kto Ci udzieli prawa wypowiadania si za ca e spo ecze stwo?? M w za
    > siebie i tylko za siebie

    Do snucia domysłów mam takie same prawo jak każdy wypowiadający się na
    tym forum i nikt mi tego nie zabroni.

    > Ja wol orygina 5.1 z napisami ni dubbing. Z dubbingiem to bym si
    > zwymiotowa , niczego nie ujmuj c aktorom i naturszczykom robi cym
    > dubbing.

    Proszę bardzo masz telewizję cyfrową która już to umożliwia, np.
    pierwszy lepszy z brzegu TCM.

    > Jasne, do wy szych podatk w te si przyzwyczaj

    A co ma jedno do drugiego, bo nie widzę związku?

    > Skutek b dzie taki, e nie b dzie wi kszej motywacji do nauki j zyk w
    > obcych. Kr tko m wi c bredisz. Pocieszaj cym jest, e to tylko Twoje
    > m onki. Orygina z napisami - tak, lektor - tak, dubbing - never. Oby
    > Twoja dzia alno nie wykroczyla poza forum, kt re masz w sigu (o ile to
    > co tak mo na nazwa ) z zmanipulowan liczb wy wietle tematu (ka de
    > jedne x3), a kt re przez ten w tek zdaje si chcesz rozpropagowa , gdy
    > ruch tam jest mizerny. I niech tak zostanie.
    Jak ktoś chce się uczyć to motywację do nauki danego języka zawsze
    znajdzie i dubbing czy lektor nie ma na to żadnego wpływu. Ja od
    jakiegoś czasu(ok. 2- 3 lat) filmy/ seriale anglojęzyczne oglądam bez
    jakiegokolwiek tłumaczenia np. ostatni "The walking dead" i nie mam
    większych kłopotów w zrozumieniu co i jak(chyba, że murzyni gadają
    slangiem). Gdyby mieli dorobić dubbing to czekałbym na dubbing, a na
    lektora szkoda mi sił. Wiele już było na ten temat powiedziane.

    P.S
    A co do podpisów to każdy umieszcza to co chce.

    ----

  • 56. Data: 2010-11-15 22:37:00
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 15.11.2010 23:09, Dezerter pisze:
    > Do snucia domysłów mam takie same prawo jak każdy wypowiadający się na
    > tym forum i nikt mi tego nie zabroni.

    TO NIE JEST FORUM

    > Proszę bardzo masz telewizję cyfrową która już to umożliwia, np.
    > pierwszy lepszy z brzegu TCM.

    na całe szczęście brak dubbingu.
    poza Hanna Montana ;-)

    ja na pewno nie.

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Slackware 13 - power of linux

  • 57. Data: 2010-11-15 23:19:24
    Od: "ErgoSum" <n...@n...pl>

    Użytkownik "Jan Rudziński" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

    > I nawet nieźle zaczą.

    ..und da liegt der hund begraben

    Erg

  • 58. Data: 2010-11-16 09:35:13
    Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>

> [...]
    >z lektorem czytającym WSZYSTKIE kwestie mówione, oczywiście bez
    >możliwości wyboru oryginału). Na pewno taki zabieg wyszedłby na dobre

    Taa, jasne. Zdejmij klapki z zaropiałych gał i zauważ, że jest mnóstwo ludzi
    dla których napisy są jedyną możliwością obejrzenia czegoś ze zrozumieniem
    bo mają problemy ze słuchem.
    Dla mnie to bez różnicy ale dubbing to ostatnie czego mi trzeba w filmie.

  • 59. Data: 2010-11-16 10:04:33
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    3...@z...googlegroups.com
    *Dezerter* napisał(-a):

    > Do snucia domysłów mam takie same prawo jak każdy wypowiadający się na
    > tym forum i nikt mi tego nie zabroni.

    Tylko, że to nie podałeś w formie domysłu, ale prawdy (Tobie) objawionej

    > Proszę bardzo masz telewizję cyfrową która już to umożliwia, np.
    > pierwszy lepszy z brzegu TCM.

    No i niech tak zostanie. Oryginał + napisy. Bez dubbingu

    > A co ma jedno do drugiego, bo nie widzę związku?

    O przyzwyczajenie, do tego, czego się nie chce.

    > P.S
    > A co do podpisów to każdy umieszcza to co chce.

    Napisze jeszcze raz precyzyjniej. To nie jest podpis. Podpis zaczyna się
    minu minus spacja.
    A o tym liczniku wyświetleń x3 z forum to nic nie powiesz?

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 60. Data: 2010-11-16 15:26:46
    Od: Dezerter <d...@o...pl>

    Osoby głuchoniemie mają bardzo duży wybór jeśli chodzi o dostępność
    polskich napisów do popularnych pozycji zagranicznych, ale i polskich
    więc nie powinny narzekać. Wątpię, aby to się kiedyś zmieniło. Ciekawe
    tylko co na ten temat myslą osoby niewidome skoro wymieniamy grupy
    inwalidzkie.

    > A o tym liczniku wyświetleń x3 z forum to nic nie powiesz?

    Forum nie jest na serwerze prywatnym tylko fora.pl i to oni mają pełną
    władzę nad głównymi ustawieniami. Ja w każdym bądź razie nic przy
    liczbie wyświetleń nie grzebałem, bo się na tym nie znam.

    ----